Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Kan ubehaget/smertene sitte i rumpemusklene? Er støl og rar på den venstre siden, kjennes ut som om jeg har trent fryktelig hardt, eller forslått meg. Noen ganger stråler det opp i korsryggen.Blir værre hvis jeg sitter lenge på rumpa, eller er veldig aktiv. Vet ikke hvordan bekkenløsning kjennes ut, var så heldig å slippe unna i forrige svangerskap. Noen som vet?
varg veum Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 kan nok være et tidlig stadie av det ja..
Lone35 =0) Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Høres kjent ut ja. Det stråler fra bekkenet mitt og oppover ryggen. Og noen ganger den andre veien - korsryggen og liksom i tråder nedover bena.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 enn om man kjenner det rett under rumpeballene da? er så stiv der, ubhehagelig å gå ...sliter også med vond rygg ..mulig bekkenløsning elr=??
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Jeg kan kjenne BL som en strekk lignende smerte i rompeballen, eller rett under. Kan også sitte i hofta, halebeinet eller skambeinet ettersom hva jeg har gjort tidligere på dagen. I går hadde jeg isjas-lignende smerter i begge beina så det varierer... Det som er sikkert er at det er noe dritt!! )
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2007 Takk for svar! Dere som har hatt det, har dere fått beskjed fra lege/jordmor om å være minst mulig aktiv? Elsker å bevege meg, og vil gjerne være i best mulig form til fødsel, så dette bekymrer meg litt.. Er det kanskje sånn at man bare må føle seg frem, og unngå de aktivitetene som gir ubehag?
TusseMor07&09&14 Skrevet 19. februar 2007 #7 Skrevet 19. februar 2007 Jeg fikk beskjed av legen å ta det helt med ro:( Men er med på svømming for gravide med bekkenløsning, så får bevegd meg litt. Fysioterapauten sa at jeg kunne bevege meg hvis smertene etter aktiviteten bare varte samme dag og eventuelt dagen etter. Ble det lenger enn det, så fikk jeg holde meg i ro... Hehe.. så da er det bare å velge;)
Søtnosmamma Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Jeg trodde og jeg var støl i starten. Siden jeg hadde trent en del styrke var det ikke i mine tanker at det kunne være noe annet. Så gikk jeg over til å tro det var en strekk... Så kom det strålesmerter og jeg trodde det var isjiasnerva. Fysioterapauten sa bekkenløsning med en gang. Jeg er i nesten like mye bevegelse som før men har kuttet ut alt som gjør vondt. Fysioterapauten min mener det er bra å være mest mulig i bevegelse, men om det gjør vondt mer enn en dag i etterkant har det vært for mye. I starten brukte jeg noen uker på å finne ut hva som fungerte og ikke. Dette er nå 3 måneder siden. Nå er jeg i 28. uke og har svært lite ordentlige smerter etter at jeg kutta ut vonde bevegelsesformer. Prøv deg fram. Ikke sett deg i stolen og vent på fødselen, ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå