Gå til innhold

Emblamamma & Minninews

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det akuratt nå!

POKKER POKKER POKKER POKKER :o(((((((((((((((((((((((

Nå ringer du til den legen og klager ut all din fortvielse, og juger på deg noen ekstra måneder. Som gyn sa på Volvat, det er gammeldags å si at man må vente ett år. Nå skal jeg ikke psyke deg ned assa, men det hadde passet så perfekt med en spire hos dere også.... :o)

Det er ikke annet å gjøre enn å svelge skuffelsen og forsøke på nytt... Det kommer til å ordne seg. Men du må få sjekket om det er noe nytt som gjør at det er så vanskelig for dere nå :o(

Håper du får en litt bedre uke enn helgen din har vært. Håper også at du er litt bedre i kroppen av influensaen, du blir vel hjemme noen dager nå? Du er nok fortsatt smittsom. Om du orker, gå å finn deg noe sjokolade og trøst deg med den :o)

Storaltkommertilåordnesegfordereogsåklemogsågodbedringsklemfra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffaemeg vennen min! Nå går jeg å henter meg litt sjokolade for å trøstespise. Søren assa :o(

Ser du allerede har startet en ikm uke 11 tråd. Er så glad jeg slipper det der på en lang stund. Håper ihvertfall det. Ber om det! Må bruke alle maktene man kjenner til, i en så viktig stund!

Jeg sier bare BLÆH! ER DET MULIG! GGGRRRRRRRRRRRR....

Du kommer deg over den her også, men det er lov å være deppings når halvparten av alle på BliGravid blir på tjukka samme uke, og ikke du får være med på leken. Men nå fortsetter du å tempe...fikk du tempfall nå?

Glad i deg snuppa :o)

Klem fra

Skrevet

Godt jeg har deg minni'n min :o)

Ikke vits i å tempe disse dagene siden jeg har feber...

Ikke orker jeg å trøstespise heller.....det er no' dritt.....formen min er så elendig at jeg ikke orker å ete.

Ja, måtte starte en ikm uke 11 tråd...ellers hadde jeg blitt gal....må ha noen halmstrå å klamre meg fast til.

Jeg gikk nettopp på do og da så jeg litt rødt når jeg tørket meg, og nå har jeg skikkelig vondt i magen. Så dette er tr på sitt verste! Vel vel...skal finne meg noen paracet med god samvittighet.

Glad i deg også vennen!

Klem klem.

Skrevet

Jeg er her....bare ikke når pcen ikke virker, men de dager er over!

Huff assa, jeg trøstespiser for deg... Minde sjokolade bare så du vet det!

Finn deg paracet, ta på goe klær, under teppet. Men ikke legg deg for sent da ;o) Også du...du er kjempeflink som ser framover...er ikke annet å gjøre. Blik'ke gravid på annen måte.

Nå fikk jeg jammen sett en tråd fra Juhu også...det var koselig. Nå har jeg skrevet med Alba, sendt meld til Lone også kommer Juhu... nesten som i gamledager.

Når du blir frisk, må vi gå på shopping ;o)

Ser ut som jeg får endel fri framover, siden nattevakter og nygravid ikke passer så godt sammen. Da har du noe du kan se fram til...

også du...jeg har faktisk ikke sett på resten av albumet ditt... men jeg gjorde det igår, og jenta di er så fiiin. Så fint det bilde hvor hun sitter i gåstolen sin da :o))))))) Hun og Andrea har like ører, som henger litt utover på toppen...skal vise deg bilde senere :o)

Snakkes snart * trøsteklemmeribøtterogspannframegtildeg :o)

Skrevet

Hei igjen Emblamamma :o)

Fikk svar fra Lone da, på 2 trimen. Hun har det ikke så bra som vi hadde håpet. Les dette....

Hei Minni! =0)

Ikke bli lei deg, for jeg er en distre dame. -Jeg husker ikke navnet ditt fra Bli-gravid. Jeg ble jo relativt hurtig gravid også da. Etter 2 PP! Så jeg var der ikke så lenge. Førstemann tok 22pp og neste 4pp. Så man blir absolutt ikke mindre fruktbar med årene, er min erfaring! he he.

Så: Grattis med spire! Så koselig at det klaffet etter 7pp. Det føles jo lenge når man går og planlegger. Og ja, det er vanskelig å holde det hemmelig særlig lenge. =0) Det har jeg også erfaring med.

Når har du termin da? Jeg har termin 13.juni - men klarer nok ikke å gå så lenge. Hvis jeg holder til 34 skal jeg heise flagget.

Vet ikke om du har lest innleggene mine de siste dagene, men jeg er på St.Olav på min 3dje dag i dag. Pga fostervannslekkasje. Ligger på observasjon her og for å få ro. Skal begynne med lunge-modning i morgen. Da er jeg 24+0. Det gir Lillebror en mye større sjanse og bedre forutsetninger for å klare seg om han skulle bli født for tidlig. Og det er like sikkert som at det er søndag i dag.

Litt rart, men først idag har jeg innsett at det ikke blir noen fødsel på meg. Det blir operasjon dvs keisersnitt. Huff, har født normalt begge andre gangene og har hørt forskjellig om KS. Men skjønner jo at hodet til Lillebror ikke må belastes mer enn nødvendig.

Ja jeg har ihvertfall tid til å bimme de nærmeste ukene/månedene. Vet ikke hvor lenge jeg blir liggende på sykehuset. De sier ingenting om fremtiden. Om hvor lang tid jeg skal være her eller hvor lenge jeg kan regne med å gå sånn.

Har du barn fra før da? Mine er gutt og jente. 8 1/2 og 4 år (på tirsdag).

Klem

Lone35 (13.06.07)

Huffa meg :o(

God bedring da vennen :o)

Skrevet

Hei Emblamammaen min!

Dårlig form skjønner jeg :o( Huffa meg, ikke lett det med lille Embla i huset. Er hun og mannen frisk?

En liten oppmuntring :o) Se for deg Karius og Baktus... Han rødhåra er evig optimister. Jeg hører stemmene dems oppi hodet når jeg tenker på dem.

Karius: " Det kommer nok søtsaker snart, kjære bror :o)

Baktus: Å, tro ikke det :o( Vi kommer til å sulte ihjel :o(

Karius: Næææ, se nå lukkern opp munnen :o)

Baktus: Er nok bare grovt brød :o(

Karius: Det er loff! Baktus. Loff, loff med sirup på :o)

Karius & Baktus: Hurra, Hurra, Hurra :o)

Dette kan overføres til våre hoder...

1.sekund - kommer aldri til å bli gravid

2. sekund - jo da det kommer til å ordne seg

3. sek - det er noe gæærnt med med

4. sek - hmmm der stakk det litt i den ene puppen, er jeg gravid?

5. sek - e'kke gravid selv om det stikker i puppen da vettu!

Sånn er det opp i hodet mitt fortsatt....har bittelitt rosa på papiret... så nå snurrer hodet mellom håp og undergang. Er i bunnen veldig positiv, men disse pokkers kvinnehjernecellene klarer jo ikke å slutte å bekymre seg! Er det mulig!

Håper du kan rope Hurra, hurra, hurra i slutten av neste ikm :o)

Også håper jeg du er bittelitt bedre idag :o)

Godklem fra...

De er så søte

Skrevet

Så trist å høre om Lone da :o( Men det går nok bra med lille beibisen. Jeg leste nettopp her på nett at en lita jente født i uke 22 klarte seg. Håper jeg husker rett. Så det er gode sjanser for at den lille til Lone også klarer seg. Vi får satse på det ;o)

Det at du har litt rosa på papiret betyr at spiren klorer seg bedre fast. Tenk positivt snuppa!!

Formen er bittelitt bedre, hadde feber oppe i 39,6 igår kveld.....helt jævli....skulle tro den feberen skulle forsvinne snart. Dette er 5.døgnet med influensa. Jeg vil IKKE være sjuuk!! Feberen var på vei opp nå også, men fikk tatt meg febernedsettende ganske så fort. Nå svetter jeg som en gris her....feberen som er på vei ut av kroppen tenker jeg (for en liten stund vel og merke, den kommer nok tilbake om noen timer).

Den Karius og Baktus greia di var så søt! Det er helt utrolig hva vi damer tenker på! Jeg har også maaaaange sånne tanker! Vi burde ha skrevet en bok om dette vi ;o)

Håper jeg kan rope hurra ved slutten av neste ikm, for nå er jeg klar for en spire.

Stoooor klem fra en som synes synd på seg selv! hihihihi

Skrevet

Nå fant jeg den som gjelder....... dytter denne oppover slik at vi kan få liv i denne :o) Savner deg snuppa! Hvoooooor er duuuuuuuuuuu?

klem klem.

Skrevet

Takk for superkoselig mail :o) Jeg blir imponert over deg, selv om du er i uvisse så er du jammen meg så omtenksom mot meg. Du er god du ;o)

Tenker masse på deg, sender deg masse positive tanker.

Stoooooooooooooooooooooor sjokoladeklem fra meg.

Skrevet

Hei Emblamamma!

