Gå til innhold

Amming og farge på avføring.

Anbefalte innlegg

Jenta på 3,5 mnd fullammes, men avføringen hennes er så merkelig. Trodde den skulle være gul og kornete, men den er jo grønngul og nesten alltid løs... Trodde babybæsj skulle være gul, det var den før..

Dessuten bæsjer hun ganske skjeldent, kanskje bare hver 5-6 dag.. Er dette normalt? Er litt bekymra.. :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8286207-amming-og-farge-p%C3%A5-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg skrev i et innlegg paa loerdag, sa helsesoester til meg at groenngul avfoering vil si at poden bare har faatt i seg de to foerste fasene av melka: I) Sukker og vann II) Proteiner

Og ikke den tredje og siste fasen: III) Fett

Det skulle visst vaere proteinene som gjorde avfoeringen groenn.

Med andre ord: naar jenta di spiser, varer ikke ammeoekta lenge nok til at hun faar i seg den fettholdige melka (mer enn et kvarter i gjennomsnitt).

Akkurat dette er ikke bekymringsverdig, tror jeg, det vil nok bare si at hun spiser ganske ofte, siden det er den fettholdige melka som gir mest metthetsfoelelse.

Men avfoering kun hver 5-6 dag ... det synes jeg var sjeldent! Hva sier de paa helsestasjonen da? Jeg hadde konsultert lege, bare for sikkerthets skyld. Bedre med en gang for mye ...

Hei Doubichou!

Takk for supert svar – dette har jeg lurt sånn på! Kanskje ok å få vite nå ettersom barn nr. 3 allerede har blitt 3 mnd! Jeg hadde ikke hørt dette før, til tross for at jeg har spurt om det på helsestasjonen :-)

• 3 måneder senere...

Annonse

hei

jeg kom tilfeldigvis over "barn i magen", og plutselig kom jeg inn paa siden med de av dere som skal föde eller har födt i frankrike, og plutselig saa jeg at det var en som bodde i nantes! og da ble jeg glad, for det gjör jeg og! har bodd her over et aar naa, og födte en datter paa CHU Nantes i april ifjor! Bor du doubichou i nantes fremdeles? gaar alt bra? Har forstaatt det slik at du födte i höst? Hadde vaert hyggelig aa möte en annen norsk mamma her i byen!

Hilsen kathrine i nantes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...