Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Har noen av dere vondt i halebeinet? Mitt er veldig ømt og må sitte ytterst på stolen for å ikke komme borti.
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Ja !!! Endelig noen andre enn bare meg, tenkte jeg ! (; Synes den verste stillingen som regel er sitting, da blir det vondt ! Og det behøver ikke å være lenge. Tror det har med ligamentene rundt beinet å gjøre, og at det er mange muskel, nerve- og senefester i det områder, som alle blir strukket en god del... Jeg synes det hjelper å ise/kjøle stedet ned, sånn smertemessig sett (:
♥ivf m/prins♥ Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Puh, samme her.... :-/ Å sitte foran datan på kontorstol er selve drepen altså. Klarer ikke mer enn 15min i lengden jeg - da MÅ jeg opp og stå. Godt å høre om andre sitt haleben....hehe;o) Vondt midt i rompa, som jeg pleier å si og det har vel en sammenheng med bekkenløsningen også å gjøre kanskje? Det er jo mye som skjer og skal skje fremover, så vi får nok bare bite tenna sammen... Lykke til videre:o)
myspys Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Jeg har også det, og hadde det forrige gang. Det trenger ikke gjelde dere, men det er slik bekkenløsningen starter for meg. MEN et godt tips: gå på hjelpemiddelsentralen der dere bor og be om å få låne (les:få - de ber aldri om å få den igjen) en ROHO-pute. Denne er oppblåsbar med mange kamre-pumpes opp med egen pumpe. Er superbehagelig, og gjorde at jeg klarte å jobbe noen måneder lenger enn jeg ville gjort uten. Hadde den med overalt, på bussen og på hockeykamper og på jobben, og nå har jeg tenkt å ta den frem igjen.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Kjenner også bekkenløsningen i halebeinet hvis jeg sitter lenge av gangen. Lurt å ta hyppige pauser, endre stilling og røre seg litt.
Kummin&Lillesel Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Kan det faktisk være starten på bekkenløsning? Jeg har også hatt det slik i en måned eller så. Om jeg går, sykler eller svømmer masse kjenner jeg det også litt generelt i korsryggen, og nedover i høyre rumpeball og ned mot låret. Nevnte det til legen, men hun sa at det ikke var bekkenløsning (og at det var for tidlig også.. [er i 16. uke]), for det merket man mer fremme.. Hun mente det var muskelspenninger heller enn bekkenløsning. Det kan hende hun har rett, men jeg skal i alle fall snakke med fysioterapeuten om det. Når jeg en gang får meg en time der..
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 Jeg fikk bekkenløsning i uke 5, så det er ikke for tidlig iallefall... At bekkenløsning kjennes mest fremme er bare tull... Smertene kan sitte hvor som helst i bekkenbeinet (logisk nok). Kjenner det av og til i rompa, hofta, innside lår, skambeinet, korsryggen osv. Det varierer ettersom hva jeg har gjort for å provosere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå