Gå til innhold

er så bekymra......


t-79 og Jakob+ spire:)

Anbefalte innlegg

for jakob... han har vært forkjøla siden ,mandag, er blitt litt bedre- men de siste dagene har han spist så lite. til vanlig er han den slukhalsen og spiser rundt 150ml 7 ganger i døgnet- men de tre siste dagene får vi bare i han 70-100 ml..... :( da er det bom stopp- han dytter flaska ut igjen med tunga og bæljer i vei om vi prøver å få han til å spise mer.... men han er blid og kvikk når han er våken da- pludrer og smiler masse....

 

dette startet omtrent på samme tid som jeg starta på antibiotika, så han får bare mme nå- før fikk han mm og mme bare på kvelden.

dere som har gått fra å gi mm til bare mme- merka dere noe sånt???

trenger magen tilvenningstid til mme??

 

uff, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg, det er jo altfor lite mat den lille poden min får i seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Man vet nu sjøl når man e i dårli form, matlysten e jo ikkje akkurat på topp...Ville ikkje gjort nåkka så lenge han spis 70-100 ml. Det viktigste e jo at han smile, det e jo ett tegn på at man har det bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt store problemer med å få Mira til å spise, har vært overbekymret pga det. Men det som fikk ting til å snu her var :

byttet ut avent-flaskene med mam-flasker. Pluss at hun samtidig endelig sluttet å være så tett i nesen, da ble det nok lettere å suge.

 

Skjønner hvordan du har det! Man blir jo å bekymret. Mira er fortsatt småspist, men kommer hvertfall opp i 100 ml mm og mer per måltid. Var så stolt mamma når hun hev innpå 180 ml :-) Da hadde jeg kjempet for å få i henne 50 ml uken før.

 

Hva slags flasker bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han spiser litt så tror jeg ikke du skal bekymre deg. Han er nok litt redusert og orker ikke så mye mat.

Lillemor har også dager hvor hun spiser mindre.

God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie er forresten kronisk tett i nesen (broren var også slik), så jeg har gått god erfaring med tette neser he he..

Ta morsmelk på en t skje og hell i neseborene før amming,funker bra. samme med saltvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tips dere :) ja, han er nok kanskje litt redusert pga forkjølelsen... men blir så bekymret når han egentlig er en storspist kar også må jeg kjempe for å få i han 70 ml liksom...

Bruker både saltvannsdråper og nesedråper før mat, og han blir bedre i nesa av det!!

 

Seff: jeg bruker nå bare dr.browns flasker- før brukte jeg avent også, men de ville han plutselig ikke ha mer..... har tenkt på om det kan være flaskene da- siden han dytter så veldig ut med tunga, men han drikker jo de70-100 ml uten problem, da er det ikke en pause eller noe, men det er lksom etter det han begynner...... da nytter ingenting- han dytter ut med tunga og hyler!!!

Hvor lenge var Mira sånn??? har hun alltid spist lite eller er det nå i det siste det har begynt??

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme med junior, han var veldig småspist noen dager, drakk max 100 ml, som regel bare 60 pr måltid! Han ble også litt sippete og virket litt mer trøtt enn vanlig, men ikke direkte forkjølet. Ikke feber el noe, men litt tett i nesa var han. Dryppet med saltvann.

Jeg ble jo såklart kjempebekymra, og da jeg selv var hos legen så spurte jeg han om dette, han sa det var normalt at de i perioder spiser mindre. Han sier selv ifra når han er sulten, ingen vits i å mate oftere. Det er jo ofte man gjør det automatisk fordi man er redd de får i seg for lite. Jeg gjorde det. Jeg var jo redd for dehydrering, hehe, for han er en kraftig plugg og drakk jo så mye mer før, som regel 160 ml, så litt overgang kan du si. Men dehydrering er ikke noe å tenke på før de har feber og diarè, da skal man passe på. Ellers er det ikkeno problem så lenge almentilstanden er god fikk jeg vite. Så jeg vil tro det er forbigående, det var det iallfall her. Så hvis han dytter ut flaska og gråter vil jeg tro det er god indikasjon på at han er mett *S* Ikke bekymre deg med mindre han blir slapp, sløv og får dårlig almentilstand, feber og/eller diarè... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har aldri vært noen storspiser (arvet ikke min apetitt gitt ;.) ) , men når hun begynte å "tøyse" med maten spiste hun ekstremt lite selv til seg å være. Det begynte når hun var rundt 5 uker. Var hos legen pga det, men de kunne ikke finne noe galt. Hun har vært blid og sprelk hele tiden uansett. Det hele ga seg som sagt i takt med bytte av flasker og slutt på tett nese. Avent-flaskene gikk fint i begynnelsen, men de blir for tunge for henne å suge av nå. Prøvde dr Brown og, men det er Mam med 2 hull som går best (selv om hun nok svelger mer luft med den).

Det kan jo være at Jacob blir sliten av å suge med tett nese, og da er 70-100 ml så langt han kommer før han blir utslitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Lille M: tusen takk for at du svarte- ble nå ganske beroliget når jeg leste det!!

Godt å lese at man ikke er alene om problemene ;) (selv om jeg selvfølgelig ikke unner andre sånne problemer)

Seff: Ja det kan nok være at han blir sliten- men det virker nesten som om han er mett altså.......

 

Men igår kveld spiste han 200 ml uten en eneste tull :-D gjett om det var en glad mamma da ;) også spiste han 110 ml i dag tidlig uten å tulle da også- ikke kjempemye det- men mye bedre en 70 ml- hvor en må lirke og lure det i han!!!

Håper det er på vei til å rette seg nå.......tar en tur på hs i dag uansett!!

 

Men det er rart med de avnetflaskene- det gikk kjempebra med de i begynnelsen her også- men så plutselig så vil han ikke ha dem mer- enda vi har byttet til 2 hull....... :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...