Gå til innhold

dere som sparer i fond... hvilket har dere valgt??


mammasgojente

Anbefalte innlegg

bare lurte litt... dere som sparer i fond til deres små, hvilket fond?? analyserte dere ulike fond, eller hvordan bestemte dere dere for hvilket fond??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har så lite peiling på fond, jeg... Jeg ringte banken min (DnB Nor) og lyttet til deres råd. Nå håper jeg at rådet de ga meg var godt! :o)

 

De sa i hvert fall at det fondet vi sparer i var greit når vi skulle spare langsiktig. Kan være litt større opp og nedturer, men langsiktig så gir det visst ganske så god avkastning... Det er en blanding av både innenlands og utenlandske aksjer, og det var visst lurt... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt Skagen Vekst til Emma og sparer i mitt navn. Brukte historisk avkastning og risikoprofil som avgjørende faktor. Og liker veldig godt at de investerer halvparten minimum i Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sparer også i mitt navn. Vi fant ut at det var smartest. Dessuten ville vi ha råderett over pengene. Sparer ikke for at Karsten skal bruke pengene på alkohol når han blir 18, pengene skal øremerkes til bolig! :o)

 

Men aksjer har jeg lite greie på, så når vi skulle velge fond måtte jeg nesten legge skjebnen min i hendene på bankfunksjonæren. Men det er tross alt en stor bank, jeg får da virkelig håpe at de vet hva de gjør!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mange å velge imellom ja, men er riktig som du sier at det er positivt å ha et som flytter investeringene til de markedene der det er høyets avkastning... og om det svinger så betyr det som regel høyere risiko og derfor høyere avkastning som jo er det vi er ute etter :)

 

min bakgrunn er jo finans så jeg driver og følger med på fondene relativt jevnlig (blir mer når jeg begynner å jobbe igjen) og synes dette er kjempegøy jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mente å huske at du holdt på med tall og sånt. (Jeg jobber ikke med finans, som du skjønner! ;o)

Er sikkert ikke dumt å ha satt seg litt mer inn i det. Men synes det er så mye man skal ha kunnskap om nå etter at man har fått barn, så jeg klarer ikke å sette meg inn i alt. Derfor har jeg overlatt dette til banken... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...