Gå til innhold

Er jeg urimelig?? (krangel med sambo!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer som ikke er glad i rester, dvs hvis restene blir litt udelikate når de blir varmet opp. Dvs alt annet enn pizza og lasanje.

I går morges steikte jeg et halvsteik brød til frokost.

I går kveld hadde vi lasanje.

TIl frokost i dag hadde vi rundstykker og til middag i dag poteter og koteletter.

Det var 1,5 kotelett igjen og siden han ikke er glad i rester skar han denne opp og ga dem til hunden.

Nå når klokken er kvart på 11 er han sulten.

Jeg har holdt på hele kvelden med klesvask mens han har sittet og sett på tv.

Han spør om det er mer lasanje igjen og jeg svarer bare ja. Kjenner at jeg blir litt lei meg. Han skal i et møte i morgen rett etter jobb og vet ikke når han er hjemme (sent) og får sikkert pizza på møtet. Plutselig går han på kjøkkenet og finner seg lasanje. Spør om jeg vil ha og jeg svarer nei. Så spør han om jeg er sinna og så sier jeg at jeg synes det er dårlig gjort at han gir restene fra dagens middag til bikkja, og tar restene fra i går til kveldsmat/nattmat nå. Sier til han at det ikke er nødvendig å gi meg ekstra arbeid hele tiden og nå må jeg lage middag til kun meg (ungen får middag i barnehagen) siden han ikke kommer hjem. Jeg kommenterer at han klager på sympatimagen og likevel kan han ikke spise noe annet enn varme måltider. Han blir sur, slenger med dørene og sier at "greit jeg kan gå å legge meg sulten" Så spurte jeg ham hvorfor han spør hva som er galt når han ikke tåler et ærlig svar? Så blir han sur fordi at jeg ikke kan snakket til ham uten at jeg begynner å gråter. Sier at jeg blir så lei meg og skuffa hele tiden og at det er derfor jeg ikke klarer å holde tårene tilbake....

jeg synes det er barnslig at han ikke kan ta seg et stykke brød, det var jo ferskt i går morges...Hvis det ikke er ferskt nok kan han vel ta ost og skinke og inn i microen!

Irriterer meg egentlig ikke så mye over det at jeg måtte lage meg middag alene i morgen, men prinsippet.

han skal på kurs i morgen tidlig, og jeg vet at han ikke har stilt inn mobilen sin til vekking.

Har sååååååååååå lyst til å la være å vekke ham i morgen og bare prøve å få meg og ungen roligst mulig ut av huset....men det blir bare mer problemer av det også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe... unnskyld at jeg ler litt, men neste uke håper jeg virkelig at dere klarer å flire av denne episoden. Jeg skjønner at det som skjedde var irriterende, men det er vel ikke en sånn kjempesak at du syns han fortjener å forsove seg til kurset sitt i morgen vel? :)

Dette er en filleting som blir veldig stor i øyeblikket, og forhåpentlig har dere kommet over det i morgen. Ikke gjør det verre enn det er :)

Skrevet

Huff..høres ut som en liten fillesak som har blitt litt vel stor dette....noe jeg kjenner veldig godt igjen fra mitt eget samliv..spesielt nå når jeg er gravid og trøtt og sliten. Det lureste hadde sikkert vært at du, uten å bli sinna, hadde sagt at du gjerne ville ha lasagnen til middag i morgen siden du skal være alene. Kanskje han blid og fornøyd hadde tatt en skive da?...Så slapp du å legge deg med en trist og lei følelse....men som sagt kjenner godt igejn situajsonen fra mitt eget liv.

Ikke tenk mer på det du....sov godt og begrav det i bunken for små dustete episoder som alltid dukker opp i forhold.

Lykke til:-)

Skrevet

Jaja, du har min sympati... Sikkert ikke egentlig noen big deal, men skjønner at du er irritert akkurat nå. Håper de greier å glemme det.

Skrevet

Håper at dere virkelig kan le litt av dette...en liten bagatell spør du meg!:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...