Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Jenta vår på 5 mnd har begynt slik at hun spiser ofte på natten, men sjelden på dagtid. Hun har ikke snudd døgnet sånn søvnmessig, hun er mye våken på dag og sover godt mellom måltidene på natten. Hvordan kan jeg få matingen til å bli slik og? Altså spise mye på dag og lite på natt? Har prøvd å tilby oftere på dag, men hun vil ikke ha...
Hoppetussa Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Får hun fast føde? Hvor ofte spiser hun på dagen da, tro? Hvor mange ganger spiser hun om natta?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Hun spiser ikke fast føde. Siste kveldsmåltid er ca 1830. Og fra da til morgenen ca 07, så spiser hun ca 5 ganger. På dagtid er litt vanskelig å si, for jeg tilbyr ofte og hun vil sjelden ha. Ellers tar hun bare bittelitt. I dag har hun spist kun to ordentlige "puppemåltider". Resten har bare vært bittesmå. Tidligere brukte hun få morgenpupp i sengen før vi sto opp, men nå går ikke det fordi hun er kjempe mett, og det kan ta flere timer før hun vil ha mat etter vi har stått opp.
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Kan ikke hjelpe deg, men vi har samme problemet. Veslemor her får ett grøtmåltid sånn litt før kl seks på kvelden, ellers mm (hun er litt over 5,5 mnd). Hun bare driver og tuller ved puppen på dagtid, mens på natta har hun heldigvis litt mer næringsvett... Merkelig!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Kan det være at de på dagtid er mere opptatt av alt det andre som skjer? HI
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Kanskje det... Min er iallefall supernysgjerrig;-) Men virker ikke sulten lenger på dagtid, begynner nesten å bli bekymret for både vektoppgangen hennes og ammekarrieren min!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 Samme her å.. Men om dere ammer på natt, så er det veldig bra for ammekarrieren:)
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 Les tråden min hvis du vil. Søk etter stikkord "matdøgnet". Der får du se hvordan vi snudde på dette.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #10 Skrevet 18. februar 2007 Hadde satt utrolig stor pris på et svar fra en ammehjelper...
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #12 Skrevet 19. februar 2007 Javel.. Kan ikke se jeg har fått noen tips jeg.. Leste Dodge sitt innlegg om det er det du sikter til. Kjempe takknemlig for tipset, men jeg fikk ikke særlig utav det dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå