Gå til innhold

Blir noen nektet epidural - uten gode grunner??!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får inntrykk av at ganske mange ønsker seg epidural under fødselen men ikke får. Mange sier de ble nektet? Hva mener dere egentlig da. Ble dere nektet fordi dere hadde for lite åpning, for mye åpning (snart pressrier), for svake rier, ingentilgjengelig anestesilege, eller andre gode grunner, eller har dere blitt nektet uten at det har vært en god grunn for det? Har dere fått et ordentlig svar på hvorfor dere ikke får?

Jeg fødte selv på Ullevål og der ble de veldig forundret når min sambo spurte om det kunne være noen hindringer for å gi meg epidural dersom jeg ville ha det. De sa at selvfølgelig får du det når du trenger det. Det fikk jeg også v ca 6 cm åpning.

Skal få på et annet sykehus nå og håper at de har samme innstilling der:-)

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg må si at jeg også har inntrykk av dette-må si jeg ikke liker d noe særlig da,at man gjerne vil ha å ikke får.Tror jeg gjerne vil ha det når jeg skal føde,og det skal jeg si fra om med EN gang hadde jeg tenkt.Flere ?

Skrevet

hei.. jeg er så heldig at jeg blir førsteprioritet på sykehuset når jeg kommer inn. jeg er lovet epidural me en gang jeg kommer inn. dette er pga min kjappe fødsel sist og at jeg har fått litt fødsel angst pga di kraftige smertene sist. jeg har lenge gått å kranglet til meg ks men d vil dem ikke gjøre på meg siden jeg har hatt flotte fødsler før. så da ble jeg heller lovet epidural. håper dem holder d nå da :)......

Skrevet

Man har krav på å få epidural om man ønsker det. Såsant det er mulig. Ham man kommet for langt i fødselsforløpet får man ikke. Om anestesilege er opptatt med andre viktigere ting får man jo såklart heller ikke. Man er ikke akkurat prioritert før operasjoner osv.

Men utover det skal man få epidural etter ønske.

Men er det ulykke el lign. som kommer inn så får man nok ikke selv om de gjerne vil.

Skrevet

Eg fekk ikkje siden eg ikkje hadde bestemt meg for det på fohånd, ville prøva uten først og hadde det som eventuellt. Så når eg ikkje klarte meir, så fekk eg ikkje, -Hadde eg klart meg så langt, så var det ingen grunn til å ikkje klare dei siste timane også! Eg gråt og kjeftet av fortvilelse, men dei fotalte bare om hvor flink eg var, og at nå var det snart over.

4 timer etterpå kom pressriene... Og då hadde eg jo ingen krefter igjen.

Denne gangen skal eg ha epidural, eller så kan det bare ver. Då reise eg heim!

He he he... ;)

Gjest Mothertotoo
Skrevet

Synes det er rart at enkelte ikke får epidural! Jeg fikk beskjed,om at jeg kunne få akkurat det jeg ønsket! ;) Og jeg var veeldig nervøs før fødselen. Men, alt gikk så bra,og litt fort kanskje. Så det ble ikke tid til å tenke på det engang! Hadde en veldig fin fødsel. Brukte lystgass da. Og fikk lystgass da jeg skulle sy og, pga. negativ opplevelse første gang jeg skulle sy! ;o) Kjente ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...