Gå til innhold

Hvor mye morsmelk skal han ha?

Anbefalte innlegg

Lillemann er nå 6 og en halv uke gammel. Han får bare mme og har frem til nå fått mat 6 ganger i døgnet(oftere da han var yngre).

Prøver nå å redusere til 5 måltider, kutter ut nattmåltidet. Han får da mat 06.15, 10.15, 14.15, 18.15 og 22.15. Han får da selvfølgelig mer mme til hvert måltid.

Er dette ok?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8282518-hvor-mye-morsmelk-skal-han-ha/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvor mye mme han trenger (gir bare mm selv) men jeg syns da dette høres litt lite ut. Er du heeelt sikker på at du vil gi bare fem måltider til en baby født i januar???

Tulla mi spiser 8-9 måltider hver dag, og det syns jeg er greit.

Er ikke meningen å kritisere eller noe altså, jeg bare lurer.

Jeg tar det ikke som kritikk.

Mme er mye mer næringstett enn mm, så derfor trenger de visst ikke å spise like ofte. Jeg merker at gutten er fornøyd, så vet ikke helt hvorfor jeg spurte. Bare greit å høre andres erfaringer noen ganger:-)

Det er forresten en "formel" som gjelder både mm og mme, og den er slik at man skal regne 150ml mm/mme pr kilo baby veier. Da får man hvor mange ml de skal ha i løpet av et døgn, og så deler man antall ml på antall måltider.

jeg leser anna walhgren's "barnebok". hun skriver 4 eller 5 store måltider om dagen + 2 mindre nattmåltid.

hvor mye de spiser hver gang er vel individuelt, og hun skriver også at et spedbarn aldri kan få for mye mat, da kommer det ut den ene eller andre veien uansett:P

virker han fornøyd får han sikkert nok:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...