selma07 og engel Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Jeg har gjort meg noen tanker etter fødselen som jeg gjerne vil dele med dere. Jeg ble ganske utålmodig på slutten av svangerskapet mitt. Hadde termin 23. januar og Selma kom 30. Jeg starta med bringebærbladkapsler og gikk til modingsakupunkur fem ganger. Fikk svangerskapsforgiftning 28. januar og ble lagt inn. Hadde hatt høyt blodtrykk en stund før det. Fødselen ble satt igang med gele og gikk unna på 3 timer! De sa at det er vanlig at babyen vil fort ut når det er svangerskapsforgiftning. Jeg fikk vite at jeg ikke kunne få akupunktur underfødselen pga høyt blodtrykk.. Det skulle jeg vist før jeg gikk til modningsakupunktur.... Som mange av dere vet fikk jeg rift i livmorhalsen og blødde 2 liter da morkaka kom. Jeg har hatt 3 utskrapninger ++++ Min erkjennelse er at vist jeg er så heldig at jeg kan bli gravid igjen, så skal jeg la naturen gå sin gang! Ikke starte med mange ulike ting for å få igang fødselen eller modne livmor/livmorhals. Tenk på dette jenter! Det er langt fra sikkert at det er noen som helst sammenheng er! Men poenget mitt er at kroppen ordner opp selv tror jeg!!!
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Enig meg deg. Kroppen ordner opp, babyen kommer når den er klar, ikke noe å stresse med. I hvertfall ikke så lenge ikke JM stresser med det...
Krølle79 Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Uffameg.. Hørtes ut som om du har hatt en litt tøff opplevelse, ja.. Er veldig glad for å høre at det gikk så bra med deg/dere til slutt, da.. Selv kommer jeg nok ikke til å prøve ulike ting for å få fart i sakene, men for dem som likevel, etter å ha lest innlegget ditt, ønsker å prøve diverse, så kan det kanskje være lurt å konsultere jordmor eller lege i forkant.. Så får man vertfall en oppfølging underveis..
selma07 og engel Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2007 Det er nok lurt! Jeg gjor alt i samråd med jordmor... Men hun mente ikke at blodtrykket mitt var så høyt som legene mente.. Så det er jo utfordrende når fagfolk ikke er enige heller... Jeg kom hjem fra sykehuset idag, og håper virkelig at det ikke blir mer komplikasjoner....
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Huff.. høres ut som du har hatt det tøft ja! Lykke til videre=) Men må bare si at bringebærkapsler er ikke for å sette i gang fødselen tidligere.. Den er med på å styrke livmoren, både før og etter fødsel..
Krølle79 Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Selma07; ja, jeg håper også på dine vegne at det ikke blir flere komplikasjoner for dere.. Har vel i grunnen vært nok nå, tror jeg.. Håper dere får kost dere masse hjemme, grattis med bebbisen, og uendelig masse lykke til videre
(¯`°•.¸ 2barnsmamma(¯`°•.¸ Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 Så bra at du formidler dette!! Det er jo så mange som holder på med alle kjærringråd - og noen ønsker jo tom å forsøke å "strippe" selv... Mange starter i uke 34-35, fordi de er leie... Skjønner at du har hatt det veldig tøft! Lykke til videre!
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 Flott at du legger inn sånne opplevelser! Jeg har høyt blodtrykk og har vurdert modnings akkupunktur evt ristimulerende akkupunktur for det ser ut til at kroppen min ikke helt klarer å sette fødselen i gang. Alt i samråd med jm. Etter å ha lest din historie skal jeg absolutt ikke gjøre det. Jeg blir tett fulgt opp pga svangerskapsforgiftning og legene er mye mer bekymret enn jordmødrene. Det er ikke uvanlig at leger er uenige med jordmødrene og det er skummelt for vår del. Skulle ønske jeg hadde noe klokt å si. Krysser fingrene for at du har fått din dose problemer nå, var sikkert godt å komme hjem fra sykehuset og nå har du jo også den lille jenta di i armene. Lykke til med barseltiden og videre fremover
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 18. februar 2007 #9 Skrevet 18. februar 2007 Takk for innlegget ditt. Er er berre i veke 36 ( i måro) og enno ikkje begynnt å bli så veldig lei, men det kjem nok. Har begynnt å vurdera akkupunktur men eg kjem nok til å vurdera det ein ekstra gong no. Og det skadar aldri... Kor høgt blodtrykk hadde du når det var høgt?
selma07 og engel Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. februar 2007 Jeg husker ikke helt. Men jeg hadde veldig lavt blodtrykk tidlig i svangerskapet, og den stigningen jeg fikk var høy iforhold til hvor lavt det hadde vært. fikk undertrykk på 100 og overtrykk på 150 tror jeg.. Men det har jo skjedd en del ting etter det, så det er litt uklart for meg..
selma07 og engel Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2007 Jeg vet det, men jeg opplevde ikke at min ble styrket eller mykere... Det oppsto en blødning i livmorhalsen og den har ikke trukket seg sammen som den skulle. Poenget mitt er bare at vi er laget for å føde barn, og jeg tenker at det ikke er lurt å tukle for mye med naturen.. Plutselig slår den tilbake til oss selv, og det å oppleve ukonrollerte blødninger der man blør 1 til 2 liter er det værste jeg har opplevd... Man blir så vanvittig redd og jeg sliter endel med dødsangst nå i ettertid! la fagpersoner gjøre jobben dersom det trengs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå