Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre??!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Støtter alle disse siste innleggene....

NÅR skal norske (unge!!) jenter lære at muslimske menn ikke er til å stole på!! Jeg må riste på hodet....

 

Du må komme deg vekk og ta vekk barnet, ellers er jeg sikker på at livet vil bli et helvete (sorry ordlyden) for dere begge.

Har lyst å skrive "at man ikke kan lære av andre elendige muslim-historier, men skal prøve å la være.....

 

Uansett lykke til. Du er bare nødt til å handle nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med all respekt: Du må ha vært UFATTELIG naiv når du blir GRAVID med denne mannen!!!

 

Hva i alle dager tenkte du på? At du hadde lyst på barn - uansett mann, liksom?

 

Jeg vet dette er slemt, men ÆRLIG TALT!

 

Jeg blir skremt av jenter som er SÅ naive og har SÅ dårlig dømmekraft - gang på gang på gang på gang!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette er jo bare helt forkastelig! Det går da ikke an å oppføre seg sånn. Ser det kommer mange råd her vedr å pakke tingene dine, og jeg må si meg helt enig. Det vil nok ikke endre seg noe særlig etterhvert vil jeg tro, og jeg tror heller ikke noe vil bli bedre for deg hvis du blir hos han. Du må tenke på det lille livet du har inni deg, som du skal ta vare på, det vil ikke bli noen god følelse for deg å være gravid så lenge han er som han er. Kom deg vekk og søk støtte hos din familie og nære venner. Sørg for at han ikke klarer å skremme deg med det han sier!

 

Ønsker deg alt av lykke :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg håper seriøst ikke at det er så mange av mødrene til barn som kommer til å vokse opp samtidig med mine barn som mener det de skriver her. Det er noen menneker som er dårlige. Thats it!! Være seg muslimske menn, muslimske damer, kristne menn/damer, antireligiøse menn/damer osv. Til den første som skrev innlegget: Denne mannen høres ikke bra ut. Du bør komme deg ut av det forholdet. Men ikke fordi han er en muslimsk mann. Heller ikke fordi han er utenlandsk. Ikke fordi du da i følge noen over her er en person med dårlig selvtillit. Men fordi du har vært uheldig å bli glad i en som ikke er bra for deg. Han kommer da heller ikke til å være bra for barnet ditt. Håper du har mennesker rundt deg som kan hjelpe deg med dette.

 

MEN blir helt satt ut av alle de holdningene i forhold til muslimske, utenlanske menn her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80-90 prosent av ekteskap mellom nordmenn og utlendinger med annen kultur ender i skilsmisse.

 

Det er et FAKTUM.

 

Det er naivt å undervurdere kultur - og religionsforskjeller mellom en nordmann og en muslim.

 

Det handler ikke om at man er rasist.

 

Det er også et faktum at MANGE muslimske menn har et RÅTTENT kvinnesyn som hører hjemme på 1800-tallet og ikke i 2007. Hvis du ikke forstår det, er du like NAIV som hovedinnleggeren her.

 

Du er kanskje gift med en muslim/ utlending selv?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt at noen er rasister. Har sagt at jeg syns det var mange dårlige holdninger her inne. Har ikke undervurdert kultur forskjeller jeg. Ei heller ikke evt religionsforskjeller. MEN jeg syns mange med en gang var der med pekefingeren og sa at sånn er muslimske menn. Så svart hvitt er det ikke. Det finnes hvite kristne, antikristne, jøder, osv som slår, truer og behandler sine partnere dårlig. Det er ikke fordi barnefaren kommer fra et annet land hun skal gå fra ham. Heller ikke fordi han er muslim. Hun skal gå fra ham fordi han truer henne og behandler henne dårlig. Hun fortjener bedre!

 

Du må gjerne mene at jeg er naiv. Vil mye heller være naiv enn å skrive sånn om eller til andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går kom broren til min samboer og fetteren hans på besøk her.

De var rolige og forståelsesfulle i tonen og forklarte meg hvilke følger det vil få for min samboer om jeg beholder barnet,

Som at min samboers foreldre vil kutte han ut permanent og det var egentlig den eneste grunnen. Muslimske menn er visst utrolig knyttet til sin mor og far (nå mener jeg stærkt stærkt knyttet,som i at deres ord er dems lov) barn før ekteskap blir "laus unge" i dems øyne og er ikke axeptert. (jeg og min samboer er ikke gift og jeg har heller ikke planer om å ville bli gift enda) vi er i tidlig tyve årene begge to og har derfor ikke alt på plass i livet. vi leier,fordi vi ikke har råd til å kjøpe enda og jeg har ikke fått tatt lappen enda,men det har han. jeg ser ikke på dette som grunner gode nok til å ta liv av et foster,for selvom vi ikke har alt enda,så har vi det viktigste og eie leilighet kommer vi til innen et par år max. jeg tenker er det en vilje er det en vei,uheldighvis tenker ikke alle sånn. og når det gjelder moren til min samboer så synes jeg det heller er skam av henne og kutte ut sønnen sin fordi han blir far.

Er så mye med den kulturen som er helt hårreisende.

(hilsen jeg som startet dette inlegget)(den frustrerte gravide :-(

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva lurer du på egentlig?

 

Du skrev jo at å ta abort ikke er noe alternativ. De fleste her har sagt sin mening, og den er ganske klar.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja beklager. Men det der er en håpløs situasjon. Jeg hadde helt klar gjort det slutt og tatt abort. Kom deg vekk, få et nytt liv og bruk prevansjon i fremtiden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt rystende å lese noen av de innleggene noen har skrevet. Her har vi en situasjon hvor en dame sliter med typen sin for hun nå er gravid og han ikke vil ha barnet, og prøver å få henne til å ta abort... Det vi da skal hjelpe med er å gi henne noen gode råd.. nei abort er ikke noe alternativ, men hva annet kan hun gjøre? Prøve å overtale ham, reise fra ham, bli og håpe på det beste? ... Det er det denne saken handler om, egentlig....

Men hva diskuteres her? Jo det faktum at en norsk dame kunne være så dum at hun ble sammen med en muslimsk mann !! Guri meg, dette kaller jeg RASISME... Å si at en muslim er sånn og sånn, kommer til å oppføre seg sånn og sånn i evt situasjoner osv. det kan jeg si rett ut, er rasisme. Folk som sier at det ikke er det har ikke peiling på hva de prater om, hva er d da? Dette hadde jo ikke vært en diskusjon en gang, hvis hun ikke hadde skrevet at dette var en muslimsk mann... Flau på deres vegne alle rasister.!

Lykke til med valget ditt "innleggs-starter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har INGENTING med rasisme å gjøre at norske kvinner blir advart mot å gifte seg/ få barn med en muslimsk mann. Det handler om at den muslimske kulturen som regel er uforenelig men den norske i et ekteskap eller samboerskap. Muslimske menn er oppvokst med et helt annet kvinnesyn enn norske menn og forventer at en evt norsk kjæreste/ kone skal være den "underdanige" i et forhold. Det er kvinnen som skal respektere sin mann, og skjelden omvendt. Norske kvinner er heller ikke ofte godtatt i en muslimsk familie, og i hvert fall ikke om hun fører en vanlig, norsk livsstil med tilhørende klesstil og alkoholvaner. De fleste muslimske foreldre til unge, muslimske menn ønsker en "ren", jomfruelig og underdanig kone til sin sønn.

 

Selvsagt finnes det unntak, men de er skjeldne. Og de fleste muslimske menn vil vise sin sanne natur når de er trygg på at de har et visst overtak i forholdet.

 

Jeg har masse venner fra flere ulike kulturer, og mine mannlige muslimske venner har uttalt at de ser på norske jenter som horete og ville ALDRI giftet seg med en norsk kvinne. Det ville heller ikke blitt godtatt hjemme i familien. Det skal helst arrangeres ekteskap med en passende kvinne fra samme kultur. Men så lenge en norsk jente vil ha et forhold og ligge med dem så er det helt topp mens de venter på sin kone som foreldrene velger ut til dem. Sin muslimske kone vil de forby å gå i fks kort skjørt, utringet/ trang genser, sminke, drikke alkohol, gå på fest osv.

 

Det er utrolig naivt å tro at det er greit å få barn med en slik galning. Jeg er i utgangspunktet i mot abort som "enkle" løsninger, men vil egentlig si at du ikke har så mye valg, HI. Tenk på at denne psyko fyren skal bli pappa til et uskyldig lite barn. Tenk på at han kan faktisk søke om foreldreretten til denne lille som han aldri ønsket seg, rett og slett for å være jævlig mot deg. Tenk på frykten du vil leve med til barnet ditt er voksent fordi det alltid er en sjanse for at faren vil kunne kidnappe barnet sitt og muligheten er der for at du aldri vil få treffe barnet ditt igjen. Du vil alltid være redd for at han skal få tak i passet hans/ hennes. Barnet vil aldri bli godtatt av sine egne besteforeldre og onkler som er villig til å skade mamman hans for å tvinge deg til abort.

 

Alle som har brutt ut av et forhold med en muslimsk mann advarer andre på det sterkeste om å bli sammen med en muslim. De er overgitt over sin egen naivitet og skjønner ikke at de kunne finne på å få barn med en muslim.

 

Muslim eller ikke, jeg forstår ikke at du i det hele tatt ønsker å få barn med en mann som er så til de grader i mot å få barn med deg! Tenk på hva du gjør mot barnet ditt i såfall. Faren vil aldri stille opp som en pappa skal. Tenk på verdiene faren vil gi sin eventuelle sønn mht kvinnesyn. Eller hvordan han vil avvise sin lille.

 

Kom deg vekk fra ham. Ta abort. Få deg et godt liv med en snill mann som vil forgude deg og deres felles barn. Det er et land fullt av snille norske menn for deg. Åpne øynene dine, du er jo ikke dum, bare midlertidig naiv. Det er en sårbar situasjon du er i og du har min dypeste medfølelse. Jeg måtte selv ta abort etter å ha blitt gravid i en uholdbar situasjon for mange år siden. Det var grusomt og jeg angret lenge, men ser i dag at jeg ikke hadde noe valg og er glad jeg valgte fornuft fremfor følelser.

 

Jeg må få presisere igjen at jeg er ingen rasist. Bestevenninnen min er selv muslim men sier at hun aldri kunne levd med en muslimsk mann. Hun er gift med en nordmann og har tre barn.

 

Masse klemmer og lykke lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI.

 

Det er jeg som har skrevet det anonyme, laaaange innlegget over. Jeg håper ikke du føler at noen dømmer deg, men forstår at de aller fleste som har svart deg har gjort det av bekymring. Håper du vil holde oss oppdatert om hvordan det går fremover, det er mange her som bryr seg og håper du vil komme ut av dette på best mulig måte. Det er langt ifra noen ønskesiuasjon du er i, og det kan være vanskelig å tenke rasjonelt nå. Søk for all del hjelp snarest, og søk støtte hos familie og venner.

 

Igjen lykke til, håper det ordner seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. jeg vil gjerne høre deres meninger alle sammen,kansje jeg blir litt klokere på min avgjørelse om hvordan jeg skal takle dette best mulig.

Min samboer sier at han vil gjerne ha barn og kan godt gi meg 2,4 eller 6 om jeg så ønsker det,tingen er bare at tiden ikke er riktig i følge han fordi vi ikke er gift og jeg har ikke møtt foreldrene hans enda.

Han vil at vi først skal gifte oss også kommer barn etterpå.men nå som jeg er gravid og vi ikke er gift så blir det i feil rekkefølge og det er ikke bra nok om vi gifter oss mens jeg er gravid eller etter barnet har kommet. men å ta abort så ikke graviditeten skal sees på som skam i deres øyne (foreldrene hans) er rett og slett ikke bra nok grunn for meg! syns det er forkastelig at et uskyldig barn skal bli sett på som "laus unge" kun fordi foreldrene ikke var gift under unnfangelsen...

På tide at de innretter seg litt etter oss og ikke omvendt som det omtrent alltid er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei vel.

 

Når du er SÅ dum, og insisterer på å beholde barnet med en slik far, så lykke til. Da kan ikke vi hjelpe deg.

 

Skjønner ikke helt tittelen "hva skal jeg gjøre?" når du uansett ikke vil ta abort.

 

Stakkars, stakkars unge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser innleggene litt nøyere,så skjønner du at jeg søker råd om hva man kan gjøre eller henvende seg,om det finns støttegrupper eller krise senterer og lignende,hvor det finns profesjonelle folk som kan veilede og støtte og hvor det finns andre i min situasjon!

Noen har kommet med amathea som et forslag forexempel.

Og det blir ikke noen stakkars unge,for den ungen skal jeg gi all min kjærlighet og vi skal nok klare oss helt fint!

Har du ikke noe bedre å si så gi f... i å skrive da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ HERREGUD!! ER DU DUM ELLER????? dere har vørt samboere i et år og så har du enda ikke møtt foreldrene hans enda?!! Hva sier det deg a? Han vil ikke vise deg frem til foreldrene sine,fordi han ikke har tenkt til å gifte seg med deg vel...Hvis han hadde villet det så hadde han blitt glad for graviditeten og giftet seg før barnet kommer. Ikke utsatt deg for en abort!!Nei ærlig talt..LUKK OPP ØYA!! Foreldre hans holder garantert på med å finne han et verdig gifte med en muslimsk dame. Som en over her skriver så er du bare et mellomstopp og muslimske menn ser faktisk på norske jenter som horete. FAKTA!! Det var jeg jeg som skrev det første "harde" innlegget om muslimske menn og jeg ser med glede(desverre) at jeg ikke er den eneste med denne oppfatningen. Typen din vil desverre ikke ha barn med deg og (igjen) kommer han heller ikke til å gifte seg med deg! Og for barnet sin del synes jeg ikke du bør beholde det heller. Og nå er det faktisk ikke snakk om et barn enda heller,du er så tidlig at det foreløbig bare er et bitte,lite frø. Nei få litt fornuft i skallen og ta rådene våre!! Blir oppgitt over alle de naive jentene som ikke lærer jeg ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart hun er dum. Hun er stokk dum!

 

Og ekstremt EGOISTISK. Hun nekter å ta abort fordi hun selv vil ha barn (og har hatt lyst på barn lenge).

 

Hun er faktisk SÅ dum at hun ikke skjønner at denne muslimske mannen driter i henne (og sannsynligvis ALLTID har gjort det) og at han kan bli direkte farlig for henne og babyen.

 

Tror aldri i mitt liv jeg har vært borti dummere og mer egoistisk menneske i hele mitt liv. Synes faktisk det er skremmende.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør i første innlegg: Hva er mulighetene mine?

 

Din mulighet er å ta abort - og prøve å få livet ditt på rett kjøl. Du bør også oppsøke psykolog.

 

Den andre muligheten (som du tydeligvis har bestemt deg for allerede) er å beholde barnet, og leve resten av livet i frykt.

 

Forstår du ikke at denne muslimske mannen aldri har brydd seg om deg? Han har BRUKT deg for å få sex - ikke noe annet. Det er dessverre de harde fakta, som du må innse. Han ser sannsynligvis på deg, som alle norske jenter, som en HORE.

 

Har du noen anelse om hva han er i stand til å gjøre for å bli kvitt denne ungen? Har du tenkt den tanken? Han vil se på babyen som ET PROBLEM.

 

Hva har du planer om å gjøre når barnet blir født? Hva skal du gjøre i forhold til denne muslimske mannen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott at du ønsker å beholde barnet til tross for den vanskelige situasjonen du er havnet i! Og ja, jeg synes absolutt du skal avslutte forholdet. Men kanskje kan det, som andre her har sagt, være lurt å kontakte Amathea eller et familievernkontor, de kan gi gode råd om hvordan du skal gå frem. Så synes jeg det er ufint av andre som har svart, å si at du skal komme deg bort og ta en abort fordi det kan bli vanskelig å forholde seg til barnefaren. Jeg forstår at dette er et barn du ønsker, og den lille har ingen skyld i det som har skjedd. Så gi ikke opp! Og gjør det som er best for deg og den lille!! Masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flott å få et barn med den hyggelig mannen ja,Slapp helt av du,han kommer sikkert ikke til å gjøre allt for at du skal miste spira,eller banke deg opp for ikke å adlyde han. Han kommer helt sikkert ikke til å true deg eller forfølge deg eller ta omsorgen for barnet sitt. Han synes sikkert det er helt greit at barnet ikke blir muslim også og han kommer helt sikkert ikke til å kidnappe ungen heller. Nei dette er jo en perfekt pappa som kommer til å stille opp 100% for deg og barnet. Og trenger du barnepass så ordner han sikkert det med foreldrene sine eller brødrene også. Ta det helt med ro du,dette går bra! NOT!!!! på tide å våkne opp nå eller???

 

Stakkars naive kvinnemenneske over her.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper så utrolig å bli kalt naiv,dum og egoistisk ikke sant!!

Det er alt annet enn egoistisk det denne jenta vil gjøre da vettø.

Er dere egentlig klar over hvor stort ansvar det er å bli mor? alt forandrer seg og man må sette seg selv som nr 2 konstant og hun blir mest sansynelig alenemor i tilegg og det er en slitsomt fulltidsjobb.

Hun setter fosteret sitt som nr 1 og det er totalt uegoistisk og flott!

 

Til deg som startet dette innlegget:

Det siste du trenger i graviditeten din er å stresse,bekymre deg,leve i frykt og være lei deg. du trenger å slappe av og nyte det lille mirakelet inni deg. har du det bra,har fosteret det bra! kom deg bort en stund,om det så er hos familie eller venner eller eventuelt krise senter om det blir så ille. prøv å slappe av og samle krefter. ikke la negativiteten til folk som ikke forstår deg knekke deg,la det heller gjøre deg sterker,for dett klarer du. er det en vilje er det en vei :-)

Tro meg,den dagen du holder ditt nydelige barn i armene og det smiler mot deg,så vet du at alt var verdt det!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koranen sier at man ikke skal få barn utenom ekteskapet. (Det sier bibelen også. ) Koranen sier at det er feil å ta liv. (Det sier bibelen også.) Din samboer må jo ha fått et sjokk da han plutselig skjønte at han måtte møte familien sin med et barn utenfor ekteskapet. Men hils han fra en muslimsk søster og si at Allah faktisk setter liv høyere enn om et barn er født i eller utenfor ekteskapet. Det kan virke som at han ikke setter Gud høyere enn det han setter hva andre vil tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...