Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Hei! Er ny her på Assistert befruktning - har tidligere bare vært inne og "snoket" litt, men nå har jeg tenkt å bli aktivt medlem! Problemet mitt er som følger: Skal ha IVF ved St. Olavs med forventet egguthenting og -innsetting i uke 9, altså i NESTE uke! Har brukt nesespray siden 21. januar og sprøyter i tillegg siden 14. februar. 16. februar - altså 2 dager ETTER sprøytestart - fikk jeg menstruasjon og blør fortsatt. Virker altså som en vanlig mens. Ringte St. Olavs i dag og forklarte situasjonen. Hun jeg snakket med mente at jeg ikke skulle ha mens, men skulle snakke med en lege for så å ringe meg tibake. Nå har jeg skikkelig nerver, altså! Hva om alt går i vasken?? Hva tror dere blir utfallet av denne saken? Pliiis, svar meg fort....
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 19. februar 2007 Dytter litt på denne, for det er superviktig...
Maisen65 Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Jeg tilhører Medicus.Der skal en ha blødning før en kan starte på sprøyter. I tillegg blir det tatt blodprøve som analyseres først. Dette for å være sikker på at en er nedregulert. (Og for å være sikker på at det ikke foreligger en graviditet.)
Trondheim 74 Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Hei Jeg tilhører også st olavs og hadde det samme problemet som deg. Jeg startet på sprøyter 24 januar i tillegg til sprayen og fikk mensen dagen etter... Fikk beskjed om å fortsette som normalt. Det som var grunnen var at sprayen hadde ikke virket nok (skulle vel hatt større dose). Så når jeg kom til UL 2 feb. så var eggene bra men slimhinna for tynn til innsetting. men de tok ut eggene 5 feb og avventet til innsettingsdagen 7 feb. Da hadde jeg tatt akupunktur i 2 dager for å bedre forholdene, så heldigvis så var den blitt god nok. St olavs har ikke blodprøve før sprøyte start. Første runde er ett slags prøveforsøk så de tar med seg erfaringene til neste gang. Jeg syntes at det var en kjedelig beskjed å få, når det kunne vært unngått med en blodprøve. Mne nå skal ikke jeg klage for det gikk jo bra for meg... Eller jeg venter og venter nå, skal teste onsdag morgen. Kjempe spennende tid. Lykke til, det går nok bra :-)
Maisen65 Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Synes det er litt merkelig at St. Olavs bruker 1. forsøket som en "slags prøve". Blir forsøket avbrutt, har en vel sikkert 3 igjen. Men det er jo lite samfunnøkonomisk å drive slik, og IKKE MINST påkjenninger for den som er oppe i det. Men det mulig det er en god grunn hvorfor de praktiserer det slik.
Trondheim 74 Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Helt enig... Men det var denne beskjeden jeg fikk... De tar jo ut eggene og fryser de ned, så blir neste i så fall fryseforsøk. Jeg vet nå at de fleste andre plasser må man ta blodprøve før sprøyte start. Jeg reagerte på at de kalte det en slags "prøve", det var tunge dager før innsetting. Og en unødvendig påkjenning som enkelt kunne vært unngått. Jeg trodde ikke at det var ett vanlig problem...
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2007 Tusen takk for svar! Føler meg litt roligere nå. Har også fått snakket med sykepleier på St. Olavs, som i sin tur hadde snakket med lege. Fikk beskjed om å fortsette som før - antakelig var det ikke så farlig. Men det vil vise seg på fredag når jeg skal ha ultralyd. LITT nerver slipper man visst ikke unna uansett ... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå