Gå til innhold

Ang bevegelser...

mamma til 2 prinsesser :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som registrerer antall bevegelser her med antall minutter og sånt? Leste i sted på bim at : Normalt skal du kunne kjenne fem bevegelser eller mer pr 20 minutter en eller annen gang i løpet av døgnet.Jeg kjenner bevegelser stort sett gjennom hele dagen, men aner ikke om d er 5 eller flere pr 20 min osv...

liker ikke sånn "statistikk" ting som at du skal kjenne så og så mange spark i løpet av dagen, og så og så mange spark i løpet av den og den tiden...

Burde jeg bry meg mer om det kanskje? Syntes d er rikelig med liv her med varierende mellomrom selvfølgelig. Tipper jeg kommer til å reagere om jeg ikke kjenner noe liv. Noen enig/uenig i måten jeg registrerer livet til lille jenta vår på? :)

Er i uke 35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke fem bevegelser pr 20 min hele dagen. Aldri gjort det, og er nå 39 uker. Jordmor sa at det er statistikk og statistikk stemmer for noen og ikke for andre. Jeg kjenner jo igjen rytmen til min egen baby og det var det viktigste mente hun. Og da tenker jeg og at jeg nok hadde ragert om det ble endringer av noe slag. Så jeg sier meg enig i din måte og registrere liv på! :)

Skrevet

Det er bra :)

Skrevet

Noen fler?

Skrevet

Så lenge du kjenner bevegelser..og du selv ikke er bekymret..så synes jeg ikke du skal henge deg opp i statistikken:) Jeg teller aldri...har aldri trengt det for det er mer enn nok av spark og sprell der inne:)

Men hvis du blir bekymret ville jeg ha sjekket det opp.

Skrevet

Teller ikke jeg heller. Kjenner jevnt over bevegelser til mer eller mindre bestemte tider i døgnet. Bra nok det vel?

Skrevet

Er i uke 31 og har faktisk begynt å følge med på sparkene hver dag. Teller 10 spark og noterer ned hvor lang tid dette tar (er med på www.telltrivselen.no). Vart egentlig overrasket over at han sparker så mye for vanligvis kjenner jeg ikke etter før om kvelden når jeg skal legge meg. Gjør det mest for min egen del, slik at jeg slipper å tenke på om det er noe galt. Vanligvis bruker han mellom 7 og 15 min på 10 spark (teller på kvelden).

Skrevet

Neida, jeg er ikke bekymret, men bare lurte litt på hva andre gjør, mtp om jeg burde begynne å telle og styre og ordne :) Stoler på at jeg merker om det avtar jeg :)

Skrevet

jeg fyller også ut skjema på telltrivselen.no, er ikke et tiltak over hele landet har jeg forstått. Jeg synes det er betryggende for da får jeg fulgt med regelmessig i løpet av to timer hver kveld. Har man hatt en skikkelig travel dag der man ikke har fått lagt seg ned og kjent etter så er det godt å vite at alt er som normalt på kvelden. merker at baby har flere soveperioder nå, noen ganger må jeg rett og slett vekke den med mas og sang ,-) Er i uke 35.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...