Gå til innhold

Nettopp hatt en SA/MA og er i 1pp????

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! jeg trodde at jeg hadde sluttet å blø bare etter ett par dager,men det begynte igjen,så i snart 2 uker nå så har det vært blod og noen ganger brunt slim,så det er mange ganger jeg trodde jeg var ferdig med å blø,så det kan hende at du kommer til å blø mer. Når man skal prøve igjen er det sagt så mye forskjellig,jordmoren på ekspertsvar,mente at man ikke trengte å vente,legen min som foretok utskraping sa at man sa at man burde ha en mens, for å bygge opp livmoren igjen,men ble jeg gravid før det så var det ingen krise. Selv så tror jeg at kroppen blir gravid når den er klar for det,har lest om mange her inne som er blitt gravide før 1 mens. Man sier at man blir raskere gravid etter en abort for man har hcg(graviditetshormonet) i kroppen i opptil 6 uker etter en abort,men er usikker på om man mener 6 uker etter at det har dødd eller 6 uker etter en utskraping.

Ønsker deg ivertfall lykke til og håper at begge lykkes bedre neste gang. Når hadde du egentlig termin? jeg hadde ca 24 august.

heisann:)

jeg hadde en Ma for snart 5uker siden...har fått igjen menstruasjonen og har tenkt å prøve igjen når jeg har slutta å blø...fikk beskjed fra legene om å vente en mens før vi prøvde igjen og det er jeg glad for...har blødd masse nå og det er litt sånn klumpete (sorry opplysningene) så jeg er glad for vi venta..så nå tror jeg at vi er klare for å prøve igjen..jeg hadde en ma i uke 13 fosteret hadde vært dødt siden uke 9 ca...

er ikke noe god opplevelse men man vokser på d:)

lykke til,..så snakkes vi:)

masse babystøv til dere:)

Er litt usikker egentlig på om jeg vil bli gravid før mens,vi får se hva som skjer, kommer ikke til å bruke prevensjon ivertfall,så da er det jo en liten sjanse. Men er veldig utålmodig på å bli gravid igjen. Men venter vi etter 1 mens så blir det sikkert ikke november eller desember baby,vil egentlig ikke ha det. Blir det julegavebarn så skjer befruktningen i siste del av mars har jeg funnet ut og det er leeeeeeeeeenge til(føles slik ivertfall) får jeg mens om noen uker så er muligheten for en julegave der,hvis den er i normal lengde og den kommer i løpet av noen uker. Nei,dette ble mye for og imot,jeg er visst veldig vinglete når det gjelder dette. Får vel ta ting som de kommer.

Okei, jeg ble så glad da jeg merket at jeg blødde så lite igår.. og ingentign på slutten av kvelden og idag.. så tenkte at nå kan jeg begynne igjen :) For jeg blødde jo 5 dager før utskrapingen også.. Men får bare håpe jeg ikke blør videre da :)

Jeg har også hørt at hcg hormonet ligger lenge etter.. så det skal være lettere og bli gravid. Også har jeg lest her inne at noen har hørt at hvis en ikke venter en mens er det igjen lettere og miste også..

Men forrige gang prøvde vi med en gang etter en SA, men ble ikke gravid før i 3 pp.. og mistet igjen selvom. Så jeg tror også at kroppen blir gravid når den er klar for det..

Men håper det går fort denne gangen..

Jeg hadde termin første gang 22 mai, og denne gangen 19 september..

Var du på UL før uke 9?

Annonse

Jeg hadde min første UL ved uke 12,jeg har epilepsi og vi blir tilbudt en Ul ved uke 11/12. Jeg merket ingenting på at noe var galt. Vi kommer nok til å ikke bruke prevensjon så får vi ta ting som det kommer. Bare man kunnha spådd fremtiden!(og at det var 100% sikkert!!) da hadde det vært mye lettere.

Helt enig!!

Blødde du ikke noe heller? Trodde en gjorde det ved en MA også..?

Jeg fikk en liten blødning på mandag og sjekket det, men var nesten helt sikker på at det var i orden selvom, for det var så lite.. hmm..

Neste gang kan du jo få UL enda tidligere enn uke 12..

Jeg hadde tenkt og høre om jeg kunne få i uke 9.. har hørt en får tidligere hvis en har hatt ma eller sa før.. Neste gang skal jeg høre om jeg får i uke 7... da skal en jo kunne se hjertet slå...

Jeg merket ingenting og jeg tror jeg hadde symptomer etter uke 9 også,men jeg hadde veldig få symptomer i utgangspunktet,neste gang tror jeg at jeg vil være superkvalm helt til uke 12!!! Skal høre om å få en tidlig UL neste gang i uke 9 eller 10. Jeg var glad jeg hadde kommet til de magiske 12 ukene, uten blødninger og smerter. Vil gjerne at vi skal følge hverandre opp,legger deg til vennelisten hvis det er ok?

Ja selvfølgelig :)

Jeg hadde også få symptomer.. og husker legen min sa første gang at hvis jeg var kvalm var det er bra symptom.. Det var som regel et tegn på liv.. Men denne gangen var jeg så overbevist om at det gikk bra at jeg tenkte ikke over det.. Og var egentlig glad for at jeg var såpass frisk..

Annonse

Hei!

