Gå til innhold

Synarela/Menstruasjon...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En gang opplevde jeg at mensen var forsinket og det resulterte i en ekstra uke på spray.

I Porsgrunn må man ha fått mensen før vi kan starte med sprøyter.

Tror andre klinikker har litt forsinket praksis ang dette.

Håper den kommer når den skal:)

I brevet mitt stod det at noen opplever blødning andre ikke.Men at felles for oss alle må man ta en gravi test før man begynner å stikke.

Men kroppen kjennes ut til å gå i mens modus nå,og det stemmer vel ca med normal syklus...

sist gang kom mensen som bestilt! Håper den gjør det denne gangen og: Men lurer på om den kommer litt senere, for jeg føler jeg har hatt el nå disse dager??

Tror vi to ligger nokså likt i løypa. Er lenge siden jeg har vært her inne, var mer aktiv den 1.gangen.

Men kommer nok innom med jevne mellomrom!!

Lykke til:)

Annonse

Hei Vilsågjerne!

Jeg har sprayet i litt over 1 uke nå og mensen kom på dag 10, dvs. normalt i min syklus. Det sto i "bruksanvisningen" at man ville få en mens etter ca 1 uke på spray.

Så jeg tenker - da er vel alt normalt da.....C";)

Takk Jolanta :)

Da er vel alt som det skal være...

Er jo en uke i morgen siden jeg begynte å spraye..

Og jeg har mensen mage,ømme pupper,og kan grine for enhver sippe film på tv...Joda,jeg kjenner tantemonstret på avstand...hihi

Hvordan går det da Jolanta?

Alt vel?Noen plager?Jeg har ikke merka noe av sprayen...

Og det føles så supert !

Hei igjen du!

Jo, takk jeg får jo si at det går bra. Tror ikke jeg har merka noe spesielt av sprayen - det eneste er at jeg har følt meg noe trøtt og litt mer uopplagt i kroppen i de siste dagene.

Har slitt med hodepine også, men selvsagt kan det komme av de nålene fra akupunkturen også. Man får gjerne litt reaksjoner etter en slik behandling vil jeg tro.

Om 1 uke skal vi på info-møte, så det blir spennende.

Hvor ofte går du til akupunktur, forresten?

Jeg fikk øreakupunktur sist torsdag og skal tilbake mandag til uka for neste behandling. Da både øreakupunktur og fotsone.

Kroppen blir nok innerst inne sliten av alt det som skjer, men jeg må satse på at det kommer til nytte.....C";)

Har vurdert om jeg skal begynne å trene for å få litt mer overskudd, men nå har jeg liksom ikke ork til å begynne med noe. Vet det helt sikkert ville være sunt for kroppen. Trener du, eller?

Ellers håper jeg du er i fin form - kanskje vi skal begynne å stikke omtrent samtidig også??

Vi høres da!

Klem fra

Hei Jolanta.

Jeg er veldig fornøyd med akupunktøren.

Jeg har vært et par ganger hos han nå.Men fra denne uken av skal jeg ha et par ganger i uka frem til insetting.Da også en behandling før og en etter selve innsettingen.Jeg har virkelig tro på dette!

Jeg er strålende fornøyd om dagen,for foruten noen kroniske plager er jeg i kjempeform!Og mine kroniske plager vil jeg i følge spesialist bli kvitt om jeg blir gravid ! Har som deg tenkt på det med trening jeg også,men innser at jeg faktisk ikke ligger inne med overskudd.Sørger i stedet for å spise sundt og riktig,få den hvilen som kroppen trenger,sørge for positive impulser,og prøver å unngå det jeg kan av psykiske påkjenninger.(Ikke akkurat lett for tiden pga.sykdom i nær familie,men jeg prøver å lete frem litt egoisme på dette planet nå.)Etter at alt er overstått kan jeg igjen stille opp som før...

Jeg skal begynne å stikke den 28.Og uttak i uke 11.

Ultralyd den 9 mars...Tror vi ligger noenlunde likt.

Hvordan har du det i forhold til forventninger?

Jeg er glad vi har valgt å holde dette for oss selv..Jeg kjenner det skal holde hardt å tøye egne forventninger,om jeg ikke skal leve opp til andres også...

Håper du har det fint jolanta.

Klem fra

God kveld, Vilsågjerne!

Koselig å høre fra deg altså.

Så bra at du er i fin form, bortsett fra disse kroniske plagene.

Som deg, prøver også jeg å tenke litt på hva jeg spiser. Prøver å spise flere ganger om dagen i stedet for å spise sjelden og mye. Spiser frukt mellom måltidene mens jeg er på jobb.

Enig med deg - jeg prøver også å være litt egoistisk i forhold til å fokusere på dette som nå er viktig framover. Vi har heller ikke fortalt noe til noen i familien - av den grunn at jeg vet noen vil ha kjempeforventninger og andre ikke vil forstå vår situasjon. Jeg har et par venninner som vet hva vi skal gjennom, men som jeg vet forstår. Har fått lykkeønskninger og beskjed om å tenke på meg selv.

Jeg må nok etterhvert, når tiden for UL og uttak osv. nærmer seg snakke litt med min leder, men vet enda ikke om jeg skal si at vi skal til prøverørsforøk eller om jeg skal si at vi er til utredning på sykehuset. Jeg velger dette, slik at hun vet at jeg antakelig vil være litt borte fra jobben om en stund. Tror ikke det er noe problem, egentlig siden hun er på min alder.

Forventninger ja, klart man har forventninger. Men samtidig tenker jeg også at man kan kanskje ikke ha for store forventninger til at det lykkes på 1. forsøk - i tilfelle det ikke skulle lykkes. Da vil nedturen bli enda større. Men kanskje vil jeg reagere annerledes når jeg er midt oppi det - hvem vet. Humøret svinger litt og enkelte dager føler jeg meg trist og synes livet er urettferdig. særlig når man også tidligere i livet har hatt mye motgang og tøffe tak.

Men jeg er nå ikke den eneste som er i denne situasjon og det er utrolig deilig å kunne "snakke" med deg og de andre her inne.

Nå må jeg spraye.....C",) Ha en riktig fin kveld, så høres vi.

Stor klem fra

Hei igjen Jolanta C";)

Forventninger er skumle,enten det er dine egne eller andres...

Derfor godt å holde seg til sine egne.Selv om jeg føler dette på en måte blir litt av en "ego-trip".Men på en annen side,så er det jo bare for å holde fokus.

Dagene går fort synes jeg,og i og med at jeg ikke har noen plager,så må jeg jo grubble og tenke litt i stedet....hihi...Alt skal man jo undres på.Nå spekulerer jeg i om det er riktig dose de har funnet til meg,ut i fra at jeg ikke har noe forsøk å sammenligne med.Skal begynne på sprøytene om en uke.Skal da stikke i 9 dager før ul.Gleder meg veldig til ultralyd,og er utrolig spendt på hva den forteller...

Er veldig glad for at jeg ikke har fortalt arbeidsgiver om dette.Dette er min og mannens greie,og det holder med det.Om sjefen hadde visst,så vet jeg at dette hadde gått ut over videre arbeidssituasjon for meg...Og det er faktisk ikke en sjanse jeg vil ta ! Jeg vil ha det jeg har jobbet for,ikke miste det for at jeg faktisk er gravid...Selv om det ikke er lov å diskriminere en gravid kvinne,vet jeg jo at det blir gjort...

Men...

Nå er man jo ikke gravid enda da,men vi får håpe at det snart er vår tur.

Tiden får vise...

Klem fra

vilsågjerne; veldig privat spørsmål fra meg; har du fått blødning enda?

Er ikke spor av den her, og IKM var i går. Men så har jo de siste syklusene vært en jojo av dimensjoner, så det kan jo enda skje.

Må kanskje tenke på å ta en graviditetstest?

Sprayen skal man jo faktisk ikke ta hvis man er svanger....

Annonse

Fikk mens i går jeg...

Men i følge papirene fra St.Olav så stod det at gravi-test taes før man begynner å stikke...

Men jeg tror kanskje humøret ditt tyder på at tanta er på vei jeg...

Har lest at mange får tantebesøk noe forsent i forbindelse med sprayen.

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...