Gå til innhold

Sikkert et veldg dumt spørsmål.... Men

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan merker man kynnere egentlig???? tror ikke jeg har hatt noen av de enda jeg:s Har iallefall ikke merket noe....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe dumt spørsmål det, vel??? :)

Jeg kjenner det ved at livmoren trekker seg sammen som en hard ball. Man kan liksom ta rundt livmoren..:) det kan merkes som litt ubehagelig fra magen og mot korsryggen...

Skrevet

Hm... Kan ikke si jeg har kjent noe sånt enda jeg.... Ikke som jeg har tenkt over iallefall...

Skrevet

Er du førstegangsfødende,da??

Jeg merket ingenting før helt på slutten forrige gang..de sier jo at man merker det tidligere andre gangen...

Er ikke noe å gå glipp av synes jeg:)

Skrevet

Det har jeg lurt på og trine, ingen spørsmål er for dumme vel;) Hvertfall ikke det her. Takk for svar Pooos, mistenker det ikke er noe å strebe etter ja.

Skrevet

Hehehe.. Nei, jeg er jo helt grønn på dette her da.. Kan mest om skjelettet jeg.....

Skrevet

Kynnere er som du vet falske rier. De strammer magen ig kan gi stråler i ryggen. Men sammentrekningene er ikke like vonde som rier og er emer uregelmessige. Er visst vanlig å få mer kynnere på kveldstid.

Ikke alle får kynnere før rier. Så ta tiden på dem og mellomrommet fra de starter. Jeg er blitt spesielt plaget på kvelden siste tiden. Men de to siste dagene har jeg også hatt det innimellom på dagtid. Det er smertefullt (kan være) men behøver ikke det hos alle, etter hva jeg har hørt.

Jeg er sikker på at når magen din strammer og blir hard så vet du det. Men hvis de kommer regelmessig og blir vondere så kan det være rier så pass på. Du kan lindre kynnere med varmeputer og varme risposer og en varm dusj. Mot rier hjelper ingenting.

Jeg er ikke så god på å forklare, Trine. Håper du skjønte hva jeg prøvde å si her =0)

Skrevet

jeg hadde ikke så mye kynnere første svangerskap, og ikke før de siste par månedene kanskje... husker jeg tenkte at babyen presset hodet rett mot navlen.det ble hardt og kjentes en hard kul ca ved navlen.. mye større enn navlen altså. jeg hadde aldri vonde kynnere, det var en rar litt nummen følelse tror jeg man kan si. Har lurt på i etterkant om det at jeg fikk en veldig langvarig og tøff fødsel, og at livmoren ikke klarte å trekke seg sammen etterpå , har en sammenheng med at livmoren rett om slett ikke hadde "trent" seg nok under svangerskapet. dette er bare min egen lille teori da, har aldri spurt noen om det:)

Men, det kan jo derfor være at man skal være glad for kynnerne??

Skrevet

Takk for oppklaringen Lone ;) det var greit å høre det fra noen som har disse kynnerene... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...