Gå til innhold

Flere som føler de er adm.dir. i hjemmet sitt?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

I et innlegg under her, mener det var spørsmål om forsikring, svarte noen at det var det gubben som holdt styr på. Det fikk meg til å tenke på at det er jeg som stort sett har styr på alt her i huset. Det er ikke bare jeg som gjør noe i huset, han er flink til å hjelpe til, men jeg har oversikt over hva slags husarbeid som skal gjøres, hvilke planer vi har framover, hvilke investeringer og innkjøp vi må gjøre i nær framtid, familieøkonomien generelt, hva som skal pusses opp/gjøres i huset, osv. Det eneste som er hans domene er vedlikehold av de elektroniske tingene våre - der styrer jeg ingenting.

 

Er det bare jeg som føler meg som administrerende direktør i mitt eget hjem?

 

Nå høres det ut som om jeg er fryktelig sjefete(og det er jeg til tider også :) ), men vi diskuterer det meste her altså, det er bare det at det er jeg som tar ansvaret for å sette planene ut i livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene... :-) Ikke for å si noe stygt om mannen min - men han har ikke evne til å se hva som må gjøres i huset...tror forøvrig at han deler skjebne med mange andre menn (og kvinner) ;-) Mannen min er flink å hjelpe til når jeg ber han om det - men jeg har selvfølgelig lyst til at han skal kunne lære seg til å se selv at det faktisk er på tide å gå ut med bosset eller å tømme oppvaskmaskinen! I perioder prøver vi å ta oss sammen, men så sklir det alltid ut igjen... Og mannen min på den andre siden vil at jeg skal si ifra når noe må gjøres!

 

Mon tro hvem som vinner tilslutt?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Mannen min har ikke kontroll over hva som skal skje de enkelte dagene - spesielt morsomt var det da jeg trodde at det skulle være juleforestilling på skolen samme dag som det skulle være en tilstelning for pasienten på jobben hans... Jeg sa klart ifra at han måtte skaffe seg fri. Men så hadde jammen jeg tatt feil av datoen, og planlagt juleforestillingen inn i familielivet en uke før tiden;-)

Etter det har jeg skrevet inn alle planene, allikevel klarer han ikke se på planene om det er noe spesielt som skjer...

 

Det hender han ser ting som skal gjøres - men det blir nok noe som karakteriseres som sjefing (dvs mild veiledning, men ikke håndleding, fra min side;-)

 

Oppussingen har jeg ikke lagt meg borti! Der er det for mye elektronikk og annet mikk;-) Jeg maler, jeg!

 

Men nå liker jeg å ha kontroll, og da er det jo naturlig at en annen kan slippe opp kontrollen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, hi... Som å lese om meg dette jo!! :o)

Jeg har full kontroll på det meste! Økonomi, husarbeid, forfall, bursdager, oversikt over innhold i kjøleskap og fryser... You name it! Mannen min er veldig flink til å hjelpe til, men det er jeg som "ser" og "fordeler" ja... Men siden jeg nå også liker å ha kontrollen gjør det meg egentlig ingen ting. Og mannen min liker at jeg har kontrollen. Eneste er at jeg skulle ønske var at mannen min var litt flinkere til å verdsette akkurat dette, selv om dette jo er en jobb som hovedsaklig foregår i hodet mitt, så er det nå faktisk en ganske stor jobb jeg gjør!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...