Gå til innhold

Kan dattera mi ha blitt utsatt for overgrep ????

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Huff, opplevde noe ubehagelig i dag. Datteren min på 3 1/2 år satt å spiste rundstykke. Så sier hun : det er en tisse tass, den skal jeg smake på" åsså flirte hun. Jeg ble helt paff!!!! Hun har hatt en periode hun har snakket veldig om tiss, bæsje og tissefant. Men da hun sa dette i dag, ble jeg helt satt ut. Kan barn i den alderen finne på å si noe sånt på tull ? Alle tanker surrer inni hodet mitt. Viss hun skulle vært utsatt for noe, aner jeg ikke hvor ?! Jeg er alenemor, og vi har ikke stort nettverk her vi bor nå. Så hun er mest hjemme m meg og i barnehagen. Hva mener dere ? Overreagerer jeg ? Vet som sagt ikke hva treåringer er i stand til å si. Håper noen kan svare meg.. Beklager klønete innlegg, hodet er litt kaos nå.

Fortsetter under...

hei, skjønner at du ble redd nå. men er d noen menn eller gutter som hun er sammen med uten deg innimellom??? om d ikke er d tror jeg svaret er at hu kan ha plukka opp hva en tissemann er i bhg og bare fått d for seg at hun liksom skulle kalle maten for d.. jeg har jobba i bhg, og der var d en gutt og en jente på hennes som lekte med hverandres kjænnsorganer så fort de fikk sjansen. jeg ville snakka med barnehagen om det jeg.. om du tror d kan være der hu har plukka d opp:)

skjønner hvor du vil hen og dette er skummelt...

når barn, og spesielt jenter passerer 3 år kommer de i det som blir kalt den "anale" alder hvor det er veeeldig spennende med tiss, bæsj og forskjellen¨på gutter og jenter.

jeg har ei jente på 4 og hun kan si maaasseeee rart om dette her, har enda ikke snakket om å smake på en tissefant, men jeg blir ikke overrasket om hun gjør det... hehe

det er heller ikke unormalt at hun begynner å skulle ta på seg selv, at du tar henne på fersken.

kroppen skal utforskes,,

Forstår at du reagerer, men kan ikke tenke meg at du har noe å bekymre deg for. Enig med at du skal snakke med barnehagen. Det er vanlig at barn blir opptatt av kjønn i den alderen, så spør heller datteren din om hva hun tenker. Hvis hun har vært utsatt for overgrep, høres det rart ut om hun flirer av det. Hun ville heller vært redd eller lei seg og gjerne innadvent. Noen av de som blir utsatt for overgrep får en overdreven seksuell adferd, men da handler det vel mer om at det er en måte å få oppmerksomhet på som de ellers ikke får.

Hvis du fremdeles er i tvil etter å ha snakket med barnehagen og ellers mennesker som har hatt kontakt med din datter uten at du har vært til stede, kan du jo lese litt om overgrep og tegn til dette. Bedre å være for bekymret enn for lite bekymret når det gjelder sånne ting.

Hilsen førskolelærer

Uffameg! Ja, jeg forstår din bekymring, og hvis magefølelsen din sier at noe er galt synes jeg du skal sjekke det opp. Du vil aldri få fred med deg selv før du har gjort det du tror er riktig.

Min datter på tre år er også svært opptatt av tisselurer og sånt nå, hun vil se hvordan den ser ut og sånt, men som sagt tidligere her: Barn kommer i faser hvor de er mer opptatt av kjønn og ulikhetene mellom gutter og jenter, så det KAN være en helt normal fase i livet hun går gjennom nå.

Likevel, det er bedre å være for påpasselig enn å ikke gjøre noe i det hele tatt. Det er jo tross alt lillejenta di det er snakk om her, hele ditt liv.

det er ikke alle som blir lei eller redd når de snakke om noe som ett overgrep, jeg har blitt utsatt for overgrep og jeg har smilt hver gang jeg har snakket om det, det er for å skjule følelser og for jeg ikke hvet hvordan jeg skal reagere selv. slik har jeg reagert hele livet når jeg snakker om noe som er vondt for meg. så selv om hun flirte når hun sa det, så gi det en ekstra tanke. det er mye som er vanskelig å si, og HVIS det har hent noe så er det kansje hennes måte å si det på.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...