Ja selvfølgelig skal vi følge hverandre litt opp! :) Jeg mistet forrige uke og blødde i 5 dager. Jeg var bare 4 uker og begynte å blø skikkelig dagen etter positiv test, så jeg har tenkt frem og tilbake om vi bør bruke prevensjon denne mnd, men har funnet ut at jeg ikke vil det. Tror ikke egentlig at jeg blir gravid på første forsøk igjen, det tok tross alt 4 mnd etter min SA i oktober. Da ventet vi til etter 1.mens, men da var jeg også mye lenger på vei, blødde meg til jernmangelanemi etc. Denne gangen (altså forrige uke) kunne blødningen godt ha vært en kraftig mens og jeg velger å tenke på det som det. Hvis jeg ikke hadde vært så ivrig med EL tester, temping etc, ville jeg jo testet så tidlig heller og altså ville ikke visst at jeg var gravid.

Hvis jeg mister igjen velger jeg å tro at det ville skjedd uansett, for da er sannsynligheten større for at det er noe "galt" med oss enn at det er 3 påfølgende feilutviklinger av fosteret...

Så hyggelig at jeg fikk så mange svar, man føler seg litt alene noen ganger i denne situasjonen, og det er godt å ha noen i samme situasjonen å snakke med,særlig de som har opplevd det ganske nylig og er i prøvemodus igjen. Jeg følte meg aldri særlig gravid p.g.a lite symptomer, var selvfølgelig lei meg i de første dagene og har tenkt en del på det,men er klar over at det kan komme etterreaksjoner. Jeg tar ting som det kommer,så får vi se hvordan det går. Jeg husker deg Dizzie_6pp,2SA fra bli gravid forumet.

Jeg hadde en MA i slutten av januar (utskrapning 31.01), da var jeg i uke 10. Blødde i en uke, og nå prøver vi absolutt igjen, for jeg har hørt/lest at de første 6 ukene er sjansene for å bli gravid store, siden hcg-nivået fortsatt er høyt. Tror grunnen til at de på sykehuset anbefaler å vente en periode er for å lettere kunne sette en termindato, siden det er litt usikkert når EL er etter en MA/SA. Og kroppen blir helt sikkert ikke gravid om den ikke er klar for det uansett. Opplever ømme bryst nå, så jeg er veldig spent nå fremover. Litt frustrerende at jeg ikke kan stole på en evt test, så jeg må nok være kjempetålmodig om mensen skulle utebli.....

Håper det lykkes for oss alle som ønsker å bli gravide igjen så fort som mulig!!!!

Trist å høre at dere har mistet.

Var på UL i dag og fikk bekreftet det jeg allerede visste - at jeg hadde hatt en SA. Heldigvis var den komplett så jeg slipper å gjøre noe mer.

Da jeg spurte når vi kunne begynne å prøve igjen fikk jeg beskjed om at det var bare å begynne etter første mens. Da jeg lurte på hvorfor, var det fordi det er liten sjanse for å bli gravid før dette pga HCG og at man ikke vet hvor lang den første syklusen blir. Hvis jeg ikke synes at dette gjorde noe, mente de at det var ingen grunn til å vente og absolutt ingen grunn til å begynne med prevensjon frem til første mens. De konkluderte med at det var egentlig bare å prøve, men uten å ha de største forhåpningene første måned - så da begynner vi å kose oss igjen når blødningene stopper :o)

Lykke til alle sammen!

Håper det blir vår tur igjen snart og at spirene klorer seg godt fast denne gangen

Godt å høre at det er flere som har fått høre at det er ingen grunn til å vente til etter 1 mens,legene sier jo så mye forskjellig,blir jo helt forvirret,begynner jo å lure på hva som er best. Selv tror jeg kroppen blir gravid når den er klar for det,og vi bruker ikke prevensjon etter at jeg sluttet å blø,så får vi se hva som skjer.

Jeg hadde en MA i høst - var da 11+2. Ble anbefalt av overlege på sykehuset og la kroppen få "hvile" 2-3 måneder etter utskrapingen. Dette for å være sikker på at alt er i orden i kroppen..og ikke minst i hodet etter tapet...

Men, det er nok ingen fasit og jeg vil tro leger har forskjellige synspunkter på det.

Pga alder på meg og min samboer (jeg er 36 og han er 45) valgte vi å foreta utredning på privat klinikk. Spesialisten der anbefalte og å vente et par måneder før vi forsøkte igjen. Det har vi gjort - og nå er vi blitt gravide igjen...... Rundt 5-6 uker (litt usikkert) og håper bare at alt går bra denne gangen.

Ønsker deg lykke til videre.....

Jeg har svart ganske utfyllende på samme tråd på Bli Gravid sidene.

Føler med alle som har mistet og som prøver igjen. Lykke til!

Har selv mistet to ganger siste 3 mnd, før utgang uke 5, men ønsker å prøve igjen så raskt det er forsvarlig. Har barn fra før, så optimist. =o)

Så fint at vi kan følge hverandre og backe hverandre litt opp siden vi alle er i samm båt :)

Fikk beskjed om at jeg har en ma forrige onsdag. Skal på ul på sykehuset i morgen og ha en utskrapning (mest sannsynlig) De er usikre på hva det er for hcg har steget,men de er helt sikre på at noe ikke er som det skal. Gruer meg masse...men skal bli deilig å bli ferdig me det så vi kan gå videre.

Lykke til til dere alle:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...