Gå til innhold

Småbarnsavdeling med 16 barn

Anbefalte innlegg

Har fått et jobbtilbud som førskolelærer 2 på en småbarnsavdeling hvor det er 16 barn (12 ettåringer) og 4 voksne. Har jobbet på småbarnsavdeling før, men da har det vært enten 9barn og 3 voksne eller 12barn og 4 voksne. Er litt usikker på om jeg skal takke ja til jobben,for jeg synes det virker så voldsomt med så mange barn :P

Er det noen som har erfaring fra barnehage hvor det er 16 små barn? Hvordan fungerer dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8285423-sm%C3%A5barnsavdeling-med-16-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke 3,5 barn pr voksen på en småbarnsavdeling da?

Isåfall er de for få ansatte. De skulle hatt en til.

Men om du skal ta jobben er opp til deg. Kommer kanskje litt an på barnehagen. Hvordan den er tillrettelagt for så mange små barn, uteplassen og lekeplassen inne. Så fremt alle de ansatte er der på engang burde det gå bra.

Der sønnen min går, er det 15 barn og 4 voksne. Jeg har snakket med personalet og spurt dem åssen det gikk, og fikk positiv svar tilbake. Dem fant fort en bra rutine, så det hjalp. Selv om dem sa at det gikk bra, så syns jeg selv at 16 barn på 4 voksne er litt mye.

Fra trådstarter:

Det er visstnok 4 1/2 voksen på avdelingen. De deler gruppa i to når de skal på tur slik at det er 3voksne og 8 barn med på tur, mens det er to voksne igjen med resten.

Rutinene er visstnok gode og det fungerer visst veldig bra i følge sjefen.Og så lenge man har funnet en rutine som fungerer og de ansatte fungerer bra sammen, så gjør jo det ting veldig mye enklere. :)

Annonse

Hadde sønnen vår i 0-4 avd med 17 barn på fire voksne. De var veldig avhengig av rutiner og at alle var friske.

Vil ikke ambefale en slik modell. For lite å gå på for de ansatte i praksis. Hverdagen var hektisk og de fikk liten tid til barna.

Mitt motto er at man skal ha det gøy på jobben. Da er det ikke kjekt å måtte henge i stikken fra man kommer til man går.

Det er stor forskjell mellom å kunne ligge hjemme med influensa og vite at de klarer seg på jobben, mot å måtte hangle seg av gårde i solidaritet for de andre.

Hvis mage følelsen din ikke er sikker, så la heller denne jobben gå.

Det er du som skal trives i jobben.

Jeg hadde ikke villet arbeidet på en slik avdeling.

Når en vet hvor mye sykdom en kan risikere blant peronale i barnehage og hvor hektiske dager sykdom fører til, ville jeg vært redd for at det stadig ble utsetting av planer, turer ikke kan gjennomføres og at en stadig blir gående med følelsen av å ikke få gjort jobben en ønsker å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...