Gå til innhold

Dere reductil-jenter....


mess79

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på; Når dere sier at dere har prøvd alt og dette er siste utvei, hva mener dere da? Jeg tenker veldig mye frem og tilbake på disse pillene om dagen, veier 100 kg og er 174cm høy. Jeg føler selv at jeg har prøvd alt, men jeg får ingen ting til. Dvs; jeg klarer ikke gjennomføre sunn mat og trening over tid. Nå om dagen sliter jeg med å komme igang, og komme meg gjennom de første dagene. (det finnes jo alltid noe å spise på, enten det er knekkebrød med masse smør eller eggedosis... nemlig sånne ting som man på en måte må ha i hus...)

Jeg har gått på Libra, brukt herbalife, brukt noka, vært flink å trene, brukt diverse helsekostprodukter. Libra fungerte en stund, og trening fungerer jo alltid, men det er liksom så vanskelig.. Det jeg vel egentlig spør om er om dere som har begynt på reductil, i utgangspunktet lever veldig sunt og er flinke med fysisk aktivitet, og alikevel ikke har gått ned, eller er disse pillene også for sånne som meg som ikke lever så sunt, men som burde det for å ikke få helseproblemer....?? :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reductil virker inn på sentralnervesystemet og gir deg en falsk metthetsfølelse og nedsatt paetitt. Man mister rett og slett lysten på godis og alt sånt som ikke er bra for kroppen. I alle fall til en hvis grad, noen gange råfr jeg sykt lyst på ting, som feks sjokolade, men da er det bare å stå i mot. Og det er faktisk ikke så vanskelig når man får lyst på det en gang hver 3 dag i stedet for 3 ganger i timen, slik det var før.

 

Jeg går på reductil, levde i utgangspunktet ikke veldig usundt, spiste mye grønnsaker, fisk osv, men var hele tiden sugen på alt det andre, så jeg fikk nok i meg noe ja... Jeg var stabil i vekten, dvs, la på meg 10 kg da jeg sluttet å røyke og 22 kg da jeg gikk gravid og etter svagerskapet gikk jeg ned til 92,5 kg og ble der. Gikk hverken opp eller ned, så sånn sett, så fikk jeg jo i grunn i meg akkurat det jeg skulle til vanlig.

 

For meg, virker reductil på 3 måter. Den første er den åpenbare, fysiske, at jeg er midre sulten enn før. Den andre er at for meg så er det sånn, at klarer jeg ikke dette nå, på reductil, så innbiller jeg meg at jeg aldri kommer til å klare det, og det er rett og slett ikke aktuelt. Det tredje, er at jeg hver 14 dag de tre første mnd må til lege for å ta blodtrykk, puls og veie meg. Og jeg NEKTER å komme dit uten å ha gått ned noe, hadde vært drit flaut....

 

Så disse pillene kan absolutt være noe for deg, for å komme igang med en sunnere livsstil, avlære vanene om å hele tiden måtte putte noe i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Jeg tenker også som deg at det er for flaut å komme til legen og ikke ha gått ned noe, iallefall hvis du er fullstendig klar over at det er din egen feil. (selvfølgelig noe annet hvis du har gjort alt riktig).

 

Jeg trenger noe som fjerner det uendelige suget etter noe hele tida, for jeg spiser jo selv om jeg ikke har sjokolade innen rekkevidde. Samtidig så trenger jeg et spark bak for å spise mer riktig, altså det er ganske flaut å være voksen jente og servere pølser og pannekaker til middag. (det er egentlig en ting jeg blir fryktelig lei meg av å tenke på, for jeg vil jo det beste for barna mine selvfølgelig, men akkurat dette har jeg så liten kontroll over)

 

 

Jeg innbiller meg at når jeg ser det går riktig vei, det trenger bare å være de første kiloene, så gir det meg lyst til å fortsette. -Og dessuten, for 600-700 kr i mnd, så bør man jo legge inn en innsats også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...