Gå til innhold

Bekymret for vekta....

Anbefalte innlegg

Jeg har term. 10 mai...har lagt på meg 13 kg til nå! Er det mye? Jordmor sier jeg ikke skal tenke på det, så lenge jeg vet at jeg spiser variert og sundt, får den mosjon jeg skal ha i den grad jeg greier det.....! Stoler selvsagt på henne...men jeg syns det høres mye ut....blir litt besatt av disse 20 kg mann "får lov" å legge på seg! Hvor mye har dere lagt på dere??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8278776-bekymret-for-vekta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin 2. mai og har lagt på meg 11 kg. Er ikke bekymret i det hele tatt! Jordmor synd jeg har hatt en fin vektoppgang. Husk mye er vann, mer blod i kroppen, puppene vokser etc. etc.... Spis sunnt og variert, så får resten gå av seg selv tenker jeg :)

Jeg har vel også lagt på meg sånn ca.12kg og hvis dette forsetter så blir det vel rundt 20 kg denne gangen også. Termin 6.mai.

De fleste sier at mye av vekta forsvinner under sykehusoppholdet, men det gjalt ikke meg :( måtte pent gå i joggebukser eller mammabukser de første ukene. Men etterhvert så forsvant nå kiloene og et år etterpå (ja, det tok litt tid), så var jeg på normal vekt igjen. Da hadde jeg ikke slanka meg eller gjort noe drastisk for å gå ned i vekt. Det eneste jeg gjorde var å amme.

Jeg fødte forresten en gjennomsnitts baby sist (ca3500g og49cm), så det trenger ikke bli stor baby fordi om man legger på seg litt mye.

hei!:) er 30 uker på vei,og har lagt på meg 13 kg.legen og jm sier at jeg har hatt helt fin vektøkning..er ikke så bekymret for hvordan man kommer til å se ut etter fødselen,for hvis det blir jævlig,er det bare begynne å trene(for hvis man virkelig bestemmer seg for å gjøre det,klarer man det!:)

det jeg tenker på nu,er at babyen min skal få nok mat å riktig næring så ho blir frisk og rask!=)=)

Annonse

heeei!

åhh... d var godt å høre at det var flere som har lagt på seg en del...da er jeg heldigvis helt normal. Jeg har termin 7 mai og har lagt på meg 13 kg...syns jo selv det er mye men når jeg høre at flere som har gjort det så er jeg ikke så bekymra lengere...

Vi får hive oss i hard trening etterpå...eller hva!!!!

Jeg er nå i uke 29+3 og har til nå lagt på meg 11 kg. Legen sa i dag at dette var helt normalt og ikke noe alarmerende. Har bestemt meg for at jeg ikke skal tenke så mye på kg i dette svangerskapet. Ble en besettelse i det første svangerskapet. Nå skal jeg ta det som det kommer. Alt skal av etterpå... tror jeg. Skal jo ut å trille masse!! Og bygge muskler.... hehe :-)

Hei jeg er 26+4. Har bare lagt på meg 2 kilo, så er litt bekymret for utviklingen. Fastlegen min sa det er endel under normalen, men det hender. Ungen som blir født vil aller helst være fin og frisk så jeg skulle ikke bekymre meg. Men hun skrev ut en henvisning til ny ultralyd, så skal på det i morra. Vi er veldig spente.

Takk for mange svar! :-) Deilig å få bekreftet at jeg og kroppen er normal....føler meg mye bedre nå! :-) Men her skal det ikke hviles på lauvbær....viktig med riktig kost og å være i bevegelse! (Husk at det er lov å skeie litt ut på lørdager da, jenter!) ;-)

Annonse

jeg har termin 2 mai.... lagt på meg 5 kilo nå i uke 30.... ikke så mye men jeg har litt fra før da. forrige svangerskap hadde jeg gått opp 9 kilo i uke 30.. men det ble brae 13 kilo totalt ved fødsel i uke 42... så vektoppgangen kan stagnere litt noen ganger å...

Hei du.

Jeg er i uke 30 og har hittil lagt på meg ca. 8 kg. Jenta i magen ligger litt over den røde streken på symfysemålet.

Håper jeg ikke blir like stor som ved siste graviditet, da jeg endte opp på 18 kg .....

Men jeg lever ikke noe annerledes nå enn da, og hvis så skulle være, vet jeg at jeg klarer å bli kvitt kiloene igjen.

Lykke til, og ikke bekymre deg! Vi er alle skapt forskjellig!

Dette med kiloene er noe man leser mye om her. Forrige gang jeg var gravid sa min lege at det holdt å gå opp 10-12 kg og at dette var noe jeg burde gå inn for. Jeg hørte ikke på legen min, spiste normalt og beveget meg det jeg kunne (bekkenlåsning..)

Jeg gikk opp 14, og gikk ned 22! Ble helt radmager! Amming får kiloene vekk er min erfaring. Ikke stress med dette! Spiser dere sunt og beveger dere normalt er det ingen grunn til å engste seg for kiloene! Jeg kjenner mammaer som har lagt på seg 30 kg og som ser råflotte ut. Skulle ammingen ikke ta alt er det bare å bestemme seg for å trene litt hardt så blir du like fin igjen!!! Lykke til alle sammen.

Jeg er i uke 26+5, og har gått opp 3 kg. Synes kanskje det er litt lite, men siden magen har normal størrelse ift antall uker, og jordmora sier at babyen tar den næringa den skal ha, regner jeg med at det går greit.

Har noen kilo ekstra fra før, så har ikke lyst til å gå opp for mye, men selvsagt ikke for lite heller - ikke lett det der :-)

MEN - regner med at kroppen går opp det den trenger, så lenge man spiser normalt og mosjonerer litt. Er jo ikke vits i å sette seg ned og dytte innpå med sjokolade heller bare for å bli tyngre.... (eller kanskje jeg burde benytte sjansen?)

Jeg er i uke 29+5, og har gått opp 4 kilo. Men regner med at det kommer til å komme på noen kilo til før fødselen. Jeg har også litt å ta av fra før, så jeg syns det er helt greit at jeg ikke har lagt på meg så veldig mye enda. Jeg legger nok på meg det jeg "må" uansett, er sånn det er å være gravid det. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...