Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 hvordan ca ser en dags matinntak ut hos dere som ikke har lagt på dere så mye i uke 25? frokost: 2 knekkebrød med nugatti og melk mellom: en sjokolade eller frukt lunsj: baguett og is te mellom: knekkebrød el sjokolade middag: 3-4 poteter 4-5 fiskeboller eller en halv grandis 7 saft/vann mellom: kjeks kvelds:1 brødskive med kaviar og 1 med servelat og agurk og melk til
Nennan&Theo Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Jeg tror det har mye å si hvor mye man veier før graviditeten. Hvis man har lavt BMI i utgangspunkt, kan en regne med å legge på seg mer enn om BMI var høyt. I allefall hvis en ser på den engelske vektkalkulatorn som det var en link til her for ikke så lenge siden. Jeg er i uke 19 nå og jeg har lagt på meg 5 kg, men jeg var tynn fra før (BMI 21). den engelske vektkalkulatorn spådde en vektoppgang på 15 kg, og jeg tror det kan ende på det. Men det som er morsomt er at jeg ikke spiser særlig mer enn det jeg gjorde før jeg ble gravid! Jeg spiser ikke så mye som du gjør feks men jeg er heller ikke sulten. Så jeg tror ikke det går å påvirke veldig mye, en skal jo ikke tenke for mye på vekten. Babyen skal jo ha det bra inne der... ;o)
Linchen Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Hei hei jeg har lagt på meg 4 kg, 23+5 Jeg spiser mer mat enn deg, HI, men spiser nok "sunnere", uten at det er ment å virke bedrevitende. Så hvis du føler deg sulten ville jeg byttet ut noe av det du spiser med noe som fyller opp bedre og dessuten gir deg mer energi i lengden enn sjokolade, sjokoladepålegg, Grandis, Iste osv. som alle inneholder masse sukker/salt. Lykke til!
fox`y Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 jeg har lagt på meg 11 kg er 20 uker ... Frokost: 3 knekkebrød m/ magert pålegg+ vann Lunch: ikke vær dag jeg spiser d( men spiser da 1 knekkebrød)+pepsi max Middag: kylling,ris og salat ( spiser mest ris her, er ikke glad i potet) kvelds: frukt( 1/2 eple,1/2 appelsin) vekta raser opp selv om jeg er bevist på hva jeg spiser=O(
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 HI: Ville nok ha satset på sunnere kosthold hvis jeg var deg. Og da tenker jeg ikke på mengde. Foxy: Nå kan det være hormonelle årsaker tl vektoppgangen, men du vet at man kan legge på seg av å spise for lite også? Forbrenningen kan gå på sparebluss. Det hørtes ikke mye ut, det du spiser. Et tips: Flere og små måltider i løpet av dagen.
(Muskat) Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Frokost: 2 skiver brød med diverse pålegg (ost, skinke, fisk, leverpostei...) Lunsj: Stort sett det som blir servert i kantina på skolen: suppe, grøt, wok, +++ Middag: "vanlig, norske" middager i uke: 2 poteter med kjøtt eller fisk og saus og grønnsaker til. I helgene går det i pizza, tacos og annet snacks Kveld: Enten samme som frokost eller potetgull... Drikker melk til brødmåltider og vann eller pepsi max til annet. Har desverre en hang til potetgull, går masse av det om dagen. I tillegg spiser jeg mye drops som tyrkisk pepper og knott. Sjokolade er også godt........ Og is....... Sukk. Er redd for at jeg får i meg alt for mye søtt, så skal prøve å skjerpe meg de siste tre månedene nå! Har bare gått opp et par kilo, men var veldig overvektig fra før, så strengt tatt burde jeg ikke gå opp mer i det hele tatt.
fox`y Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 Har stooffskifte problem,men stoffskifte virker normalt ennå så sjønner ikke helt..fikk beskjed fra jordmor om å passe vekten å d gjør jeg, jeg spiser kunn godis å slikt i helgene..og middagene hjem hær består stort sett av kylling,fisk,mager mat... blir litt frustrert for å si d slik..får veldig vondt i magen vist jeg spiser oftere,sjønner ikke helt hvorfor... men skal prøve igjen med d..takk for tipset=O) å ha en fin dag videre...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 Jeg spiser ca: frokost: to knekkebrød med brunost + biloa lunch: to skiver brød (med ost eller noe), eller suppe med brød (avhengig av hva de har i kantinen) snack: yoghurt eller frukt middag: kylling et eller annet snack: kanskje frukt
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #9 Skrevet 18. februar 2007 Jeg spiser Frokost: 1 brødskive (spelt eller rug) med makrell i tomat 1 brødskive med avokado og kokt skinke + agurk og paprika 1 glass kulturmelk 1 cappucino Lunsj: salat med egg og kylling eller tunfisk + suppe eller salat med egg og kylling el. tunfisk + en skive med makrell i tomat vann Middag: Prøver å spise fisk 2-3 ganger i uka, og da mest feit fisk (laks). Ellers mye kylling, svinefilet, karbonadedeig. Tilbehør: poteter, fullkornspasta eller linser, masse grønnsaker (elsker asparges, brokkoli, kålstuinger, bønnestenger) Kvelds: 1 skive spelt- eller rugbrød med majo el. avokado + egg, skinke eller leverpostei og agurk. Kulturmelk og te. Mellommåltider: frukt eller knekkebrød med pålegg I tillegg skeier jeg ofte ut med en rosinbolle, mørk sjokolade (nam) eller et kakestykke, men siden jeg spier såpass sunt og næringsrikt har jeg ikke dårlig samvittighet for det. I helgene blir det mer "søndagsmat"; mye lammestek og elgstek + en del fisk men også mange restaurantbesøk. Tar også daglig omega 3, 6 og 9 + multivitaminer Jeg spiser absolutt ikke små mengder mat, tvert i mot, posjonene mine er ganske enorme. Men jeg tror det er kombinasjonen av næringsrik mat (og her er også (riktig) fett viktig) og det å aldri sulte kroppen, gjør at forbrenninga forblir høy. Til HI, og dette skriver jeg ikke for å være slem: Du spiser altfor usunt, det finns knapt næringssoffer i den maten du spiser. Jeg ville anbefalt deg å kjøpe en kostholdsbok eller snakket med noen eksperter. Og husk, du skla ikke slanke deg, men legge om kostholdet. Det er f.eks. viktig med fettsyrer for utviklinga av hjernen til barnet ditt, men tenk gode fettsyerer (fra f.eks. feit laks eller ulike oljer) i stedet for fett fra sjokolade.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #10 Skrevet 18. februar 2007 Glemte vekta: jeg vet ikke hvor mye jeg har lagt på meg, i uke 17 var det 4 kg, så regner med mellom 5 og 6 nå. Er i uke 20.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå