Gå til innhold

24+0 Den magiske grensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klokka har passert midnatt, og jeg er 24+0. Et lite mål er nådd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sitter visst opp sent i dag jeg også... så jeg får benytte anledningen til å si lykke til med de modnings greiene(sorry at jeg skriver greiene, men vet ikke hvordan de gjør det,sprøyte eller hva) de skal begynne med i dag ;o)

dette skal gå så fint Lone....

sender deg en liten lykke til klem og sier god natt og sov godt ;)

Skrevet

Takk Alviola.

Ja lungemodningen er sprøyte som settes i låret. To dager etter hverandre.

Takk for nattaklemmen. Nå skal jeg lese til jeg sovner.

Skrevet

Hei:)

Jeg hører ikke hjemme her inne lenger, men jeg måtte bare komme med noen oppmuntringsord.

Har ikke helt samme historie som deg, men da jeg var 24 + 3 ble jeg innlagt på sykehuset med premature rier. Legen ba meg forberede meg på at jeg kunne føde - og den risikoen det innebar for babyen....Lå med drypp i nesten en uke på sykehuset før jeg fikk komme hjem. Der inntok jeg sofaen - jeg tok små delmål av gangen - første seier var 28 uker, neste var 30, så 32 - og da jeg kom til 34 var jeg ganske klar på en måte for at det hele skulle bli ferdig. Psykisk utslitt etter mnd med bekymringer! Vel - jeg gikk til termin - må ha knepet godt:0)

Synes å høre og se at mange som får komplikasjoner tidlig i svangerskapet går til termin - det er ofte de som ikke har en eneste plage som "plutselig" føder prematurt....

Håper alt går bra med deg og babyen - dere er i mine tanker:0)

Skrevet

Gratulerer ;) Håper at lillemann holder seg i magen iallfall 10 uker til ;)

Skrevet

Så bra å vite de kommer til å gjøre alt de kan for å redde den lille skatten din nå!! :o) Starter dere med lungemodning også nå?

Lykke til videre!!

Klemmer

Skrevet

Hei Lone

Ser at du er innlagt igjen ja.. Godt å vite at en blir passet på da, og at en har all ekspertise tilgjengelig. Og i dag skal du i gang med lungemodning, en ekstra sikkerhet det også da (selv om lillegullet har med å holde seg i magen noen uker til).

Kan jo være at det tar seg godt opp med fostervann igjen nå som du "tvinges" til å holde deg i ro. Blir jo noe annet på sykehus enn hjemme, for hjemme er det omtrent umulig å holde seg helt i ro når man har barn fra før. Da måtte i såfall mannen også vært hjemme, og det er de jo som regel ikke... Kjenner flere som har blitt innlagt, og som etterhvert har fått perm igjen fordi det går bedre etter innleggelsen. Skal krysse fingrene for at gullet holder seg i magen, og har det bra der til og med uke 34.

Med meg går det bare bra. Har mye kynnere, til dels vonde, men satser på at det går bra. Liker ikke helt at jeg har så mye nedpress-følelse sammen med kynneren innimellom, men får høre litt med jordmor når jeg skal dit neste uke. Livmora merker vel også at den har vært gjennom dette noen ganger nå :o) Må jo få lov til å være litt sliten stakkars..

Du blir vel en enda ivrigere bimmer du nå da, Lone :o) Ikke så mye spennende å finne på fra sykehussengen. Håper du er glad i å lese, strikke eller noe sånt da! Vi snakkes vel igjen.

Klem fra

Skrevet

Så fint Lone, ett skritt videre på veien. Nå blir alt gjort for den lille.

Klem

Skrevet

Så deilig det må være for deg. Når vet du om du får lungemodning til den lille i magen?

Skrevet

Hei jenter. (svarer alle under ett jeg, så slipper jeg å gjenta meg selv så mye)

Tusen takk for tilbakemeldinger. Koselig!!!

Ja i dag er første gang jeg har blitt glad for å få et stikk i rompa!

Kl 1000 i morges kom en pleier inn med sprøyta. Og hun lovet meg enny i morgen tidlig. Jippiii!!!

Etter det jeg har forstått så kommer jeg uansett ikke til å gå lenger enn uke34 dvs rundt 01.05. Håper at jeg klarer å holde på Lillebror så lenge.

Legen jeg snakket med i dag var imponert over at lekkasjen hadde vart i 6 uker nå, og at det var så stabilt. Jeg har tydeligvis bra fostervannsproduksjon. Lillebror er aktiv der inne også, så det er vann han kan boltre seg i.

Ja som Ninni sier over her så er det forskjell på å være her og hjemme. Der har jeg to unger og en hel husholdning som skal tas vare på.

Nå ser det ut som om det kan ordne seg med "husmorvikar" fra neste uke. Ikke enkelt for far i huset å få alt til å gå opp når han er alene med ungene. he he

Men nå skjer et av dagens høydepunkt her; middag. Bimmes litt senere.

Ja for jeg kommer garantert til å "bo" på bim de neste månedene. Bra de ikke tar husleie her!

Skrevet

Herlig ikke sant? Har nettopp passert den grensen selv. Hvordan går det med deg da?

Skrevet

Hei Alva

Ser du ligger tre dager foran meg. Vi venter gutter begge to da ja! Har du funnet navn til pjokken da? Sambo har ikke kommet med noen forslag, men Jeg har funnet noen fine jeg vurderer. Vil gjerne ha et kort og enkelt navn som ikke er oppbrukt.

Ja jeg er på sykehus men håper det er mulig for noen permisjoner innimellom. Savner ungene allerede. Kom noen tårer i kveld. Har vært flink til å holde motet oppe. Men ungene er jo det kjæreste en har..

Klem

Skrevet

Heisann Lone!

Måtte innom i kveld igjen for å oppdatere meg på hvordan det går.

Gratulerer med passerte 24 uker og lungemodning.

Skjønner godt at du savner ungene. Kommer de snart innom igjen?

Jeg var innom butikken i dag og tenkte på sist jeg var der og traff deg. Jeg er glad for at du er i trygge hender nå.

Hold ut!

Nattaklem fra Å

Skrevet

Hei Å! =0)

Så koselig med hilsen fra deg. Ja som du har lest har jeg begynt med lungemodning. Neste dose er i morgen tidlig.

Det var litt tøft i kveld ja. Det kom noen tårer før sambo kom på besøk. Jeg ble bare så lei meg da jeg tenkte på hvor mye jeg savner ungene. De har det godt det vet jeg, men morsfølelsen og det å ikke ha dem i nærheten vet du. Det er tøft! -Men jeg har vært gjennom kriser før, så jeg får tenke nå som da: Holde motet oppe ved å tenke på alle de positive innslagene i hverdagen. Neste gang de kommer er på onsdag. Da skal vi feire bursdagen til jenta som er i moregen. Hun er 4 år da...

Takk for all omsorg!

Klem

Skrevet

Gratulerer med dagen til jenta di i morgen.

Tenk det 4 år. Begynner å bli stor hun også.

Ja hold motet oppe og tenk på at hver dag du holder ut er en dag til lillebrors fordel.

Nå må jeg komme meg i seng..

Vi snakkes.

Klem igjen fra Å

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...