Gå til innhold

Vekt i graviditet


Pregnosaurus 22/8/07

Anbefalte innlegg

Vi er nå i første trimester, vi har kanskje ikke lagt på oss så voldsomt på grunn av kvalme og slike ting? eller så har vi fått en elefantappetitt! (som meg... hehe)

 

Det kunne vært morro å høre hvor mye dere har lagt på dere hittil...... Jeg har nå kommet til uke 12 og jeg har vel ca. 1 uke igjen her inne da... jeg har lagt på meg ca. 4 kg.

 

Hva ligger dere på i vekta? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekten min hoppet 3 kilo ned... og nå er den godt på vei opp igjen...

Har sluttet med de verste oppkastdagene..

Og fått bedre appetitt...

 

Men vi skal visst opp 12 kg +/- så er vel bare å prøve å holde mosjonen ved hevd og matintaket på normalen...

 

jeg har iallefall vært nødt til å innføre reglene om lørdagsgodt igjen..

hehe

 

har nemlig fått dilla på sure skum frosker... Namm.. men kun på lørdag!!! Det samme gjelder for Cola.

 

Ellers tror jeg at jeg spiser noen lunde okeimat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 10 og har gått ned 3 kg...har fått helt avsmak på mat med mye smak og drikke med kulsyre, så her går det mest i frukt, knekkebrød,vann med smak osv.

En totalforandring.... Før spiste jeg bare usunt og drakk MASSE brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i 12. uke og veier akkurat det samme. Jeg har heldigvis ikke kastet opp. Har litt mage og større bryster. Så da kommer vel alle kiloene på kortere tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11 og en halv uke på vei og har lagt på meg minst 2 kg, regner med det blir flere med tiden for har en utrolig godt appetitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+1 (i følge mine beregninger), og har ikke veid meg. Men tror ikke jeg har lagt særlig på meg annet enn at brystene er blitt større og kanskje litt ove hoftene - synes jeg ser litt mer "kompakt"/timeglassaktig ut, om dere forstår?

 

Men jeg har fått helt merkelig appetitt! Jeg pleier egentlig å spise masse grov mat, magert kjøtt og grønnsaker. Nå orker jeg knapt tanken på sunn mat, det høres jo helt sykt ut og det vet jeg. Men jeg "må ha" de dårlige karbohydratene - kan sitte på jobb og drømme om å bare spise boller til lunsj, og må presse i meg den sunne salaten og de grove brødene kantina serverer... Akkurat nå var jeg småsulten, og spiste en pakke Mr. Lee-nudler uten noen grønnsaker eller noe til. (Noe som skjer SJELDEN, vanligvis tenker jeg "ernæring, ernæring, ernæring".) Det er helt sprøtt... samtidig føles det veldig feil å skulle spise noe som gjør meg kvalm.

 

Føler meg som en femåring i matveien, rett og slett. Jeg prøver i alle fall å spise havregryn til frokost og masse hjemmelagete og kjøpte smoothies innimellom, og grønnsakssupper som jeg lager til purè osv til middag. Så er det ikke helt krise. Og presser som sagt i meg den sunne lunsjen... men det blir noen boller også, ja... (hurra for fastelavn).

 

Andre som har det sånn? Det kunne vel vært verre...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre det er fler som har gått ned i vekt.

jeg har ligget en måned.Gått ned 3kg jeg og.

Først masse kvalme,bihulebetennelse og nå lungebettennelse.

har vært så bekymret for den lille at alt står bra til.

Har jo ikke vært på UL enda.

Har også fått avsmak på all mat.

Er vanligvis et matvrak, men nå får jeg i meg et eple og kanskje en pære i løpet av en hel dag.. Går du sulten hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kjenner jeg meg igjen i! Jeg er normalt veldig opptatt av sunt kosthold, men jeg tiltrekkes nå av fett og krydder. Etter jobb på lørdag måtte jeg bare løpe innom butikken og kjøpe MASSE kyllingvinger. Var alene hjemme noen timer og kastet de i meg!! Følte meg helt ille etterpå. Blæh! Men på den annen siden er det ekstra godt med frukt, så det spiser jeg MYE av. Appelsin og kiwi, nam nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ni uker og har ikke lagt på meg...jeg er også vanligvis veldig opptatt av ernæring,men etter jeg ble gravid har jeg hatt så lyst på brus og godis! Koser meg med det men prøver og begrense litt...jeg har fått mange kviser...Prøver og spise mat først og godis etterpå hvsi jeg fortsatt har lyst på...men det er ikke alltid jeg har lyst på etter og ha spist sunn mat..har veldig lyst på egg og fisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har totalt lagt på meg 1 kg. Er idag 15+1. Har ikke vært dårlig og kastet opp, så den ene kiloen er nok kommet som følge av svangerskapet.

 

Håper ikke jeg legger på meg så mye, da jeg spiser normalt og har begynt å bevege meg enda mere sammen med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig kvalm og kaster mye opp, så har gått ned ca 5-6 kg. (er 11+2) Til anonym over her, så kan jeg si at den lille får det den trenger likevel - den tar det lille den trenger, og underernæringen går kun utover deg så tidlig i svangerskapet. Jeg har vært på ul og sett med egne øyne at min hadde det bra =) (var selvsagt bekymret jeg også selv om jeg visste det jeg skrev over her... hehe)

 

Regner imidlertdid meg at kg'ene kommer hoppende på når kvalmen forsvinner - da suger vel kroppen min til seg alt den kan og tror den skal sulte videre.... uæææææ.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo der.... Jeg er i i 12 uke og har lagt på meg snart 4 kg. til tross for kvalme 24 timer i døgnet. men jeg MÅ småspise hele tiden ellers så kaster jeg opp pluss at jeg ligger for det meste på sofaen. Men håper det går over slik at det jevner seg ut litt he he

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Ble litt mer rolig nå...

Gjør ikke meg noe å gå ned et par kg, bare det ikke er skadelig for den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist gang gikk jeg opp 24 kilo!!! Nå er jeg 10+4 og har gått opp 11 kg. Men jeg er gansketynn i utgangspunktet så jeg har kommet frem til at det er derfor...,kroppen trenger jo litt å gå på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier meg ikke, så jeg vet ikke... men det er vel snart ingen utvei når en skal til legen.. syns det er for mye fokus på vekt, også i svangerskap.. Med mindre man legger på seg altfor mye, eller for lite, bør man ha mindre fokus på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym, jeg er enig. Jeg trener mye (jobber som treningsinstruktør) og vet at vekt for de aller fleste har sørgelig lite med sunnhet å gjøre. Det er fettmengde, kondisjon og styrke som teller! Jeg synes vi skal være snille med oss selv når vi er gravide (og det betyr å gå en lang tur en dag og ligge på sofaen med sjokolade en annen! Helst begge deler, stemmer jeg for :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har gått ned 4 kg... pga kvalme... men er sakte men sikkert på vei opp igjen nå...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...