amilde 11.06 Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Blir det målt glykose i urinen på en vanlig svangerskapskontroll? Står dette isåfall noen plass på helsekortet? Og hva betyr Fl/min og Med +/-
Gjest MammaTil2 & LynVingen Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Uten at jeg har helsekortet mitt her, synes jeg å huske at fl/min er fosterlyden & at med+/- fylles ut dersom du bruker noen medisiner? Stemmer ikke det? c",) Hehe... kan faktisk hende jeg er skikkelig ute å kjøre nå, hadde bekkenet være mindre kranglete hadde jeg løpt avgårde og sett på helsekortet mitt nå
Klompens 4. (høygravid) Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Jo, mener det er slik MammaTil2 & LynVingen sier. Fosterlyd pr.min og medisiner.
amilde 11.06 Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2007 Takk for svar, Vet dere noe om glukosemåling? Fikk beskjed av jordmor å ta en glukosebelastning av legen. Men jeg synes det er så rart at hun ikkje sjekket urinen min for glukose (sukker) først.
Gjest MammaTil2 & LynVingen Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Det skjekkes vel automatisk, tror jeg, men svarene på urinprøvene vi leverer viser vel bare det som var å finne i urinen. Har en lege som tar fastende blodsukker på meg for å være sikker på at jeg ikke utvikler sv.diabetes - og skal henvises til glukosebelastning etterhvert ved behov. Glukosebelastningen er jo at man skal sluke et par dl med sukkervann der det tas blodprøve før og et par timer etterpå.
monica77 Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Det blir alltid sjekket om det er sukker i urinen.Du blir sjekket om du har svangerskapsdiabetes ved glukosebelastning,for det er ikkje sikkert at det vil gi utslag i urinen din.Eg hadde det i forige svangerskap,og har det nok i dette og,men eg hadde aldri sukker i urinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå