Gå til innhold

Brio happy eller teutonia mistral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å kjøpe en av disse, men kan ikke bestemme meg. Noen som har erfaring med begge? Liker teleskop styre best. Blir det stor slark i mistralen sitt styre? Mistralen er jo enda nettere enn brio happy, liker jo det. Tror happy veier 15 kg m bag og mistralen 14 kg m bag. Men hva blir forskjellen i vekt på vognene som sportsvogn? Er det stor forskjell på størrelsen når de er sammenslått? Godt med vogn som tar liten plass.. Ellers så liker jeg utseende på brio happy best + at den virker mer solid enn mistralen.. Men brio happy er jo ganske dyr. Får lett tak i en brukt teutonia mistral og kan spare flere tusenlapper på det. Ingen som selger brio happy brukt siden den er såpass ny enda. Håper noen der ute kan hjelpe meg å velge!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, dette er mine to favorittvogner! Du har god smak :) Jeg har Brio kombi og Mistral-vogna. Hva du bør velge kommer ann på flere ting. Når har du termin? (Nå i vinter eller like før sommeren???) Regner med at du ikke har fått barnet ennå slik at du trenger en vogn helt fra starten av?

Briovogna er desidert best i starten, fordi den er høyere og har solid bag. Mistralen blir veldig lav, men den er ypperlig som sportsvogn. Mistralen har også veldig stor kalesje, og barnet blir liksom liggende så langt inni vogna med mye stoff rundt hodet. Kalesjen på Brio-vogna er MYE bedre, ivertfall i starten. Hvis du har termin til sommeren så er det dumt med softbag. Men hvis du skal ha nå i nærmeste fremtid, så er det greit å bruke softbag nå mens det er kaldt, og bare sportsdelen til sommeren når det er varmt. Det kan imidlertid være lurt å bruke vognforenger til sommeren, slik at sportsdelen blir som en bag. (Tenker her på Mistralen hvis du velger denne.)

Min første vogn var Brio-kombi 03-modell. Har vært superfornøyd med vogna. Brio har solide og gjennomtenkte vogner. Etter å ha brukt den i 4 år i strekk er jeg lei den (selv om den er veldig god), og har kjøpt Mistral som sportsvogn til andremann. Den er nett og kjekk og har veldig praktisk søskenbrett. Brio'en fungerer nå som sovevogn.

Brio Happy er en sprekere og lettere versjon fra Brio, og spesielt bag-vogna er veldig fin. Som sportsvogn syntes jeg Mistral er tøffere.

Altså: Brio'en er desidert best i starten (mens man bruker bag), og også en veldig bra flerbruksvogn. Syntes allikevel at Mistralen er hakket sprekere som sportsvogn, men litt upraktisk i starten. Lykke til med valget!

(Kanskje du skal kjøpe begge to? Så har du senere vogn i både barnehage/dagmamma og hjemme?)

Skrevet

Enig med 2julibarn, dvs kan kun snakke for mistral som jeg har hatt selv. Brukte den med softbag til februarbarn. Var greit nok, men syntes den var for lav som sportsvogn. Likte ikke softbag, syntes den var for smal. Brukte den frem til jenten var 4 mnd, da var det sommer og hun ble lagt rett i sportsvogn, det gikk fint. Til høsten gikk vi over til å bruke liggeforlenger med dunpose og vindtrekk, det gikk kjempefint, lunt og godt.

Så som bagvogn likte jeg den ikke, men den er ypperlig som sportsvogn! Og den tar liten plass i bil, lett å slå sammen og praktisk med vendbart styre.

Har sett Brio Happy, ser fin ut, men kjenner ikke noe mer til den enn det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...