Gjest Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 "Din svangerskapsuke: 43 Innen denne uken er omme har de fleste født. Enten av seg selv eller fordi de har blitt satt igang med fødselen.En igangsetting kan imidlertid ta flere dager, noen ganger opp til en uke, men det er sjeldent." Dette var jo en hyggelig beskjed å logge på til... Ser ikke ut til at denne ungen kommer noen gang....:-/
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Hvorfor blir du ikke satt igang hvis jeg kan spørre:) ? Off skjønner den var kjip å få servert rett i fleisen...
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 jeg er "bare" 12 dager over termin... Skal til legen tirsdag (når jeg er 14 dager over term.) og da skulle han ta en tlf til føden å si at jeg må få komme inn til sjekk... Håper bare det ikke tar så lang tid før de kan se på meg... Er ille nok å skulle vente til tirsdag kl 13 for å få dra til legen... Men jeg vil jo helst at dette skal starte selv, så jeg legger meg med et stort håp hver kveld, og våkner med en ennå større skuffelse hver morgen... :-)
cosmopolite Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 så lenge gikk jeg med første mann også.-stakkars deg,sier jeg bare!! jeg syntes det var det verste jeg noen gang hadde opplevd.-og det ble iallefall ikke bedre av at alle ville gi meg råd og hjelp og det ene med det andre...-jeg skal bare si en ting;du glemmer forhåpentlighvis alt dette fort,mn du skal ikke være redd for å si at nok er nok og kreve at du blir tatt inn.Det angrer jeg nå på at jeg ikke gjorde.Lykke til og tusen gode tanker til deg:)
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Skjønner skjønner! trodde du var gått utover de 14 dagene... jeg begynner å bli rimelig klar for å se lille nurket kjenner jeg, og jeg har 37 dager igjen... Jada så 12 dager regner jeg med må føles som en evighet!!!! Skal krysse fingre jeg, tenk d er kanskje 2 dager til du får se h*n
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Full sympati fra meg, veldig unødvendig med den beskjeden når du logger deg på De fleste reagerer godt på i gansetting så det går sikkert fint hvis du ikke plutselig føder av deg selv. Jeg begynner på min uke 41 og kjenner igjen følelsen av at den lille har flyttet inn for godt! Men jeg har egntlig ikke noe å klage over jeg er bare kommet til termin uken min så jeg skal nok sikkert få vente en stund til. Det er 6 uker siden overlegen på føden sa at babyen ville komme når somhelst og hun var sikker på at jeg ikke ville gå til termin men det gjorde jeg:( Hvis det er noen trøst så er du nok mamma i løpet av uka:) bare så synd at dagene går sent nå.
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 takk takk - jeg skal syte detjeg klarer hos legen tirsdag... Og når jeg kommer til sykehuset så nekter jeg å gå derfra før jeg får noe gjort!!!!! Det værste er at dette går så utover humøret mitt, og det går igjen utover mine nære og kjære... Ser det særlig med min datter på 2,5 - jeg har veeeeldig kort lunte nå, og dette er noe som lett går ut over henne. Så jeg sitter med konstant dårlig samvittighet i tillegg... :-/ Får bare holde ut noen få dager til her nå, så ordner det seg vel...
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 jeg fikk også beskjed på sykehuset om at jeg aldri ville klare å gå til termin, etter at fødselen startet i uke 28... Men her sitter jeg ennå... Jeg skulle aldri ha trodd på dem, jeg var så mentalt forberedt på å få før termin denne gangen også, og da er det ekstra "ille" å gå så langt over... :-)
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 18. februar 2007 #9 Skrevet 18. februar 2007 De burde absolutt ikke si til noen at de ikke kommer til å gå til termin for da er vi jo forberedt på å føde før og da er man utrolig skuffet når man kommer til termin og enda mer skuffet for hver dag som man går over. Jeg har aldri hatt stor tro på leger og troen på det de sier blir stadig mindre de har jo ikke kontroll på noe som helst. Jeg var på kontroll på fredag på sykehuset og da sa gynekologen at jeg sikkert ville føde før onsdag, dagene går men skjer ikke noe mer enn vanlig maserier og stadig værre bekkenløsning. Blir det værre nå så må jeg ha hjelp til å kle av/på meg. Hehe jeg ser lyst på livet. Hvordan er det med deg da gullet+spire? Har du bekkenløsning og/eller maserier eller andre sjarmerende gleder i tilknytning til tilstanden som rugekasse på overtid? Dårlig forsøk på galgehumor men synes egentlig ikke det er særlig morsomt, men mulig andre kan flire litt av det.
plutseligbolle Skrevet 18. februar 2007 #10 Skrevet 18. februar 2007 Huff dakar deg, det må være kjipt å gå sånn og vente! Hvordan føler du deg reint fysisk? Og hva gjør du for å få tida til å gå?????
*dea-medgullskattimagen* Skrevet 18. februar 2007 #11 Skrevet 18. februar 2007 syns det er rart. jeg skal til legen på onsdag. jeg har termin i dag, og da henvender han seg til føden rett etter det, slik at jeg får en overtidsdato og får blitt satt i gang.
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #12 Skrevet 18. februar 2007 hihi - joda galgenhumoren er på plass her i gården - sambo bare ler av meg for tiden - ikke fordi han synes dette er morro, men han sier at måten jeg beskriver og forteller ting på er så ufatteig morsomme for tiden... (du vet når man står på utsiden å ser på er det ikke så ille :-) ) Joda, bekkenløsningen som jeg har slitt med siden uke 15-16 er ikke blitt noe bedre nei - heller værre - har et sinnsykt nedpress, og noen nærver ned til føttene som ligger i klem, så i flekkene tar det meg en halv time å komme meg fra sofaen og til doen... FESTLIG... må vel investere i potte snart :-) eller få innlagt kateter :-) Jeg trenger hjelp av sambo til å kle på meg sko hvis jeg ikke bare kan tre dem på meg, og for tiden har jeg så mye vann i kroppen at det er et under at noen sko i det hele tatt går på føttene - det ser ut som lårene går direkte i skoen og at leggene er kuttet ut her i gården :-) Har masse masrier, men de vil jo for f**** ikke ta seg opp å bli ordentlige rier, og jeg må på do for å få ut de to dråpene i slengen ca 3-4 ganger pr halvtime... Så de som sier at det er så deili og koseli å gå gravid, og at de nyyyyter det så - de vil jeg helst ikke ha noe med å gjøre akkurat nå :-D hehe Men som mamma minner meg på hele tiden : " du har valgt det selv, ikke kom hit å klag" og det stemmer jo, og vi får jo verdens beste premie ut av det og :-)
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 18. februar 2007 #13 Skrevet 18. februar 2007 Kunne ikke beskrevet situasjonen bedre selv, jeg bruker for tiden sambo sine sko i str46 min får jeg bare stortåen oppi. Armer og bein ser ut som grillpølser i bigsize og magen har sunket så langt ned at det ser ut som en donald kul langt nede. De maseriene er helt fantastiske lurer på om det blir rier ut av dem i det hele tatt. Håper på å få time til i gangsetting på kontrollen på onsdag, det var det som var meningen med den timen når den ble bestilt men de fantastiske legene har sikkert kommet på at det er mye bedre at jeg kommer i gang av meg selv. De som synes at det er deili å gå gravide har enten ikke kommet til det verste ennå, lider av hukommelsestap eller så er de blant de heldige få som har det fint hele svangerskapet. Huff de vil jeg ikke snakke med en gang Dette har vært tungt fra starten av og nå er det grusomt men sambo har i hvertfall underholdning (når han ikke synes så synd på meg at han nesten gråter selv). Gleder meg til premien og jeg må jo innrømme at jeg skal ha flere barn men det blir noen år til neste gang. Vet at det er flere som blir satt i gang før termin pga bekkenløsning og vurderer å mase meg til det selv skal jo liksom klare å føde og ta meg av babyen etterpå. Bekkenløsningen har blitt grusomt mye verre siste uka og det blir vondere for hver dag men er litt usikker på om det er litt vel egoistisk av meg å få fødselen satt i gang pga mine plager. Babyen ble str estimert for over en uke siden og var da gjs str ved termin (15 % gjs i forhold til alderen sin). Vekt på mellom 3,5 og 4 kg. Er litt redd for belastningen på bekkenet hvis han skal ligge der og bli enda større. Hva mener du? Bare vær helt ærlig, ville du bedt om igangsetting?
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 18. februar 2007 #14 Skrevet 18. februar 2007 Jeg må le Det var så bra skrevet av dere! stå på krava!
