Gå til innhold

Trenger råd!!Har time med jordmor på sykehuset i morgen!! Vær så snill å hjelp meg:)

Anbefalte innlegg

Jeg fikk forresten samboeren min til å lese den tråden her inne om skader etter "normal" fødsel http://www.barnimagen.com/forum/thread/8417830

Kan få selv de mest forsiktige menn til å slå i bordet for keisersnitt, hehe!

Fortsetter under...

Flott, jeg er så glad for tips. Er så redd for at det ikke skal ordne seg.... har felt tårer de siste gangene på kontroll men det har ikke hjulpet meg stort før jeg skrev ønskebrevet mitt..

Har jo termin i hvert øyeblikk så for min del haster det veldig

Tusen takk for at dere har lest og hjulpet meg.

Klem!

Hei Live!

Høres litt ut som min situasjon, jeg har også begynt å krangle om keisersnitt. Jeg hadde et hastesnitt i 2004 og nå venter jeg tvillinger som begge ligger i sete(hahaha, morsomt...:-(). Fødselslegen mener at alt ligger til rette for en vaginal fødsel, det gjorde assistentlegen på kontroll sist også, men da jeg var på kontroll i går møtte jeg en assistentlege som skjønte meg godt og sa at hun mente at det skulle ordne seg. Men gruer meg så fælt til å krangle mere, kjenner jeg blir så oppgitt.

Heldigvis har jeg fastlege og jordmor her hjemme som støtter meg, men føler at jeg må kjempe selv. jeg har også en mann som ikke er av det mest klartalende typene, så tror ikke han sitter og roper i ørene på fødselslegen:-).

Min jordmor her hjemme har jobbet på sykehuset i Ålesund i flere år tidligere og hun sa det var mye lettere å få ks der enn her hjemme, så du har nok vært veldig uheldig. Hun fortalte om en lege i ålesund(hun hadde et spesielt etternavn, ormfjell eller noe i den dur), spm var veldig negativ til ks, ellers syns hun det var lett å få ks der.

Kan jeg spørre deg om hva du har skrevet i ditt ønskebrev, hvordan du har begynt? Jeg har begynt å skrevet et selv nå etter råd fra fastlege og jordmor, men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal begynne. Vil liksom ikke høres for sint ut heller, slev om jeg er så frustrert.

Lykke til:-)!

Hei!:)

Jøss, jeg trodde det var valgfritt jeg å få keisersnitt om de ligger i seteleie. Og ihvertfall når det er tvillinger? Sykt!!

Jeg startet ønskebrevet mitt med å kalle det " Tanker fra sist fødsel og ønsker for den neste" I brevet skriver jeg ikke at jeg KREVER keisersnitt, men skriver litt om at jeg trodde jeg skulle dø under sist fødsel og angsten jeg har enda. Hva jeg ønsker meg om det ikke skulle bli keisersnitt mtp smertelindring osv osv. Jeg skriver også litt om at jeg har mareritt, får ikke sove og gråter stort sett hver dag fordi jeg er så redd. Har kanskje lagt på litt ekstra men i bunn og grunn er det egentlig sant.

Jeg fikk hjelp fra ei jordmor til å se over brevet mitt, prøvde å snu en del av det negative til det positive slik at brevet ikke ble alt helt svart .

En annen ting jeg la med var at jeg synest mesteparten av svangerskapet mitt er ødelagt pga angsten min og at jeg nesten ikke tenker på babyen som er i magen men kun på fødselen.

Har du en email adresse? msn? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...