Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Vi bor sentralt i Oslo og har ikke behov for bil. Vi kommer ikke til å kjøpe bil før barnet kommer, da vi vil fortsette å bo like sentralt. Men nå har jeg begynt å tenke på hvordan vi skal få med oss babyen hjem fra sykehuset? Kan man ta taxi? Eller hva gjør dere andre (får dere hjelp av venner/familie)?
har fått lita pia Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 begge delene er jo en mulighet..kan jo ta taxi da..men har du fam.i nærheten sparer du jo de utgiftene.deilig å bo så sentralt da..
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Vi har heller ikkje bil, reknar med at det blir taxi fram og tilbake til sjukehuset. Har ein storebror med bil som kanskje kunne komt å henta oss, men det går jo greit med taxi. Vi har bilsete (får arve), så for oss er det ikkje noko problem. Veit at dei har bilstol ein kan få låne på Bærum sjukehus, du kan ta kontakt med fødeavdelinga viss de treng å låne - kanskje dei har der du skal føde? Hadde kanskje kjøpt bil viss vi hadde hatt betre parkeringsmoglegheiter, men gateparkering på Tøyen er ikkje så lett. Og det er så greit å kome seg rundt med t-bane, buss og trikk. Kjem til å bli rågode på å navigere barnevogner vi urbane foreldre utan bil *hehe*
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Får ein ikkje refundert taxiutgiftene i forbindelse med fødsel då? Eg trudde det. Eller at ein kunne ringe ein slik eigen "sjuketaxi". Har ikkje satt meg heilt inn i dette altså, men las ein tråd om det på skravle for ei stund sidan.
♡ wims Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 vi har ikke egen bil, men er medlemmer i bilkollektiv. men siden det bare er meg som har lappen blir det ikke bil hjem fra sykehuset (siden ingen kan hente den). vi tenkte rett og slett at vi skulle spasere, vi. det er jo i juni og sannsynligheten for godt vær er stor. og med mindre det skulle være medisinsk uforsvarlig denne gangen, mener jeg å huske at spasering var herlig. her kan det selvsagt hende jeg møter meg selv og min optimisme i døra, men da tar vi bare trikken til bislet.
ramløsa- nok en gang Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Har heller ikke bil, bor også sentralt, bare han som har lappen. Har ikke tenkt helt gjennom saken, men regnet med at taxi var en mulighet... Ellers hørtes det jo ikke så dumt ut å spasere, men bor vel litt langt unna Ullevål, og kan kanskje være litt trøblete med rier hvert tiende minutt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå