Gå til innhold

Noen her som har begynt å kjenne baby'n?

Anbefalte innlegg

Jeg er bare 13 uker (termin slutten av august), og kan ikke vente til jeg begynner å kjenne babyen. Jeg er litt usikker når dette begynner...Er det noen er i augustklubben som allerede har begynt å kjenne små spark og bevegelser?? Og i hvilken uke begynner det?

Fortsetter under...

Gjest Ut på tur

Er i uke 16 nå. Det står at nå kan kanskje far kjenne noe på utsiden av magen, men jeg har ikke kjent noe enda så da tror jeg ikke far kjenner noe heller. Har litt ekstra på magen fra før, vet ikke om det har innvirkning på hva man kjenner. Har hørt at det skal kjennes litt som vingeslag inne i magen ;)

jeg er i slutten av uke 16 nå, og har lest det samme om at man kan kanskje kan kjenne noe nå. Men tør ikke trykke for hardt... prøvd litt, men ikke kjent noe ennå

Tror jeg får holde ut et par uker til... da er det vel større sjanse.

Men ja.. jeg er også utolmodig... :)

Annonse

Har ikke kjent noe liv ennå jeg heller. Jeg er 15+1 og begynner å bli engstelig for at noe ikke er som det skal...

Ser jo at alle som skal på ul har mage, og jeg skal om 2 uker og er flat som en pannekake fortsatt. Kjenner jo selvfølgelig en bitteliten klump, men kan ikke si at jeg ser gravid ut nei..

Fikk høre fosterlyden forrige onsdag, så jeg vet det er liv der. Men som dere alle her inne er enig om, så er ingenting sikkert før ungen er plumpet ut og vi ser og tar på den hele tiden.. hehe...

Håper magen og liv kommer snart...

heisann.

jeg er 17+1 i dag og har enda ikke kjent noe. prøver å slå meg til ro med at man ikke merker noe tidlig første gang. men det er kjempefrustrerende å høre om alle andre...

tilhører juli-klubben jeg, men er aller siste dag - så det er jo sååå mange som er nesten en måned mer enn meg.... trasi. jaja - bare ul første mars viser en levende mini skal e være fornøyd...

megsen

Jeg er i 16 uke nå, og kjenner ingenting. Det er mitt tredje barn så jeg hadde trodd jeg skulle kjent noe nå, men har ihvertfall hørt hjertelyd så jeg vet at det er noen der inne. Har også begynt å få litt kul på magen, så det kan vel ikke være lenge før det bør kjennes.

Jeg er i uke 16, med kul på magen, men kjenner niks nada. Er faktisk ikke bekymret over dette. Og jeg har bekymret meg mye over mangt så langt i svangerskapet. Men har sett den lille på UL, og det er jo mange som ikke kjenner liv før rundt uke 18 - 20, så jeg tenker at dette skal jeg rett og slett ikke bekymre meg over, men heller glede meg til det skjer.

Jeg er i uke 16 og har kjent litt liv. Dette er 3. gangen jeg er gravid. Med nummer 2 kjente jeg liv i uke 12, men jeg vil understreke at dette er veldig tidlig. Mange kjenner ikke noe før i uke 18 eller 19. Tror livmorens "stilling" er svært avgjørende for om du kjenner liv tidlig eller ikke. Så ikke begynn å stress dersom du ikke kjenner noe. Det kan ta tid og er som sagt veldig individuelt.

Annonse

Heisann,

Jeg er 17 uker på vei i dag og har kjent liv der inne siden 15+5. Dette er min første gang. Kjenner det ikke hver dag, men på det meste har det vært tre ganger til dagen. Legen til veninna mi sa at det man kjenner så tidlig er ikke spark, men luftbobler og lignende som kommer når babyen rører på seg, og raper, hehe. :o) Det kan ikke kjennes utenfra.

Hei Palesa!

For førstegangsfødende er det helt vanlig å ikke kjenne noe før uke 18-22. Jeg er nå 16-17 uker på vei og TROR jeg kjenner noe av og til...men det kan bare være luft i magen. Flergangsfødende kjenner ofte tidligere. Det sies at de som er slanke kjenner tidligere. Musklene er ikke fult utviklet ennå, med stor kraft, så de første bevegelsene er ikke noe å skryte av. Noen kjenner også at fostervannet beveger litt på seg pga. spark, selv om ikke foten når innsiden av livmoren.

Ble sykemeldt nå fordi kvalmen/oppkasten ble for ille og jeg må forebygge elektrolyttforstyrrelser. Gynekologen min har UL og hun så en meget aktiv baby der inne, for stor til å se hele kroppen på skjermen på en gang. Aktiv er den men jeg kan ikke føle lykke-rusen av de små sparkene ennå, men de kommer.

Vi får som noen har skrevet, nyte den tiden vi ikke kjenner noe. For når babyen starter med sine treningsregime og "salto mortale" inne i magen så kan det bli vanskelig å sove om natta.

Boken "heia mamma" kan anbefales som en morsom litteratur. Fått mye negativ omtale, men .... forteller en versjon av sannheten synes jeg. Fikk den til morsdagen. Håper du har det ellers bra.

Jeg kjente også små sommerfuglvinger så tidlig, som i uke 12! Nå jeg er i uke 18,og kjenner masse spark.Det kan riktinok ikke ses på magen,men jeg kjenner de,ikke så ofte altså,og helt stille om natta.Men første man så kjente jeg liv i uke 16,og jeg er langt ifra det slanke typen:)

Hei! Jeg er ca 17 uker på vei (vet ikke nøyaktig pga uregelmessig mens og ennå ingen UL) Jeg har kjent 'bobler' i maven de siste 4-5 ukene, og jeg er sikker på at det er bevegelse av noe slag, ikke vanlige 'luftbobler'. Men at det er spark, det vet jeg jo ikke noe om, det høres rimelig ut at det er fostervannet etc som beveger seg når den lille ligger urolig :-) Jeg mener iallefall bestemt at dette må være de første 'spark' vi kan kjenne, men gleder meg enormt til å kjenne et ordentlig 'kick'!! :)

Ja, det kiler i magen, ofte:-) Veldig koselig å kjenne!! Akkuratt nå faktisk. Er i uke 17(lege) 18 (BiM) og har kjent det noen uker fra ca uke 15. Husker sist gang at jordmor sa at en skulle drikke et glass saft om en vil kjenne bevegelse, -men dette gjelder jo litt senere i svangerskapet, når en har kjent ordentlig liv noen ganger! Lykke til, alle:-)

Jeg er andregangsgravid, og er nå 15+5. Har kjent bevegelse i vel en uke, men først de siste dagene har sparkene/bevegelsen blitt kraftigere. Kan fortsatt ikke kjenne noe på utsiden; noe som et litt frustrerende for en blivende førstegangspappa:o) Er utrolig morsomt å kjenne den lille gullklumpen ligge og sparke og slå der inne; får nyte det nå mens det fortsatt er såpass "forsiktig" - vet av erfaring at det ikke er så fryktelig morsomt når det begynner å bli dårlig plass, og ribbeina til mamsen er et fint sted å trene lårmuskulaturen på;o) Skal snart inn på den ordinære UL, men har allerede bestemt meg for å ta 3D-UL rundt uke 26 (er det noen av dere som bor i nærheten av Tønsberg kan dere sjekke nettsiden kvinnedoktor.no - der tilbyr de det nyeste i UL-utstyr) - kan ikke vente med å se ansiktstrekk og ikke minst - KJØNN:o) Er det noen flere av dere som skal på 3D og/eller vite kjønn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...