Drømmesmurf Skrevet 18. februar 2007 #1 Del Skrevet 18. februar 2007 Hei, Mona! Jeg må jo kommentere de bryllupsplanene deres, da! Hehehehe...Romantiske meg ble jo interessert med en gang.... Vi hadde omtrent 30 gjester, og ikke noe band og ikke alkohol, men brudebukett og leid sted (et jaktslott) med 3retters og pynting (bordkortene laga jeg selv). Vi hadde også fotograf.... Det man betaler, er på linje med det man velger å ha....tror jeg. Jeg fikk en dengang fjorårsmodell brudekjole til halv pris, ca 6000; på en salong i Lillesrøm, og da var ikke det så verst pris. Men jeg har da hørt om mange som har betalt mindre for kjole, både via kjøp og leie, kommer an på hva du passer inn i og hva du kommer over. Da var jeg innom 5 butikker til sammen, alle i Osloområdet, og det sier nok sitt.... Jeg kunne tatt enn til13 000 som jeg så helt dronning ut i, men det hadde jeg ikke samvittighet til, syntes det var utrolig rått..., særlig fordi den modellen kun var til salg, og ikke til leie... Poenget mitt (måtte plutselig fatte meg i korthet her fordi veslejenta skal ha mat og har begynt å mase....) er at man velger ut selv hva man vil betale for, hva som er viktig for en selv, det behøver jo ikke bli en kopi av alle andres bryllup, om du skjønner.... Vi fikk noe av mamma og pappa, slik som kjolen min...Men alle utleggene tilsammen lå vel på omtrent 50 000.... Vi hadde et koselig bryllup med selvlaga underholdning a la sanger, mamma og pappa laga "radioprogram" om oss to, med sanger som de sang hver for seg, enstemt og tostemt osv, og det var kjempeartig funnet på, taler og brudevalsen, og prat osv... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmesmurf Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 18. februar 2007 Hei igjen, leste Annes innlegg også på den andre tråden ( var bare jeg som syntes den var blitt så meterlang), og kom på et par ting til for eks pynting i kirka. Da hadde vi markblomster blanda med en kjøpe blomst, husker ikke navnet, men pent var det (Mulig det var astilber?) mamma og pappa har dem i hagen , men de hadde ikke nok, hehehe...og markblomstene var altså prestekrager uten lus og reinfann o.l. Ja også hadde vi visst margeritter i potter i vinduspostene i kirka..... Vi leide fotograf til noen av bildene og ellers tok broren min masse bilder., og filmet på video i kirka. Selvfølgelig resten av slekta også.Hadde også tenkt å legge ut engangskameraer på bordene, men glemte å kjøpe inn....Bryllupskaka var ikke kjempestor,men passe og dermed grei pris (vi var jo ikke supermange) Jeg farga håret selv, men det var ikke for å spare, men fordi jeg angret på at jeg ikke hadde gjort det hos frisøren....Det ble fint, hihihi... Men altså, jeg hadde også brudepiker, mine to små nieser.. Gikk og kjøpte to fine kjoler på Cubus til 129; per stk, de var staselige, ingen kunne se at det var Cubus, hehehe.... Så det er mye man kan gjøre selv, med en liten vri. Greia er vel å bestemme hvor man skal ha festen, og hva man skal feire med.... Mat, og klær og litt pynt....osv Lykke til, uansett, med å finne ut av det.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8280383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmeline Skrevet 18. februar 2007 #3 Del Skrevet 18. februar 2007 Jenter, jeg har bestemt meg: Jeg skal skille meg. For det er eneste måten jeg kan gifte meg (med mannen min) en gang til!!! Snufs... Jeg vil også... en gang til!! Har bryllupsdilla jeg da.. Angående bryllupskake: det er sånn man "må" ha, og jeg hadde det selv. Men; så lenge det er bryllup med alkohol, spises det lite kaker, og bryllupskaken var den det var tatt minst av. Da venninnen min giftet seg litt etterpå droppet de hele bløtkaka, og hadde en frisk kake med bær på i stedet, mye billigere (tror jeg), og mye bedre. Ikke en smule ble igjen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8282089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullskattmamma Skrevet 18. februar 2007 #4 Del Skrevet 18. februar 2007 Heisann! Morsomt med bryllupsnakk:-) Vi hadde 150 gjester til middag. Leide et lokale og 2 kokker. Hadde 3-retters middag. Brukte mellom 15 og 20 tusen i mat og drikke (Da er drikke på kvelden også inkludert - altså alt av alkohol/blandevann) Fotograferinga kosta ca 4500. Betalte 2300 ekstra for 1 forstørra bilde inkl. ramme. Takkekort kostet vel mellom tusen og to tusen kroner. Så alt i alt brukte vi ca 8 tusen på fotograferinga. Brudepike/svenn: Hadde 3 brudepiker, kosta ca 500 kr per kjole (ordentlig brudepikekjole inkl. sånn krans til å ha rundt hodet). Tobias var brudesvenn, og fikk skreddersydd antrekk til en billig penge. Kjøpte fine, billige sko til brudepikene på en skobutikk. Brudekjole: Kostet ca 2000 kr, kjøpte brukt (VELDIG billig). Husker ikke hva det kostet å leie antrekk til Anders. Blomster: Brukte mellom 5 og 6 tusen kroner på det. (Alt av blomster til brudepikebukett/ min bukett, dekorasjon osv er inkludert her). Frisør: 3-4 tusen kroner. Betalte 1500 for vielsen (Human-Etisk vielse). Hadde også engangskamera på hvert bord. Kjøpte hjerteputer vi pyntet med her og der. Tja, da har jeg vel ramset opp det dyreste. Ellers dukker det jo opp småting hele tida. Bordkort, småpynt +++. Alt i alt brukte vi ca 100 000 på bryllupet. (Hvor vi betalte ca 80 000 selv.) Men bryllupet betalte egentlig seg selv. For fikk utrolig mange pengegaver. Man tjener jo nesten på å ha bryllup, hehehe, neida;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8282265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullskattmamma Skrevet 18. februar 2007 #5 Del Skrevet 18. februar 2007 Betalte ca 1500 for bryllupskaka. Ellers bakte familier og venner mange gode kaker:-) Vi leide også inn servitører, og musikk. Var dyrt det også. Dyrt å gifte seg ja, men utrolig koselig og fint og romantisk, hihi;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8282303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonis* Skrevet 18. februar 2007 #6 Del Skrevet 18. februar 2007 Huff, så dyrt å gifte seg.... Vi kommer sikkert aldri til å gifte oss - til det er vi nok begge litt for gjerrige - haha! Såååå mye penger for en fest liksom!! Jaja, et minne for livet og alt sånn, men likevel.... Hadde vi brukt så mye penger på det, hadde vi tenkt: For disse pengene kunne vi byttet ut alle vinduene i huset, leid noen til å male huset... etc. Så kommmer sikkert til å ta en sånn stikke-avgårde-bryllup, hvis vi noen gang får fingern ut. Og kanskje en hagefest når vi kommer hjem eller noe.... Jaja, er visst litt gjerrig. (Godt både jeg og samboer er like på det området i hvert fall!!!) Ellers har vi hatt en fin og rolig helg her i huset. Nå passer vi hunden til samboeren (som bor hos hans foreldre). Det er litt stress, ettersom Torbjørn skvetter og blir redd hver gang snoopy bjeffer... Men ellers går det bra:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8283271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til en, to, tre Skrevet 19. februar 2007 #7 Del Skrevet 19. februar 2007 Hei! Bare MÅ kommentere dette bryllups-snakket! Er veldig enig med Heidi: Man betaler for det man vil ha det til sjøl! -Og Tonis: Joda!!!!!!!! Det går an å gifte seg uten å gjøre seg til gjelds-slave! Husk at det i dag er begynt å bli veldig amerikanisert alt, og så er det vel engang sånn at man føler at man må stå alle til lags spesielt familien. MEN husk en ting: Dette er BRUDEPARETS dag og hvis man ønsker å ha et lite bryllup så har man det! Har virkelig sansen for de som reiser utenlands for å gifte seg i all hemmelighet. Tenk så romantisk!!!!!! Hovedtemaet er jo romantikk! Mannen min og sønnen min leide sjakett og jeg hadde kjøpt brudekjole i emire-stil til 3000 kroner. Hadde en enkel "bukett" av cala-blomster med strå og perler. Vi gifta oss hos sorenskriver og han gjorde det til en minnerik og høytidelig seanse der han til og med leste dikt for oss. Så ble vi fotografert (det vi betalte mest for under hele bryllupet), før vi dro på Fire Roser i Harstad og spiste 4-retters med drikke sammen med den aller nærmeste familie (foreldre og søsken m/barn). Så gikk vi til taxi-holdeplassen og tok taxi hjem -og hadde bussen gådd da så hadde vi jammen tatt den!!!!!! -Så hadde vi kake og kaffe hjemme fremdeles kun med den aller nærmeste familie. Så dro vi på bryllupsreise (som vi fikk i bryllupsgave) til Venezia og Toscana og reiste rundt i 2 uker og spiste vanvittig god mat og drakk vanvittig gode viner og kosa oss skikkelig! Vi brukte sikkert ikke mer en 25-30 000 på bryllupet, og vi hadde det super-romantisk og det er en dag jeg aldri kommer til å glemme! I første omgang tenkte vi på gammeldags bryllup med gjester; men da vi kom opp i 120 personer begynte halsen min å snøre seg sammen og jeg tenkte; hvem er det vi skal holde bryllup for???? Så skulle vi reise bort for å gifte oss. Og vi var inne på slott i skottland, danmark, tyskland før vi bestemte oss for Stockholm (av alle ting...?) Så døde pappa og jeg følte ikke for å gå for Stockholm likevel, så ble det Harstad, sorenskriver, 4 roser og enkelt! Og jeg er veldig glad og fornøyd for den avgjørelsen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8291150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til en, to, tre Skrevet 19. februar 2007 #8 Del Skrevet 19. februar 2007 Dette var et "tale-leif" tilfelle: mente selvsagt at jeg hadde brudekjole i empire-stil. -Og det heter vel Kala og ikke Cala.... Jaja...så viktig var de blomstene for meg... husker ikke hva de heter engang... -Anne; du trenger da ikke skille deg for å feire bryllup igjen... ;-) Ta en fornyelse av bryllupseden om noen år... eller ha en vennefest og feir at dere har vært gift i 10-20-30-40-50 år.... thi-hi. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8291562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til en, to, tre Skrevet 19. februar 2007 #9 Del Skrevet 19. februar 2007 Herreminhatt hva er det med meg da??? Ekteskapsavtalen heter det jo....... ha-ha! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8291630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørg og Audun Mathias Skrevet 19. februar 2007 #10 Del Skrevet 19. februar 2007 Ja, enig med dere andre! Dette med bryllup er veldig interessant! Klumpen sover i lekegrinda si nå så da er det litt tid :-) Vi hadde ca 80 gjester og det syns jeg var fryktelig mye! Vi var på et hotell og av de 80 var det ca 10 som bodde i nærheten. Dermed ble overnatting og fest m/frokost "dagen der på" holdt der. Litt idyllisk sted ved sjøen. Til og med de som bodde i distriktet overnattet på hotellet. Hvis de ikke kunne det var jo halve bryllupet borte - fikk jeg vite! Utenom oss fra bryllupet tror jeg det var ett par der. Hotellet er ikke så stort så det var greit planlagt. Mulig for dem med barn å være ute og deilige omgivelser å gå tur. Hotellets internettside: http://www.internettkatalogen.no/firmadetaljer/viste%20strandhotell.437835 Brudekjolen 9000,-, Kjole og hvitt leid 3400,-, Hotellet med mat og drikke så vidt under 50000, bukett til meg, brudepika og sånne ting til mennene ca 3000,- Frisør ca 2000 (meg og Å sin klipp og stiling) Fotograf ca 10000 for alt også bildene vi bestilte etterpå (stort av oss, litt mindre av bukett og hatt og takkekortene). Hotellet og klærne våre betalte foreldre. Men det er jo alltid sånne småutgifter som bordkort osv. Men vi hadde en super dag. Det eneste vi ikke fikk helt som vi ville: vi ville egentlig bare ha foreldre, søsken og deres barn + noen venner. Da hadde min slekt (som stilte alle, minus en kusine som fikk sin sønn 5 dager før bryllupet) helt avskåret meg! Vi søskenbarna er visst nok som søsken etter hva gamletantene sier. Jeg laget bordoppsatsene til bordet og de store oppsatsene i kirka. Det er det jeg husker av slike ting. Jo, bilen: En gammen T-ford for de som vet hvordan den ser ut, og det var en venn av mormor og morfar som kjørte bilen. Ikke hvem som helst kan kjøre den bilen - krever ny opplæring på den sort bil. Skikkelig stilig bil altså! Da var det å henge opp klær og brette de andre som venter. Vi snakkes! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8291866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*mmn* Skrevet 19. februar 2007 #11 Del Skrevet 19. februar 2007 hei hei alle sammen!! Takk for maaaaange gode innspill ang bryllup!! Kjempegøy å lese!! tjihi.. Vi er bare helt håpløse, vi har nemlig begynt å diskutere å bygge hus igjen...få dager etter at vi bestemte oss for å legge det på hylla! Fy søren, jeg kommer itl å bli helt sprø av dette snart! Ang bryllup: VI hadde jo i utg. punktet tenkt å gifte oss på mauritius... Bare vi og forlovere, evt andre som ville vært med måtte jo da stått for det selv liksom... Og jeg tenkte at jeg ville bare ha en enkel kjole, enkle kjoler til jentene, og en dress greie til thomas... Kjenner frisør, så jeg ville nok fått en god pris på det, når det gjelder å farge et c på forhånd, selve dagen måtte jeg nok ha fikset håret selv tenker jeg om vi gifter oss utenlands... Bukett: Hadde planer om å lage en selv, men orkideer og roser, sydd med perler... hmmm...spørs nok om jeg heller velger noe veldig enkelt..;-) Og så tenkte vi at vi bare skulle invitere til en hagefest e.l. for de som ville feire dette når vi kom hjem... MEN... det e rliksom ikke bare bare å få dette til å klaffe med forlovere etc heller, å reise utenlands å gjøre det liksom. Da er det enklere å ta det her hjemme, derfor begynte jeg også å kikke litt på priser på eks det lille extra... Og det behøver jo ikke å bli altfor dyrt... vi er liksom ikke så opptatt av sånne amerikanske tilstander, vil gjerne ha det enkelt! hmm...men ...bygger vi hus, må vi nok legge bryllupsplaner litt på hylla igjen...knis... vi gifter oss nok i all hemmelighet en gang istedet tenker jeg...hihi.. HUS: vi har vært sååååå mye frem og tilbake når vi har kikket på hus, og "alt" vi har sett på koster skjorta... Og er bare akkuratt det vi må ha med plass... MEN ...så har vi funnet et hus, som er billigere, og mye bedre plass! Faktisk 201m2! Fem soverom! vilt... Men det er et mer funkis hus da.. Jeg har liksom tenkt at jeg vil ha et mer tradisjonshus jeg da.. Sånn som er helt tidløst... Men...det er jo sikkert ikke så dumt da, når man får det så bra innvendig! Kan jo se litt bortifra huset utvendig da, eller hva? Og det er jo ikke stygt hus heller da, er bar elitt annerledes... Står jo for øvrig i stil med de andre husene som er på toppen her... Thomas liker den stilen, mens jeg ville valgt mer den tradisjonelle litt romantiske stilen...hihi... Nei, vi må nok bare ta en loddtrekning tror jeg! Hus, bygge ut, bryllup, ferier, hvilken hustype vi evt skal ha etc...haha, kanskje best å overlate denne avgjørelsen til skjebnen...Magefølelsen kan man ikke stole på i dette tilfellet, for den bølger frem og tilbake hele tiden! Ho ho...veksler mellom god følelse og mageknip...haha... ha en fin fin dag jenter!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8291962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*mmn* Skrevet 19. februar 2007 #12 Del Skrevet 19. februar 2007 hihihihi... jeg tror jeg kan bruke alle dere i smurfegruppa mi som bryllupsplanleggere for meg jeg... hehe... noen som er gode på å lage bordkort? Innbydelser? Blomsteroppsatser? Sy? knis... dette var gøy!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8292011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmeline Skrevet 19. februar 2007 #13 Del Skrevet 19. februar 2007 Wohooooooooo! Som sagt, jeg har dilla. Bare si i fra om du trenger konsulenthjelp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8292393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Septemberstjerna og Martine Skrevet 19. februar 2007 #14 Del Skrevet 19. februar 2007 *Kikker innom med lengsel i blikket* Har nok ikke mye å bidra med i denne bryllupsdiskusjonen, annet enn at vi har i hvert fall ikke råd... Ellers har vi hatt en fin helg da! Med god mat og vin til...Snuppa har i det siste vært trøtt i 18-tida, så hun har faktisk sovnet halv sju flere dager. Og sover til 7- 7.30!!! Deeeeilig! I natt har hun begynt å hoste, og nyser veldig- så det er vel en forkjølelse i anmars... Fikk kanskje med oss noen basselusker da vi var på karneval i bhg?? Klesvak og atter mer klesvask kaller på meg.... Snakkes! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8292656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonis* Skrevet 19. februar 2007 #15 Del Skrevet 19. februar 2007 Klesvask, ja, blir noen ganger helt koko av det!! Føler jeg vasker absolutt HELE tida!!! Never ending story.... Barnehage: Var og kikket innom på SKytterløkka i dag - har tenkt til å søke der som førstevalg. Men de mente det ikke var særlig sannsynlig jeg fikk plass der... Eller andre steder... Som ei sa: Å få småbarnsplass er nesten som å vinne i lotto!! Er det så håpløst eller? MIsta helt motet jeg... Jaja, vi får søke og prøve å ikke ta sorgene på forskudd.... Dyr: Noen som har hund her? Vi passer hund denne uka og i stad var jeg ute og luftet hund og baby. Fytti, det ble bare tull. Anbefales ikke. Holdt på å tryne mange ganger. Ellers: Mandager bør avskaffes som dag. Såååååååååååååå lenge til helg.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8293930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 19. februar 2007 #16 Del Skrevet 19. februar 2007 JEG VIL GIFTE MEG!!!! Venninnene mine kaller meg "giftesyk"!hmmm.. Øystein er ikke helt med på bryllup enda,så det skjer ikke med det første nei. Det er igrunnen ikke så viktig for meg å fore 100 gjester med tre retters middag, det er jo MIN dag!! Snakk om egoist!!hahaha :0) Neida, men jeg kunne heller godt tenke meg en fest i etterkant av bryllupet lissom..MEN; Jeg vil ha bryllup i kirken og gifte meg på Hedenstad og vet ikke helt hvordan jeg skal få kombinert dette da. En mulighet er selvfølgelig å spise kun med foreldre og forlovere og så møte de andre til fest etterpå..Men synes det er litt kjipt også-hvor skal de gjøre av seg mellom kirken og festen lissom? ja, som dere skjønner- tenker mye på et bryllup som er LANGT frem i tid!!! I tillegg er det ikke så mange fine lokaler her i byen som man får leid uten at andre står for alkoholen og det gjør jo ting betraktelig mye dyrere... Foressten; Billige brudekjoler i DK!www.lilly.dk (?) Blomsterdekorasjonene og innbydelser hadde jeg nok laget selv. Ser mange bruker mye penger på takkekort, men sist fikk jeg takkekort som hadde blitt bestilt på Japan Foto, og da blir det jo bare brøkdelen av prisen. Hadde sikkert ikke brukt så myetid og penger på kaker tror jeg- er ikke mange som spiser det når alkohol konsumeres. Jepp, nok om det- blir helt "sjuk" jeg nå :0) Når det gjelder helgen har vi ligget rett ut- med kvalme og forkjølelse, så dette har ikke vært noen artig helg. Jo, var jo på Eckbo på fredag da og det var moro. Spiste på Fridays etterpå og jeg DIGGER den maten! Er fremdeles snufsete og groggy, så gleder jeg ikke akkurat til Kines skiskole ikveld men jeg må vel til pers... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8294409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Septemberstjerna og Martine Skrevet 19. februar 2007 #17 Del Skrevet 19. februar 2007 Og det skulle liksom være full barnehagedekning... Dummeste jeg har hørt, så teit å love noe når kommune og stat gjør ting som påvirker løftet motsatt vei!!! Jeg var jo "sikker" på å få plass til snuppa der jeg jobber, men det er kul umulig. Så Martine skal være hos Mona det første året. I tillegg sparer vi ca 10.000 på å bruke dagmamma det første året... Mona: Du har ikke vurdert å være hjemme det andre året også da?? Eller, du har vel nok av andre ting som svirrer rundt i hodet for tida, hihi.. Er det sånn at dere skal bygge selv? Eller kjøpe nytt, men brukt? Hund og vogn ja, hehe... Har ingen erfaring selv, men har sett damer med både hund og vogn- og det ser IKKE enkelt ut!! Skjønner godt at du holdt på å tryne, bikkja drar i en retning, mens vogna styrer den andre veien.. Hehe, litt komisk når jeg ser for meg situasjonen din.. I dag skal jeg og mamma på Babyshop og kjøpe bøyle til en tripp trapp jeg har arvet. Det har nemlig kommet en ny type bøyle nå (EU regler) som ikke passer helt til stoler som er eldre enn to år (tror jeg det var). Eller, bøylen passer, men ikke den ryggstøtten som følger med. Da gidder jeg ikke betale 325 kr for noe som ikke passer stolen min, når de selger den gamle bøylen med stropp til 199 på B.shop. Ikke det at jeg skal sette Martine i tripp trapp enda, men jeg skal pusse og male litt på stolen først, og ting tar tiiid.. Greit med alt som er unnagjort! Jeg gjorde et kupp på fredag.... NOT! Kjøpte en brukt sterilisator til Aventflaskene av ei dame her i byen. Genialt, tenkte jeg. Jeg er så lei av å koke flaskene, pumpa og smokker. (Ja, jeg koker de fortsatt. Kanskje jeg kan slutte med det snart?) Den er av typen du setter 4 min i micro'n, så er det klart. Men, den teite-nye-fancy-flotte micro'n vår er jo FOR LITEN! Det er for lav takhøyde, liksom! Drit, altså... Det passer hvis jeg tar ut glassplata og den roterende dingsen. Men det står i bruksanvisningen at det alltid skal brukes.. Noen med erfaring med lignende saker?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8294607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmesmurf Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #18 Del Skrevet 19. februar 2007 Septemberstjerna, tror du det blir bra nok spredning av strålene uten den dingsen? Hm, hadde ikke turt å bruke microen uten.... Dumt at det skal være så stor forskjell på størrelser, hadde ikke jeg tenkt på, heller.... Og Mona, skal du gifte deg engang, lager jeg gjerne bordkort, hehehehe, det er like morsomt å klekke ut en ide som å lage dem, men jeg kan også prøve å lage på bestilling, hihihi....Dersom, hvis, såfremt, ifall, da.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8297259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*mmn* Skrevet 19. februar 2007 #19 Del Skrevet 19. februar 2007 hahahahahahahahahahahahahaha....jeg må bare le av alle disse søte innleggene om bryllup her... Jeg er temmelig giftesyk kan du si, og vil gifte meg...bare vi har råd til det...skal vi bygge hus kommer ikke giftemål på tale på leeenge...dyrt å bygge visstnok...fortell meg noe jeg IKKE vet...haha.. Nå er vi så veldig i villrede, kan noen fortelle meg hva vi bør gjøre? Jeg sier "go for it" ang bygging, og trodde jeg fikk med meg Thomas på det også...Men så kommer tvilen da... haha... Han er pessimist, også blir jeg vel bare litt småskuffet over at vi ikke gjør det likevel...Og så prøver jeg å finne alt det fine, positive ved å fortsette å bo her!! Trenger ikke stor plass, jeg... Trenger ikke vaskerom, jeg... Trenger ikke større gang, jeg.. AAAAAAAAAAARRRRGHH....... åh, joda, jeg trenger det jo... det e rbare lommeboka som setter en grense der... Vi kan selvfølglig bygge, det går bra sånn vi har det økonomisk nå, men hva om atte, hvisomatte.. jada... Renta skal opp, KRISE!! Neida...haha.. Er bare litt lei dette opplegget.. Jeg merker det bare så syyyykt når IDa har besøk av venninner! Og dvs nesten hver dag... de renner ned døra her, og kan jo ikke nekte dem det... Det er jo kjempefint at Ida har mange venner! Bare synd vi har sp liten plass...hihi.. Har begynt å tenke ut løsning til hvordan jeg skal ha det her når jeg får dagbarn her.. Hmm...skal flytte en hylle ned hvor jeg skal ha klær, skift, bleier etc til de barna. Om jeg skal være hjemme ett år til sier du Anette? Hmmm....det kan jeg nok ikke ta stilling til nå... Og barnehageplass for våre håpefulle små: Det kan jeg bare si med en gang, de av dere som måtte få plass, må regne seg som født under en lykkestjerne! Har nemlig snakket m sjefen min, og hun sier også hvor vanskelig det er for de små å få plass...hun kjenner nemlig til forholdene i kongsberg... Full bhg.dekning: Det skal være full dekning innen 2007... Noen som kan skjønne det? Og får dere plass: tvihold på den! ;-) Om Emma ikke skulle få plass neste år, så kan det være mulig jeg blir hjemme et år til. Det får jeg ta når den tid kommer. Det er så gøy å få litt innspill ang bryllup, det er liksom en sånn greie som ligger og kverner litt i det rare hodet mitt noen ganger... Kanskje det er et virus? Hihihi...eneste kuren er bryllup... haha Morsomt å se at det plutselig var litt mer liv inne på sidene her nå da! Har vært så stille en stund....;-) Sangsmurfen: Du kan gjerne hjelpe meg m innbydelser og bordkort og sånn hvisomatte, dersomatte, osv....haha.... Ha en fin kveld ladies! (Merk: ingen "svenske slenger" her nå nei...men jeg tror nok jeg er en skap-svenske.... Jeg kom plutselig på at jeg har gitt døtrene mine svenske navn!! ha ha...Emma og Ida er typisk svensk...visstnok...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8298350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullskattmamma Skrevet 20. februar 2007 #20 Del Skrevet 20. februar 2007 Oi, her var det blitt skikkelig liv siden sist jeg var her, hehe. Bryllup er visst et fengende tema;-) Skjønner godt at du blir litt tullerusk Mona, hihi, med alt du har å tenke på. Er det selv for tiden, føler at jeg lever i min egen lille boble.. Tenker utrolig masse på skolen og barnehage.. Vi har jo bestemt at jeg skal prøve å studere hjemme til hun er 1 år (Du fikk beskjeden på msn, Mona?). Går greit å ta henne med på skolen i enkelte fag. Så får Anders ta fri fra jobben hvis det er krise. Også hadde jeg jo tenkt å fullføre 1 fag nå i permisjonstiden... Men det har jeg ikke fått surra meg til enda!! Og det irriterer meg... Men er jo ikke krise om jeg ikke får tatt det faget nå, for er jo bare å ta det til høsten.. Men hadde vært sååå deilig å blitt ferdig med det! Også er det jo bare et "kosefag" også.. Praktiske oppgaver.. Men så tungvindt å komme seg til skolen når vi ikke har to biler. Også går jo klassen min ut i praksis nå, så blir jo litt stusselig å sitte der alene.. Barnehage: Jeg visste ikke at det var sååå trangt om plassene her i Kongsberg! Så nå kommer jeg til å tenke enda mer på det. Har fått inntrykk av at vi kommer til å få plass ganske lett, men nå er jeg usikker.. Men er jo studentbarnehage, og jeg er jo student, så er jo førsteprioritert. Pluss at søsken også blir prioritert foran andre, gjør de ikke? Mona: skulle gjerne gitt dere svar på hva dere burde gjøre.. Vi hadde nok også gått flere runder frem og tilbake. Jeg hadde nok sagt at vi burde bygge, mens Anders hadde vært litt mer skeptisk. Han hadde vært den fornuftige og kanskje litt pessimistiske, mens jeg hadde vært den opptimistiske og sagt at "alt ordner seg, kom igjen, vi bygger!" Hihi. Sukk, drømmer om eget hus, med lekkert bad, mange soverom, stort kjøkken osv. osv. Gleder meg til jeg er ferdig utdanna! Hihi Utrolig greit å ha alt nytt, slippe å pusse opp/bygge ut. Hade på badet! Nå skal huset vaskes.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8307125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til en, to, tre Skrevet 20. februar 2007 #21 Del Skrevet 20. februar 2007 Heisann! Når det gjeld barnehageplass, så fikk vi inn Hannah i fjor på førstevalget vårres.Var selv på en besøksrunde til flere barnehager da, men blei ikke møtt med pessimisme, tvert i mot; de håpa vi kom til å søke hos dem. Vi var tidlig ute med å søke i år for Selma, og betale for plassen hennes fra august hvis ho får plass da..... Det gjenstår jo å se. Så begynne ho ikke før i novemer/desember en gang. Greit å ha begge jentene på samme plass. Så vi krysse fingre for at vi får plass. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8310077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Septemberstjerna og Martine Skrevet 20. februar 2007 #22 Del Skrevet 20. februar 2007 Hallo Gry! I hvilken bhg går Hannah? Håper Selma får plass i samme da, det må være utrolig tungvint å ha barn i to bhg. Men, det virker som at det er mer vanskelig å få plass i år... *krysse fingrene* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8310385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til en, to, tre Skrevet 20. februar 2007 #23 Del Skrevet 20. februar 2007 Hei! Hannah går på Gamlegrendåsen Barnehage, og i dag dro hun avgårde utkledd som Ole Brumm eller "Boa Bom" som hun gjerne vil kalle ham. Vi har bare søkt der til Selma, så får vi se hva som skjer... KOmmer hun ikke inn får vi finne en annen løsning. Vi søkte veldig tidlig da... Har en forståelse av at det hjelper..... -å være tidlig ute med søknad selv om de sier at det ikke har noe å si. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8279874-har-dere-hatt-ei-fin-helg/#findComment-8310598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå