Gå til innhold

Stakkars barn

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Helt utrolig at det er så mange som ikke vet hvem som er far til barnet.

Stakkars de uskyldige barna. De kan jo ikke noe for at mor er løs på tråen. Det fins alternativer i dag. Kanskje abort eller prevensjon er en ide, så slipper man å såre mange rundt seg, og ikke minst skåne uskyldige evt barn. Skam dere.

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

[Helt utrolig at det er så mange som ikke vet hvem som er far til barnet.

Stakkars de uskyldige barna. De kan jo ikke noe for at mor er løs på tråen. Det fins alternativer i dag. Kanskje abort eller prevensjon er en ide, så slipper man å såre mange rundt seg, og ikke minst skåne uskyldige evt barn. Skam dere.

Anonym]

Hmm...

hvem er du, som anklager folk slikt?

Din naive hjerne er ingen unnskyldning, mind you.

og når du først snakker om det å såre folk rundt seg...

Hvorfor komme inn hit og såre folk slikt med dine naive utsagn?

Forstå før du ytrer dine meninger.

Eller er du tilhenger av at jorden er flatt du også?

With Regards;

Lanrete

• 2 uker senere...

Beklager nubse, jeg bare må svare. Jeg har aldri vært i tvil om hvem fedrene er, og jeg har aldri vært utro, men jeg har vært i en situasjon der min eks ble anklaget for å være barnefar, noe han ikke var. Men han hadde vært utro...

Prevensjon kan svikte, det vet jeg alt om, for den erfaringen har jeg hatt, og resultatet er flott! Men faren uteblir han, og slik sett er det synd på barnet mitt, faren er kjent og ønsker ikke kontakt. Hadde det vært bedre å ikke vite hvem faren er? Kanskje, kanskje ikke. Det vet jeg ikke før barnet mitt kan fortelle det selv.

Jeg vil ellers si at jeg synes det er stort å beholde barn når man er i den situasjonen. Mange sliter nok med det å bli alenemor, men de som ikke vet hvem faren er blir rakket ytterligere ned på. Likevel er det egentlig de som fortjener en klapp på skulderen, de vet at de må klare dette helt alene, og likevel ender med valget å bære frem barnet.

Og ikke alle er løse på tråden. Men av og til skjer det ting man ikke hadde tenkt, og sitter i klisteret etterpå.

Annonse

jeg kommer ikke men noen moralsk preke, jeg har hatt one-nightstands så ferdig med det.

Men dette med å vite hvem er far eller ikke. Jeg har blod type som med fører større fare for svangerskapsforgiftning, men har far samme blod type så er det ikke noen fare. Men da jeg ventet mitt første barn i 1990 spurte jeg på helsestasjonen om de ikke kunne teste barnets far for hvilken blod type han hadde. Bare så jeg slapp å tenke på det.

Svaret var at denne rutinen hadde de sluttet med, for mange ganger stemte ikke den oppgitte far med biologiske far.

Og dette skjer selv om det ikke er snakk om one-night stands.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...