Gå til innhold

Sjokolade

Anbefalte innlegg

Skrevet

De første tre månedene jeg var gravid trodde jeg at sjokolade-avhengigheten min hadde gitt seg. Men nå er den tilbake, gitt. Prøver å begrense godterispising til helgene, men syns det er litt vanskelig. Nå er det mandag, og jeg kjenner sjokoladesuget. Noen som har gode råd til substitutter? Gulerøtter hjelper ikke....

Leste at de som spiser sjokolade får lykkelige barn, så kanskje jeg ikke skal fortrenge denne sjokoladelysten? Hmmm. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper masse frukt, og fråtser i det slik at søthungeren forsvinner.

Skrevet

Kjøp slik 70% sjokolade,eller mørkere,da trenger du ikke så mye av det heller,og det skal faktisk være sunt også:)

Skrevet

Jeg har også ofte lyst på sjokolade. Det hjelper litt å holde seg mett på mat for min del. Og så må man jo unne seg litt sjokolade innimellom...

Legen min sa spis mørk sjokolade. Men det e jo ikke helt det samme. Synes fruktsalat med biter av mørk sjokolade i er veldig godt..

Skrevet

Det eneste som fungerer for meg er å ikke ha sjokolade i huset, og lide i stillhet..;) Har skeiet ut veldig de første mnd. av svangerskapet, men bestemte meg i forrige uke for at nok er nok. Bekymrer meg overhodet ikke for min egen vekt, men vil jo det beste for barnet mitt! Men gudene skal vite at det ikke er lett!! Går rundt i skapene og momser et eller annet hele tiden når jeg er hjemme, og har enorme matpakker med på jobb, men prøver å holde det noenlunde sunt da..Blir mye nøtter og frukt.

Lykke til!

Skrevet

jeg spiste faktisk ikke en enseste godteri bit de 4 første månedene... hadde ikke søt hunger i det hele tatt.. klarte meg fint i julen og orket ikke tanken på sukker....... men nå har det jammen meg kommet tilbake... jeg spiser også mye frukt, og spiser godt med mat, men må ha litt sjokolade hver dag... unner meg det jeg.... trenger ikke spise så mye hver dag, men en liten bit holder...(litt løgn der, blir en litt stor bit, men ikke sånn kjempe plate bit... ) heh......

men du kan jo prøve som nevnt over her å spise mørk sjokolade, den med nøtter smaker bedre en de uten.. klarer ikke de jeg... spesiell smak og får ikke dekket det sjokolade behovet skikkelig....

lykke til... og kos deg ;)

Skrevet

Så flink du har vært Alviola!! De første mnd. er jo viktigst også, når alle organene dannes. Skulle ønske jeg hadde vært like flink!! Men får bare gjøre mitt beste framver.Har tro på å skeie skikkelig ut på lørdager, og ved spesielle anledninger, da er det lettere å være streng til hverdags:)

Skrevet

Da er du flink isadora hvis du klarer å holde deg til lørdager ;o) jeg klarer ikke å være så sterk... håper det funker da, og putt på med frukt i uken... ;o)

Skrevet

Noe som hjelper mot søtsuget mitt er å dele opp banan og appelsin i biter og ha over litt melonyoghurt. Det er veldig godt og sunt.

Jeg spiser litt sjokolade også da, men spiser mye mindre når jeg tar en porsjon med fruktsalat først.

Skrevet

Kan anbefale den mørke premium-sjokoladen til freia (70%) - den beste er den med bringebærbiter.... mmmm, en kald sjokoladebit en med en kopp te uten sukker til er fantastisk! (og tar knekken på mitt søtsug i alle fall).

Skrevet

Jeg syns og det er utrolig vanskelig å holde ut uten sjokolade eller kake. Kari j anbefalte å spise lite og heller en eksklusiv sjokolade nå r en skal kose seg istedenfor en stor vanlig en (på gomorgen-Norge).Jeg har gått over, prøve i hvert fall, til nøtter. Tror det er bedre. Syns og ananas er godt eller dadler. For meg er det dumt å ha hatt bursdag og morsdagskaker som blir liggende, og det er bare meg som spiser litt hver dag. Nesten ingen andre i fam. spiser sånt og da blir det ingen å dele med, burde kanskje kastet det. men klarer ikke. Og så har jeg bursdag imorgen....uff! Men prøver å tenke at i forrige svangerskap var jeg på grensa til å få sv.skapsdiabetes på slutten pga. søthungeren, og det er ikke bra for babyen! Kokesjokolade er vel litt sunnere enn vanlig?!

Skrevet

Huff, nå har jeg nettopp dytta innpå nesten en hel pose med seigmenn... :( Jeg har ikke så veldig behov for sjokolade, men sånne seige ting, dundersalt, lakris osv... Mmmmmm!!!

Skrevet

De sjokoladedrikkene med 40 kcal pr kopp bør jo kunne duge? Jeg tar dobbel dose i en stor kopp - mmmmmmmmm deilig fyldig sjokoladesmak. Hm hva heter den nå igjen? Er det noe på O? Blå og lilla plastboks, står sammen med te osv.

Skrevet

Ovations

De er kjempegode!

Finnes også i enkeltpakker med tilsatt smak.

mmmmmm

Skrevet

Å ikke spise sjokolade er vanskelig. Har egentlig ingen gode råd, og er ikke noe forbilde. Kanskje det er ok bruke mamma-manifestet til Anne Lindmo og Helle Vaagland til trøst: et av rådene sier noe om å la oss være i fred for kroppshysteriet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...