Gå til innhold

Quinny freestyle eller speedi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ha en lett og lite romstor vogn,som samtidig skal fungere som eneste vogn til babyen min. Skal flytte til en leilighet med lang bratt trapp opp til inngangen,og får liten plass til lagring! Er begge like komfortable,og brukende i vær og vind foreks.? Hva bør jeg velge.og er det noen som vet pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som eneste vogn: Comfort + dreamybag. Speedi er mer romslig, men tynn kalesje, og ikke full liggestilling. Vurder også Teutonia mistral + mykbag.

Skrevet

Freestyle er IKKE lett! Jeg ville absolutt ikke gått for noen av disse, men heller sett på OTH, TFK, Bugaboo, Teutonia Fun eller vogner som er lette, tar liten plass og lune.

Skrevet

grunnen til at jeg tenker quinny er at jeg kan sette maxicosin på den..

og så kan det ikke være av de dyreste vognene! Hvilke vogner eksakt tenker du på da?

Skrevet

Vi har hatt speedien som eneste vogna og hadde mulighet til å klikke av både bag og bilsete. Vogna er lett å trille, legge sammen og tar liten plass. Mange synes den er bred og åpen, men på høst/vinter har vi hatt god plass til voksi-pose i, og poden har aldri vært kald når han sover ute. Sover godt selv om det ikke er full liggestilling, er jo litt mere "henge-køye" som andre populære vogner, så det har ikke vært noe problem. Synes du at vogna blir åpen, så kjøp et fottrekk til en annen vogn og sett på trykk-knapp eller snorer slik at du kan bruke det til vogna.

Lykke til med valget.

Skrevet

Altså, Maxi Cosi kan du jo bruke på de fleste Teutonia-vogner, på TFK, på OTH, på Bugaboo, på Easywalker Sky osv osv... Så akkurat det ville jeg ikke låst meg på, ikke velg Quinny utelukkende av den grunn..! Om du bestiller vogna fra utlandet f.eks. kan du spare masse i forhold til å kjøpe i Norge, og blant andre Teutonia er ikke mye dyrere enn Quinny, heller ikke Easywalker, men derimot myyye bedre vogner, med større bager og lettere å trille og bære. Tenker f.eks. på Easywalker Sky, Teutonia Fun, Teutonia Spirit S3 (samme som Quinny Freestyle, men bedre), Teutonia Mistral S, OTH Urban Jungle (men den er jo litt dyr da), TFK Joggster Twist (også ganske dyr) for å nevne noen... Men det kommer jo an på hva du legger i "dyreste vognene" også..! Du får jo en splitter ny OTH f.eks. til i underkant av 5000 kr, og Teutonia-vognene ligger på rundt dette de også... Jeg ville absolutt lagt litt mer penger i det og så fått en vogn du kan bruke lenge og som er funksjonell og god kvalitet, selv om det ikke er av de dyreste vognene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...