Gå til innhold

Hemorroider, AUUUUUUUUU!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt det litt tidligere i svangerskapet, men nå gjør de skikkelig vondt! Sånn at hele rompa føles øm og det gjør litt vondt å sitte... Bruker alcosanal krem.

Leste på kjerringrådsidene her at en salve som heter propolis skal være bra. Noen som har prøvd den eller har noen andre gode tips på å bli kvitt smerten?

Kan de forresten forsvinne av seg selv?

Er anonym nå jeg... :)

Skrevet

Hei...

Har vært kjempe plaget med hemorrider jeg også dette svangerskapet, så jeg føler skikkelig med deg..

Jeg har prøvd ALT fra den propolis salven, honning, scheriproct, alcos osv..

Men det eneste som hjalp meg var å dra å "tømme" de på legevakten, var kjempe vondt, men det er visst det eneste de kan gjøre på det stadie når det er hardt og vondt. hovnet opp en god del etterpå, men da brukt jeg en sterk saltvannsblanding ( kokte opp 1 l m 2 ss salt), som jeg la på med kompress.. fikk forklart at kroppen inneholder salt, og når man legger på en sterkere konsetrat av salt utenpå, trekker den hovenheten bort fra blodet eller noe slik...

Vanskelig forklart , men det virket.....:)

Nå har jeg ikke vondt i det hele, og når jeg kjenner at hemorridene bygger seg opp der bak, tar jeg og legger en slik SALTVANNSKOMPRESS på over natten..

Fikk også foreslått xyloproct, reseptfri , som skal ha en bedøvende virkning, den har jeg ikke prøvd, men har hørt andre synest at den var god...

Propolissalven var forresten bare klissete, fikk ikke noe virkning...

Prøv SALTVANN, det er verdt ett forsøk :)

Lykke til

Skrevet

Har samme problem jeg også. Brukte Scheriproct i perioder, det hjalp ganske kjapt, men de kom tilbake igjen. Men etter legebesøk fikk jeg beskjed om at det inneholder kortison og ikke kan brukes over tid når man er gravid, eller ammer. (Fikk det på føden etter sist svangerskap.?.)

Så nå går jeg på Alcos pille og krem x 3doser daglig. Holder de under kontroll, men vet ikke om jeg tør og slutte. Vet jo at dette bare blir verre etter fødsel. Fikk også tipset om saltvann fra legen som jeg skal prøve om det blir tilbakefall. Iallefall skal det brukes etter fødselen. Hemorridene var jo mye verre enn stingene etter fødselen. Ikke visste jeg at jeg hadde det heller. Fikk de pga laaaang fødsel og mye press. Klarte jo ikke å sitte. Trodde det var på grunn av stingene, men de var jo bare blåbær i forhold. Har siden den gang fått de tilbake med jevne mellomrom. Veldig kjiipt.

Skrevet

Hei føler med deg. etter jeg fødte nå fikk jeg skikkelig hemorider. skikkelig harde knuter utenpå au au. men bruk aloe vera gele..

Ta en bomull dott å ha på aloe vera gele også legger du den utenpå og gå med den. gjenta det og bruk det bare som salve etterpå.. hvert å prøve hvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...