Gå til innhold

Min berømte tette melkegang...


Sanna&Simen

Anbefalte innlegg

eller hva det nå er/var... Det her høres sikkert skikkelig rart ut! Og det er virkelig mystisk. Jeg har nå blitt en erfaren morsmelk- smaker, og nå er den ikke salt lenger, men syrlig!! Det er helt sant! Betyr det at det er på bedringens vei eller? Konsistensen er "normal", det samme med fargen. Men denne ene strålen (!) smaker annerledes!

 

hjelp......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke spise så mange "sure føtter" :-) De sier jo at f.eks hvitløk kan sette smak på melka :-) Nei, jeg vet ikke riktig jeg - har hatt mitt med tette melkeganger - men jeg har ikke tenkt over å smake på melken, så jeg vet ikke om melken har blitt annerledes hos meg... Men så hadde du vel også noe puss så vidt jeg har fått med meg da... Håper du finner utav det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inni puppen har du mange "kar" som produserer melk, det første som slår meg er at dette ene "karet" kanskje er på slutten av produksjonen sin, derfor salt smak på den ene strålen.

 

Er det helt bra nå, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsistensen er bra, men den smaker syrlig! Skjønner ingenting jeg.... Blir vel til at jeg å slutte :( Men syns det har gått framover da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg må bare si at ditt liv og mitt liv er til tider litt skremmende like....i forigår fikk jeg store smerter i høyre pupp, i går vart det så vondt at amming blei smertefullt.....i dag, vel det var som om de smertene en har når en er fersk ammer etter en fødsel...gråter av ammingen...men nå skreik jeg til hver gang noe kom borti puppen....! Var på vei å ringe lege, men i stede satte jeg meg ned å begynte kjenne på puppen...og fytti for noen harde avlange greier der inne....skjønte med en gang da at dette var tett melkegang, og begynte prøve løse den opp ved å trykke, skubbe, dra og massere....etter å ha jobbet med puppen et kvarters tid kom det plutselig seigt slim (sorry detaljer) som var helt gult..veldig vanskelig å presse det ut..men jobbet en time ca med det, og følte jeg ikke greide mere da..var så vondt! hadde mindre vondt etter en time, men følte smertene ikke forsvant slik jeg håpet på...så da bar det i dysjen for å massere og pumpe mere ut med nevene...og mere puss kom, ikke seigt lengre...men der var mere! Kjenner at den tette melkegangen er noe hard nederst enda...så er nok ikke helt ferdig med å tømme den for puss, men smertene er ikke lengre like intense lengre!! Jeg vetikke om jeg tørr smake på melken...er litt sånn antimorsmelk-smaker....for meg selv altså...., men jeg ammer ennå av puppen, burde jeg kutte det ??måtte ikke du kutte det for en stund? eller ammer du enda på den??hvor mange dager har du hatt dette og har du noen tips for å få det helt bort?? jeg gidder ikke oppsøke lege da her er lege 1 dag i uka....og det er venteliste på time...føler ikke jeg er så syk at jeg skal gå foran andre som er virkelig syke...menmen, har du tips tar jeg i mot med takk!!!

 

forresten så hadde vi jegergryte til middag, og har planer om kjøttkaker i mårra....er vi like igjen da? eller har du noe annet??hehe....

jeg har aldri før hatt noe problem med puppene, ikke med førstemann...og ikke før nå...smitter du kanskje via sidene her??hehehehe...neida..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du knaska Lecitin? Det hjelper mot tette melkeganger, du får kjøpt det på apoteket og helsekost. Hold deg varm på puppene, bruk ullinnlegg, eller varmeputer.

 

Sanna&Simen ble rådet av lege til å ikke amme, i tilfelle det var noe bakterielt i ven væsken.

 

Du bør ta deg en tur til legen siden det har vart en stund, så det ikke utvikler seg til brystbetennelse.

 

Rop på meg eller tre små hvis du har flere problemer, ellers får du gode råd på ammedebatten

 

God bedring da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støøter tre små:) - jeg leste litt fort over, har den blitt syrlig kan det jo være på bedringens vei. Du har jo fortsatt melk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingunn24: Vi hadde nok ikke det til middag nei:) Men det er mange likhetstrekk her ja!

 

Hoppetussa/Tre små:-): Jeg fikk mail fra ammehjelpen og hun sa at jeg barekunne begynne å amme igjen nå. Smaken ville forsvinne snart. Men nå er han jo så snørrete at han vanskeligheter med å suge.. Så da blir det trehullsflaske idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter han ikke selv? Mener å huske du sa det: da kan det hjelpe at han sitter når han får pupp. På ammehjelpen - ammestillinger står det hvordan! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...