"Det er dårlige tider kjære bror...Jahhh...det er dårlige tider. Ingen søte saker og ingen steder å bo... Ingen søte saker og ingen steder å bo".

Kunne vært bedre for oss for tiden! Jeg ser for meg Karius og Bakuts der de sitter på flåten og ser utover om det er noen nye huller å krype inni. Vi er vel igrunnen på flåten å leter etter løsninger vi også, men hvor lenge skal vi lete da....

Huffameg, jeg så den andre meldingen din, på den gamle tråden vår. Visste ikke at du er så dårlig vennen min. Hadde selv bronkitt og bihulebetennelse i høst. Følte jeg fikk puste litt bedre ved å ligge på en dyne. Så man kommer skikkelig opp.Det kan hjelpe, hvis du føler du sover dårlig. Ikke særlig bra utgangspunkt du hadde da vennen, men influensa først, og så dette. Så rart at du fikk så magesmerter.... Det de kaller stor infeksjon i kroppen er legespråk, for å prøve å forklare ovenfor pasientene hvorfor de er syke, uten at de helt kan forklare alt sammen. Det tror ihvertfall jeg. Men at du er syk det er sikkert!

Men det jeg vet, er at høy feber, slik du hadde kan gjøre mye rart med voksne mennesker. Forrige uke trodde vi onkelen til mannen hadde fått slag, ringte 113, årsaken var høy feber og lungebetennelse. Nå er han heldigvis bedre.

Hvordan gjør dere det nå som det snart er mandag. Du får vel hjelp med Embla håper jeg! Huffameg assa!!!! Her i huset har vi hatt usannsynlig mye sykdom siden oktober. Fyllt opp kvoten for mange år vi nå....så da er det bare til å se til å forsvinne tr for lang tid!!! Ikke mer rødt ut av det hullet nå takk!!!!

Må bare si at jeg har nok bestemt meg for at jeg ikke er gravid lengre. Orker ikke flere dager som i går, da alt er kjipt og tungt. En forferdelig følelse og ikke orke å ta vare på sine egne unger engang. Tror jeg har blødd alt for mye til at det skal være noe håp... Orker ikke håpe. Orker ikke å bli så skuffet på torsdag. Tar heller som en overraskelse om det skulle vise seg å være noe annet. Jeg må slutte å tenke på alle mulige muligheter angående den ul'en på torsdag. Må ha det hele på litt avstand. Men håper blødningene snart kan gi seg, så vi kan starte på nytt. Tror jeg gir blaffen i de alle de som sier at vi bør vente til kroppen har normalisert seg. Fester det seg en spire med en gang, så er kroppen klar for det. Hva er sjansen for det etter 7 pp uten at det har funka???

Så....sånn er det...tror jeg....

Mulig det er bare øyeblikksfølelser dette også....hmmmm. Nå er det søndag kveld. Har kommet meg fra torsdag og hit, da er det mandag, tirsdag, onsdag igjen....

Fortalte akkurat mannen min om deg.... Han er nå litt skeptisk da - hi hi. Viste han bildene av deg og Embla, og fine brudebilde med kulemage :o) Så at du har lagt inn nye bilder. Det bilde hvor hun sitter med julepresangene er så nydelig da. Litt usikker på om snuppa di er like fornøyd med de store vottene på, men aking er jo gøy da.

Andrea satt så fornøyd på sitt babyakebrett inntil hun så en rattkjelke. Da var ikke hun interessert mer! Men Bebe (bestefar) vettu han har oransje akebrett med ratt på loftet, så da er det litt mer gøy med aking igjen. Men bare hvis pappa kjører, han kjører fort nok ;o) Så morsomt!

Det ble ikke noe tur ut på oss idag, begynte å snø så masse igjen. Men jeg fikk god hjelp i vaskekjelleren. Hun er så flink til å legge inn i vaskemaskinen, og skru på knappene - hi hi :o)

Håper det blir bra tider for oss igjen snart! Er sikker på solen kommer til å skinne for oss snart igjen!

Riktig god bedring til dere begge to! XXXXfingrene for at mannen ikke er syk da!

God klem fra....

Skrevet

Hei minni'n min :o)

Tenker på deg hele tiden! Jeg vet hvordan det er når man er i uvisse, helt jævli å ha det sånn, enda jævligere at man må pine seg gjennom flere dager før man får et ordentlig svar!!! Skjønner deg så godt vennen! Og jeg skjønner at du ikke vil gi deg selv forhåpninger. Vet at det ikke er lett å holde de borte heller, tankene svirrer bortom det hele tiden, ikke lett å bare legge de på hylla. Den kvinnelige hjernen fungerer på er merkelig vis. Noen ganger skulle ieg ønske jeg var en mann - så slapp man å ha så mange tanker. Det er så typisk oss kvinner å tenke altfor mye, det ligger i naturen vår det, survivial of the fittest! Rene darwinismen dette her. Uansett så tenker jeg positivt for deg til det motsatte er bevist, håper for din del at det er en spire som koser seg i den gjenværende posen. Sykehus burde gi oss kvinner ul samme dag som når vi oppdager at det er noe galt fatt, slik at vi slipper å gå i uvisse så lenge. Jeg skjønner jo at andre ting må prioriteres, men akkurat nå skulle de ha prioritert deg!!!

Jasså, du har fortalt mannen din om meg....hehe....godt han er skeptisk, for jeg er helt grusom...hehe...nei, det er jeg ikke. Jeg er helt ufarlig, snill og søt (må skryte litt av meg selv). What you see is what you get :o)

Ja, Embla er flink til å trykke på knapper, må la henne ta mer del i tingene jeg gjør i huset, for hun er jo så interessert. Idag satte hun på vannkokeren for meg. Hun klappet så fornøyd med hendene når hun hadde klart det ;o) De er nå gode da!

Det blir alltid gode tider for snille jenter ;o) Det skal du aldri tvile på minni'n min :o) Dessuten skal vi jo snart råne til sweden for å være harry (handle mat, drikke og snooooooooooop så langt øyet ser). Den avtalen holder jeg deg til!!!

Stoooooooooooor stooooooor stoooooooor stoooooooor stooooooor stoooooooor stoooooooor stooooooooor stooooooooor stoooooooor stoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooor

stoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooor

stooooooooooooooor stooooooooooooooooooooooooooooooooooooor

stoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooor klem fra meg.

Skrevet

Hei Emblamamma :o)

Hvordan er formen idag?? Håper du er litt bedre, antibiotikaen har vel begynt å virke håper jeg, om du har fått riktig type da...

Når du er fitt for fight igjen tar vi en tur til Nordby senteret :o) Tar m tullene våre og prater :o) Må se etter en ny bilstol nå, kjøpte bil nr 2 igår.

En liten japse blikkboks, fikk den for en billig penge ift hva den var verdt, så det er vi veldig fornøyd med. Trenger to biler nå som vi skal flytte på landet.

Og trenger en bilstol som er enkel å skifte over i andre biler. Det er så mye farting på oss. En helg i måneden er Andrea hos mormor, og andre dager er det farmor og farfar som passer. Tenker vel litt på en maxicosi, men må sjekke sikkerhetstester først....

Du er god du Emblamamma....du forklarte hvordan det oppleves veldig godt. Selv om jeg ikke prøver å tenke på det, svirrer tankene bortom bevisstheten nærmest hele tiden. Uff jeg håper ikke du har opplevd det noe lignede.... vel du har vel desverre det, siden du sier det sånn :o(

Det er meningen at det skal gå en uke fra første kontroll til andre, for da ser man helt klart om det er noe vekst, siden det er fortidlig for å se hjerteslag enda.... får helt sug i magen av å tenke på det..... Så føler jo at jeg har kommet raskt til undersøkelse, bare at behandligen på gynpol ikke var så bra som man kan ønske. Jeg må ringe til gynpol idag og høre hva jeg kan forvente meg, i tilfelle jeg må ha utskrapning....så slipper jeg å fantasere så mye ang det.... Gruer meg.... :o(

Forteller du mannen din om opplevelser på nettet? Mannen min svarer veldig kort når jeg forteller om ting, men herregud...det er da mennesker jeg kommuniserer med. Svigermor skjønner ingenting, og synes det er fryktlig dårlig bruk av tid... ja ja. Det er min tid, og mye gøyere og avhengighetsskapende enn husstell!

Du... tusen takk for meldig igår :o) Var på farten igår. Til Lillestrøm med toget for å besøke bestevenninnen min, og deres lille tulle på 6 uker. Vi byttet barn igår. Jeg stelte lille Eline, og tante gav Andrea lunsj, ny bleie... skikkelig koselig. Lille Eline var helt utslått av søndagens begivenheter og sov og sov, men bare på armen. ÅÅÅÅåååhhh så deilig, og lette de små er :o)

Det jeg prøvde å si, var at jeg så vidt rakk innom en tur her, før snuppa skulle legge seg. Fikk meg med mandagens store høydepunkt med Kirsty sin graviditet :o) Fantastisk..... Mirakler skjer hele tiden.

Du.... en ting til....kan du lage en ny tråd for oss, så slipper jeg å se nicket mitt. Litt sensitiv jeg....

Stoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooorgooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooood klem fra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...