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #15 Skrevet 18. februar 2007 trodde ikke man kunne bli satt igang før termin jeg - med mindre man hadde plager som kunne være farlig for babyen eller mor.... Men hvis du kan det, så hvorfor ikke - det skader jo ikke å spørre...:-) Mitt lille gull lå på gj.snittlig fødselsvekt i beg av feb, og legen sa at hvis jeg gikk til slutten av feb så kunne jeg vente meg en unge mellom 4 og 5 kg........ Jeg har som sagt ei fra før av , og hun var 3080g ved fødselen, og det var hardt nok, så jeg gruer til det ja!!!!!!! Og jeg vet jo at for hver dag som går så får den lille ligge der inne å "gjøre seg fetere" :-) Dette er nok mitt siste sv.skap ja - har alltid ønsket meg 2 eller 3 barn, men har nå innsett at det er nok med 2 for oss!! Jeg har rett og slett ikke helse til å gå gravid flere ganger, også skal man jo tross alt ha tid og overskudd til alle disse ungene... :-) Jeg må få høre fra deg hvordan det går på kontrollen onsdagen da - blir spennende å høre!! Som sagt, du kan jo spørre om igangsetting - skader ikke å prøve... Men de sier jo at det er bedre for deg omdet starter av seg selv, så jeg håper jo i det lengste at lillegull skal finne ut før tirsdagen at h*n vil komme ut av egen fri vilje:-)
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #16 Skrevet 18. februar 2007 Stakkars deg... Sitter her med tårer i øynene og sender masse varme tanker(som det hjelper??????), vet akkurat hva du går igjennom. Med gutten min gikk jeg 16 dager over. Husker ikke så mye fra den tiden, ha vel bare fortrengt det.... Det er INGEN ord som kan beskrive det. Det eneste som fungerer er munnen, som kan ta inn ubegrenset mengder mat(trøstespise) og ut kommer kjeft og klaging. Det var heller ingen som skjønte meg.... "-Gravide får en slik utstråling!" "-Husk å ta vare på denne tiden, det er jo så vakkert å være gravid!" HÆ, hva snakker dere om??? Overtid ønsker man ikke sin værste fiende engang, t.o.m. ikke svigermor!!!!(eller???) Hold ut og den som venter på no godt venter ikke forgjeves....
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 18. februar 2007 #17 Skrevet 18. februar 2007 Jeg vil egentlig føde spontant men ettersom de regner med at han er ca 4 kg ved termin som er på fredag så er jeg begynt å bli redd for at jeg ikke skal klare det med så vondt i bekkenet. Jeg er redd for at jeg skal bli enda verre før fødselen og jo større gutten min blir jo tyngre blir fødselen. Har diskutert med overlegen for kvinne/barn hun mente at det ville være greit å sette meg i gang pga stort barn og bekkenløsning. De skal ta hensyn til både mor og barn og det jeg risikerer med å presse meg enda lengre er at jeg blir verre og i verstefall ender med ks, vakum eller tang og det er ikke ønskelig hos en 1 fødende som vil ha flere barn. Jeg har også høyt blodtrykk og begynnende sv.forgiftning så det spiller også inn i avgjørelsen om igangsetting. Jeg lå på sykehuset med sv.forgiftning for 2 uker siden og da var det ei som ble satt i gang i uke 37 med bekkenløsning den ungen var knappe 2500g. Jeg trodde heller ikke at det var vanlig å sette i gang fødsel før termin men jeg er jo faktisk bare 2 dager fra termin når jeg har time til vurdering av i gangsetting. Vet ikke hva som skjer på onsdag men uannsett er jeg jo snart mamma til en stor guttebaby Var datteren din født til termin eller kom hun før, 3080 er fin str når de skal ut. Skal komme med oppdatering når jeg har vært på kontroll (evt født)
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #18 Skrevet 18. februar 2007 jamen be om å bli satt igang da!! :-) håper du får det igjennom!! :-) Datteren min kom 1 uke før termin, så hun var ikke så stor,en hun var fullbåren (ikke mye fosterfett eller noe sann) Vi får begge satse på at i natt er natten vi skal våkne av vannavgang eller rier!!! :-) Masse lykke til, så får vi hørest!!
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #19 Skrevet 18. februar 2007 blir nok sikkert å gå minst 16dager over jeg også - tror ikke man får komme inn på sykehuset her sann på dagen...men det er jo lov å håpe - skal be legen min legge på litt, så MÅ de ta meg inn... Det er jo greit at man fortrenger denne tiden, men det værste er den dårlige samvittigheten ovenfor min datter på 2,5 - føler meg som verdens værste mor akkurat nå... Men har lovet meg selv at jeg skal ta det skikkeli igjen når denne babyen bare er kommet ut!!! :-) Takk for støtte og varme tanker -det hjelper faktisk litt - er godt å få blåst ut litt her og - så slipper alt å falle på mine nærmeste her... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå