Gå til innhold

Privat forsøk mens man står i kø offentlig

Anbefalte innlegg

God morgen!

Lurer bare på om det er noen her som har forsøkt privat mens de står i kø til et offentlig sykehus? Jeg orker ikke tanken på å måtte vente enda 1 år (hører rykter om laaaaange ventetider på riksen nå) før vi kommer i gang, og det frister derfor veldig å ta et forsøk eller to på et privat sykehus...

Dere som har gjort det - har dere informert det offentlige om hva dere gjør (må vel få utlevert journal etc) og hvilke private sykehus kan dere anbefale?

Tusen takk for hjelp!

Fortsetter under...

Jeg opplevde denne ventingen som dere.. Helt forferdelig.. Så vi orka ikke vente vi..

Så vi søkte offentlig og privat samtidig.

Vi søkte Porsgrunn istedet for Riksen, da gyn skrøt veldig av de, også er ikke Porsgrunn så strenge med å fryse ned egg..

Jeg er nå gravid på ett fryseegg som Riksen aldri ville ha fryst ned...

Det er en skummel tanke synes jeg..

Vil ikke søke Porsgrunn da? mindre ventetid der også... Og de er knallgode!!! Ikke hørt ett ond ord om porsgrunn.

Vi søkte Medicus i Trondheim som privatklinikk, og det var en helt topp klinikk. Har ikke angra på det valget. De tok godt i mot oss, og var veldig hyggelige, lette å prate med, hjelpsomme og ikke minst veldig dyktige..

Vi informerte ikke Porsgrunn om at vi hadde søkt på en privat klinikk nei, ikke i starten, men plutselig så hadde vi kommet inn i det offentlige og skulle på samtale samme dag som jeg skulle ta mitt siste fryseforsøk hos Medicus. Da ringte Medicus til de i porsgrunn og forklarte, og jeg fikk ny time.. De skulle også sende over journalen min til de. Det var veldig greit.

Jeg har ikke vært på porsgrunn enda, da jeg ble gravid på dette siste forsøket hos Medicus.. Så jeg er veldig glad for at jeg er så utålmodig at jeg ikke klarte å vente i kø..

Håper du fikk et svar av meg nå, og ikke bare snakking her. hehe..

Ble masse skriving ser jeg.. Typisk meg..

Lykke til videre.

Dytter litt på denne, dette lurer jeg også litt på om noen kan skrive litt om.

Hva med medisiner? Må man betale 15000,- to ganger da, eller gjelder det man bruker i de private forsøkene også som en del av totalsummen på 15000,-?

Hei Gøril og tusen takk for svar :) Er så flott med disse sidene, for det er alltid noen som vet...

Vi vurderte også Porsgrunn, men min gyn anbefalte Riksen og derfor endte vi opp med de. Er lettere å komme seg dit også fra der vi bor.

Din historie høres fantastisk ut og jeg håper jeg engang skal få et mirakel i magen! Ønsker deg alt det beste fremover!

Jeg er født utålmodig og derfor har de siste 2 årene som prøver vært et sant helvete... Var jo ikke sånn det skulle være å lage barn! Livet har liksom stått på vent...Men nå er vi da igang men jeg orker virkelig ikke tanken på å skulle stå i laaaaang kø. Jeg får flere svar denne uken (lap) hvorfor vi ikke får barn og veien fremover. Dersom vi kan prøve aih mens vi venter forblir vi nok på Riksen, men dersom det ikke er håp med annet en ivf blir det nok privat. Vi vurderer Røde Kors...

Klem fra meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...