Gå til innhold

Hjelp fra dere flergangsfødende!!(litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei:) Jeg har 4 dager til termin, men tror ting er i ferd med å skje!! Alt begynte så fint på onsdag, med en sterk smerte i magen som varte i 2-3 sek, så forsvant den.. det var rund 7 tiden på kvelden.. senere den kvelden hadde jeg sterke kynner og mye "luft" smerter som endte opp med diarè.. På torsdagen så våknet jeg tidlig av at jeg hadde veldig sterke kynner og diarè.. Etter det, så kjentes det ut som jeg måtte på do hele tiden, men det kom aldri noe ut.. Magen var konstant hard, og kynnerene ble sterkere, så jeg ringte føden og de ba meg telle mellom smertene.. det gikk ikke, for de var ikke regelmessige, og de hadde helt forskjellige varigheter.. så tenkte det var kynnere.. Fikk diarè senere på kvelden og.. på fredagen sov jeg heldigvis lenge, men fikk sterke sammentrekninger utover dagen og diarè, som vanlig!! Har denne diarèen noe med fødselen å gjøre?? Jeg har hatt Diarè og ellers "hard" mage siden onsdag.. Med hard mage, mener jeg at ingenting kommer ut.. Lørdag gikk sin gang med en rie der og og masse sammentrekninger.. Idag!! våknet jeg grytidlig med en heftig rie i 7 tiden, etterfulgt av masse sterke kynnere, sovnet ikke igjen før i 9 tiden, for så å våkne med en rie i 10 tiden, tror jeg då, og stod opp.. i 1 tiden fikk jeg mest sannsynlig en ny rie og en i 3 tiden.. jeg er nemlig ikke helt sikker på om det er rier eller ikke, for jeg har ikke peiling.. men det er en smerte som går rundt hele ryggen og rundt til magen, varer i noen sekunder og forsvinner, for så å gi meg kraftige sammentrekninger noen ganger!! tror dere det er noe på gang?? jeg er ganske klar hvis noe skulle skje.. men er det noen som har hatt det noe lunde som meg?? begynner med en rie noen dager før, og får masse sammentrekninger etter det?? babyen min har også vært utrolig aktiv etter det som skjedde på onsdag.. konstent bevegelser:) med konstant hard mage og masse kynnere som ikke er gode.. hjelp meg noen då:)

masse klemmer fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg er ikke annet enn en liten førstegangsfødende jeg da men mener jeg har lest følgende:

Rier er regelmessige og varer i minst 45 sekunder av gangen.

Maserier er uregelmessige og varer ikke så lenge som vanlige rier.

Jeg tror derfor at du holder på med modning? Men jeg kan ta skammelig feil da :-)

Kanskje noen med mer peil kan svare deg også?

Skrevet

Vet hvertfall at ganske mange opplever diare i forkant av fødsel, så det kan jo være et godt tegn:-)

Masse lykke til! Og husk at ikke alle får d berømte regelmessige riene med 5 minutters mellomrom osv... Blir det virkelig vondt og/eller du blir engstelig osv, så ring føden!

Skrevet

Har ikke opplevd d samme som deg...

Men, har du ringt JM? Det ville jeg ha gjort, høres litt merkelig og stressende ut og gå rundt på den måten der da...

Skrevet

Hei. Jeg skal prøve å svare deg så godt som mulig!

Du virker utrolig stresset og urolig.. (kansje ikke så rart) :)

Det med diare har jeg ikke mye peiling om egentlig,men Det du forteller om smerter i ryggen og sammentrekninger er akkurat som og høre at det er igang. Det er noen som får "advasel" noen dager i forveien,så ikke umulig det er i gang hos deg!

Prøv og slapp av nå og kjenn etter virkelig hvor "vondt" du har og om du kjenner noe på kroppen ellers! Ønsker deg lykke til,. Håper det hjalp med et svar

Skrevet

Det kan godt være en fødsel som er i gang, men det er vanskelig å si. Med min første så begynte riene natt til fredag og han kom ikke før søndag ettermiddag, så det kan ta sin tid. Det er så vanskelig å si siden hver fødsel er forskjellig og oppleves på forskjellige måter. Når jeg skulle ha tredje mann så hadde jeg maserier i flere uker før han kom, og trodde fødselen var igang flere ganger. Uansett så har jeg sympati for deg og håper noe ordentlig begynner å skje snart....det er forferdelig å gå rundt sånn å lure. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...