Gå til innhold

Hva har dere tenkt til?

¤ my precious ¤

Anbefalte innlegg

Pappaen til mitt barn bestemte seg plutselig for å bli sammen med en annen, da jeg var i 13 svangerskapsuke.

Nå er jeg i uke 27 og har ikke sett han eller pratet med han siden den dagen jeg flyttet..., men forleden fikk jeg en sms fra han hvor han lurte på om jeg gikk med på delt foreldrerett/delt foreldreansvar.

Hva lønner det seg å velge? Delt eller alene?

Jeg klarer ikke helt å finne ut av hva jeg burde...

Håper på mange svar og synspunkter :-)

Fortsetter under...

Det virker ikke som han har stilt noe opp for deg..og kjenner du ham godt?? Husk at det er barnet ditt det er snakk om...

Jeg har slete med dette litt selv.Jeg var sammen md faren for 6 år siden, men ble sammen igjen da vi fant ut om graviditeten, men det gikk til H. etter 4 mnd..Jeg trodde jeg kjente han, men han har vist en helt annen side av seg selv siden det..Han har ikke stilt noe opp for meg i det hele tatt og egentlig bare skapt kaos i hode mitt...

Det jeg har funnet ut av er at han skal få en sjanse å ta vare på barnet sitt, mange sier at gutter blir forandret når de får se barnet.

Men jeg kommer til å ta hele ansvaret selv i begynnelsen.For jeg føler at han må bevise for meg at han kan klare det, og ta ansvar..

Det er lettere å gjøre om på papirene senere hvis du finner ut at dere kan dele, men har du først skrevet under på papirene er det mye vanskeligere å gjøre om på de..

For min del, er jeg bare utrolig redd for at faren skal begynne å tulle seg, så jeg tar ingen sjanser..

Og går alt fint, og han oppfører seg som en god far, så kan delt foreldre rett eventuelet diskuteres senere.

Jeg kjente han godt, men begynner å lure på hvor godt jeg egentlig kjente han. Vi var kjærster i 6 år og samboere i 5 år, og barnet var ønsket og planlagt fra begge sin side...trodde jeg ihvertfall.

Han har fra første dag sagt at han skal ta sin del av ansvaret og at han skal bidra økonomisk, men jeg har jo mine tvil - når han klarer å bare kaste vekke 6 år...

Han har en datter fra før også, men en annen. Så han blir alenepappa til to.

Grunnen til at jeg ikke klarer å bestemme meg er at jeg er redd for at jeg skal gi faren rettigheter som jeg skal angre på. Eller at faren skal få det inntrykket av at jeg ikke ønsker han i bildet, så han kan bruke det mot meg i ettertid.... Vanskelig....

Forsalg: Du har foreldreansvaret alene i starten, der har jo ikke noe å si for samvær likevel. Men han kan lage mye tull for deg om dere deler og han plutselig vil være vrang. Så jeg støtter det lengre oppe her, ha ansvaret alene i starten og del det deretter evt når dere har et godt samarbeid.

• 2 uker senere...

Annonse

Gi nå faan i å tenk på dere selv! Det er ikke sånn at dere straffer faren med å ikke få se ungen sin, dere straffer barnet! Hvis han ønsker å stille opp for ungen så la han gjøre det.......Det er jo ikke sånn at han er et gjennomført dårlig menneske bare fordi han ikke elsker deg lengre!! Eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...