niklas Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Hei alle sammen. Nå har endelig godgutten min kommet til verden. forrige søndag på selveste morsdagen..verdens beste gave man kunne ønske seg. Jeg hadde egentlig termin 7 feb men han lot vente på seg.. så når søndagen kom tok jeg to ss med lakseolje rundt kl11 og ingenting skjedde også tok jeg en til ved halv ett tiden. Kjente ingenting, men måtte så på do etter en stund men det var bare helt vanlig.. kl halv fem gikk jeg for å hvile meg litt og sto opp igjen kl halv seks. Da kjente jeg at jeg fikk veldig vondt men det var nesten hele tiden så jeg trodde det ikke kunne være rier. men etterhvert kunne jeg klare å telle 6 min mellom hver. Ringte så på sykehuset kl halv sju og ble enige om å vente en time. men etter en halvtime ringte jeg opp igjen og ble enige om jeg skulle komme, da hadde jeg ca 4 min mellom hver ri.De var ikke så lange men veldig vonde =). kom så på sykehuset kl åtte å ble møtt av ei jordmor som jeg trodde egentlig ikke ville være på jobb å at hun egentlig mente at jeg ikke hadde der noe å gjøre ende. Det var veldig frustrerende.. men fikk da ta sånne målinger også kjente hun på meg og da hadde jeg alt 5 cm åpning. Da ble hun overasket og sa at vi ikke skulle hjem. Hadde veldig tette korte rier og noen litt lenger etter det og fra kl halv ti ti fikk jeg endelig lystgass. Kl halv elleve var det vaktskifte og da begynte jeg så smått å kjenne lysten til å presse. kvart på elleve hadde jeg 9 cm åpning og de tok vannet mitt. Da gikk det veldig fort og press riene kom for fullt og kl tolv min over elleve var han ute. Så man kan si at fra det startet med rier og til han kom ut gikk det utrolig fort...gudsjelov =). Vet ikke om det kan være av lakseoljen som gjorde at det gikk så fort, men når jeg fikk pressrier skal jeg si at den nok virket godt for da fikk jeg virkelig tømt tarmen. Det var så forferdelig flaut og ekkelt men de sa et de var så vant med det.. men jeg tenkte også mest på far som var en enorm støtte for meg.Men han tok det pent =). Vi reiste hjem fra sykehuset (lillehammer) på onsdag og det var kjempe godt å komme hjem. Nå koser vi oss masse. Klem
kfitjar Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Gratulerer så mye!!!! Godt å høre at alt gikk bra, selv om du brukte lakserolje. Kos deg videre!!!!
Hanne-mor Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Gratulerer så masse! Godt å høre at fødselen gikk fint! Kos dere masse fremover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå