Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Hei dere Jeg blir 36 i år, og venter førstemann når som helst. Vi ønsker oss to barn, og gynekologen min var krystallklar i sin anbefaling til den modne gravide. "Få to tette!" sa hun. Gjerne for meg, sa jeg kjekt. Men nå lir det mot termin etter et svangerskap som kanskje ikke har vært blytungt, men likevel tungt nok. Tanken på å gå inn for et nytt om et års tid eller mindre - virker veldig, veldig fjern... Er det noen av dere her inne som har fått to tette? Hvordan har det gått? Skulle gjerne ha hørt fra noen med erfaring. Er jo selvfølgelig også redd for å vente for lenge:-) Håpefull hilsen fra
2_TETTE Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Hei. Venter nr.2 om to uker så har jo ikke fått enda...men hadde et tungt,slitsomt svangerskap sist, men lang tids sykemelding og tida gikk bare så treigt at jeg trodde jeg skulle dø Da pjokken var 9 mnd ble jeg gravid på nytt(med vilje) og dette svangerskapet har gått fort fordi du har så mye med barnet ditt å gjøre at man ikke rekker å tenke så mye på det..svangerskapet har gåt fint:) Lykke til
cec26 Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Hei:) nå har jeg ikke født enda.... Men jeg har en gutt på 20 mnd, og venter en til når som helst...svangerskapene mine har vært veldig forskjellig, førstemann så var jeg i veldig fin form, nå med andremann har jeg vært syk fra dag 1, så hadde jeg ikke hatt barnhageplass til sønnen min hadde jeg ikke overlevd... Det har vært veldig slitsomt å gå gravid denne gangen, da også sønnen min ikke har sovet en natt igjennom enda... Men vi har valgt dette selv, og nummer to var nøye planlagt... Nå gelder jeg meg til å få født og lage rutiner som fungerer for oss, som sagt så er jeg veldig glad for barnhageplassen vi har. Hvis ikke så tror jeg faktisk ikke jeg hadde orket dette....
Nesly Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Har ikke erfaringer med det selv, men ønsker selv 2 tette! Har akkurat fått nr. 1..Har ikke lyst å begynne på prevensjon igjen.. Er selv bare 27 i år, men sambo er 45, så det kan være greit å få ungene vi skal ha ganske snart siden han er så pass "moden":) Om vi får til å få to tette tror jeg det kommer til å bli slitsomt...2 bleieunger.. de første årene kommer nok til å bli hektiske! MEN tror en får igjen for det senere, når ungene er litt større, holder hverandre med selskap og slikt! Elsker å gå gravid, selv om det var tungt i slutten med lillegutt.. så håper på å bli gravid snart igjen jeg:)
Pinguuu Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Eg venter nå mitt 3 barn på 3,5 år. Dei to første var det 17 måneder mellom. Det første svangerskapet mitt var tøft og med bekkenløsing. med andre mann hadde jeg nesten ingen plager. Vart gravid når nummer en var ca. 8 måneder. det var veldig travelt dei første månedene etter fødselen, sprang for det meste og ammet for og redde unge nr 1 som klatret og danset på bordet hehe. Men det gikk seg til, alt blir en vane. Og ikke minst slankende:-) Eg var hjemme med barna mine til den elste var tre og minsten 1,5 før dei begynte i barnehagen. Får dobbel kontantstøtte også da. Når nummer tre kommer i mars skal dei gå tre dager i uken i barnehagen. Blir nok litt enklere. Må bare få sagt at barna våre leker kjempe fint ilag å har kjempe selskap med hverandre. Kjempe koselig:-)
lettereforvirra Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Heisann! Jeg ble gravid igjen, seks måneder etter fødsel. Mange fordeler med det om en er klar for litt action og er forberedt på at det er slitsomt hvis du er plaget med kvalme/bekkenløsning eller andre div plager. En veldig positiv ting er at jeg gikk rett fra permisjon til permisjon omtrent og fikk være hjemme med jenta våres fra hun ble født til nå (hun er født desember 2006 og jeg ble gravid seks måneder etter fødselen, ikke planlagt men velkommen ) De siste månedene har jeg vært sykemeldt pga ryggen og siden vi ikke hadde barnehageplass var det en lettelse. Nå får jeg både permisjonspenger og kontantstøttte. Så sånn økomomisk er det ingen problem. Litt slitsomt er det nå, skal innrømme og det blir nok ingen ferie dette! Men etterhvert kommer det til å roe seg. Tror på gode rutiner!! Begynnelsen av svangerskapet var også tungt, kastet opp mye og samboer måtte være hjemme fra jobb noen dager. Typisk når han akkurat har startet i nye jobb. Det må være det som er mest negativt med svangerskapet mitt når jeg tenker meg om. Jeg er enebarn og vet at det kan være ensomt, gleder meg til de to småtrolla kan leke sammen:) Regner med at jenta våres kommer til å være litt sjalu men at det gir seg temmelig fort. Hun kommer ikke til å huske at hun har vært alene når hun blir større. En annen fordel for oss som er såpass unge (jeg er 25 ,samboer 27 ) er at vi blir "ferdige" og kan reise på ferie når vi er 50 uten barn:)
lettereforvirra Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 BEKLAGER, jenta våres er født i desember 2005 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
røre-røre og lille umulius Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 Tanken på et nytt svangerskap(og fødsel) var veldig fjernt når nr 1 kom i desember 05,men det tok ikke lang tid før en ny borger var på tur. Nå sitter jeg med magen under haken og har termin søndag om en uke. Svangerskap nr 1 var lett.Hadde litt plager med kynnere fra 6 mnd,men det var bare å ta det litt roligere enn vanlig så gikk det fint. Var selvfølgelig veldig spent på hvordan svangerskap nr 2 ville bli,men jeg har ikke hatt de store problemene. 3 uker med kvalme den første tiden og halsbrann fra 7ende mnd er ikke det jeg kaller et tungt svangerskap. Klart det er tungt å gå gravid og spesielt når kroppen ikke er den samme som før,men overhode ikke så tungt at jeg ikke ville ha gjort det igjen.(altså 2 tette svangerskap) Nå ser jeg meg som snart ferdig å være rugekasse og kroppen skal bli bare min igjen...for alltid:) Er 34 år og er glad jeg ikke har ventet.Blir vel ikke lettere med årene og har vel ikke så mange år å ta av. Ønsker deg lykke til med nr 1 ...og nr 2
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 18. februar 2007 #9 Skrevet 18. februar 2007 Hei! Jeg er 30 år gammel og fikk nr 2 nå i januar, og da var førstemann 17 mnd gammel. Har veldig mange plager under svangerskapene mine, så det var tøft å være gravid når sønnen min ikke var så gammel... Ikke gøy å sitte foran toalettet og spy når han krabbet inn og satt seg ved siden av meg. På slutten av svangerskapet slet jeg veldig med bekkenløsning og endte til slutt opp med krykker, spesielt siden vi bor i 4. etasje uten heis. Fikk veldig mye hjelp og støtte av mannen min, svigers og moren min (som bor i blokken ved siden av). I tillegg hjalp det mye at førstemann (født i slutten av juli 2005) begynte i barnehage i august 06. MEN - selv om det er slitsomt nå, kan vi allerede se at barna kommer til å få det flott sammen. Sønnen min elsker lillesøsteren sin, og han er ikke så veldig sjalu. Vi har konsentrert oss veldig om han, slik at han ikke skal føle seg tilsidesatt nå som lillesøster han kommet. Jeg angrer ikke på at vi fikk to såpass tette og dersom ikke svangerskapene mine hadde vært så ille (kastet opp nesten alle 9 mnd + kraftig bekkenløsning, fikk svangerskapsforgiftning med førstemann og hadde blodtrykksfall i begge svangerskapene) hadde jeg nok ønsket å få enda ett barn forholdsvis tett. Send meg en pm dersom det er noe mer du lurer på - så skal jeg svare etter beste evne ) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #10 Skrevet 18. februar 2007 Takk for alle fine svar! Det var godt å høre fra dere som har gjort dette, og å lufte tankene litt. Jeg skjønner at det er strevsomt, men verdt det. Kommer jeg raskt i form igjen etter fødselen blir nok tanken straks mer aktuell, tenker jeg. Men først må jeg vel konsentrere meg om å få ut førstemann... En ting om gangen, hehe... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå