Gå til innhold

Hvem som hører hjemme her og ikke...........

Anbefalte innlegg

Synes det er merksnodig at man må veie over 90 kilo på dette forumet ettersom man kan være meget overvektig selv om man er et stykke under 90. Jeg veide 81 kilo før jeg ble gravid (veier nå 96 i uke 31) og er 163 cm. Det vil si at jeg hadde en BMI på 30, altså i kategorien fedme. En person som er 178 cm og veier 98 kilo, og som har "rett" til å være her, har også en BMI på 30. Skjønner ikke helt hvorfor denne personen er mer overvektig enn meg..............

Fortsetter under...

Litt omvendt problemstilling, hehe! Jeg var også 82 kg før jeg begynnte, jeg er 167 høy, dette er mitt andre svangerskap og jeg veier nå 103 kg.

Legger på meg mest i begynnelsen av svangerskapet.

Har holdt meg på ett kg i uken siden uke 17...

Men siden du er nå over 90 kg så hører du jo hjemme her da? Eller har jeg misforstått? Tenker dette forumet er for de som føler de havner under kategorien fedme,, og trenger støtte eller råd rundt dette.

Så ser ikke noe problem med at du er her.. for å lytte eller lytte til andre ;-)

Uff... synes hele opplegget blir for dumt jeg! Føler man seg "hjemme" her, så hjertlig velkommen sier jeg! Det er faktisk ikke vår oppgave å dømme hvem som er "kvalifisert"eller ikke... Så lenge man har utfylt kriteriet på 90 kg, uansett hvor man er i svangerskapet, så får vel hver person avgjøre om de vil delta på dette forumet eller ikke! Har lest noen håpløse innlegg her om folk som"blir jaga ut" fordi at de ikke veier nok. Kan vi ikke prøve å la være å være så dømmende overfor hverandre? Etter hva jeg har lest på disse sidene så er det en av tingene veldig mange overvektige sliter med, at folk dømmer oss! men HEI... hva er det enkelte driver med nå da??? "du får ikke være her fordi......" TULL sier jeg!!

Er helt enig i BMI argumentet ditt. Hadde selv en BMI på 31 når jeg ble gravid, men vekta viste 103kg, hadde jeg veid 81kg, så hadde jeg vært "normal" pga av høyden min! Det sier seg selv at vekta må settes i parallell med høyden! Vi skulle kanskje hatt et forum som het for eksempel BMI30+ da? Hadde blitt litt mer riktig det... vi kan jo kanskje legge inn forslag/ønske om det? Om det er flere som ønsker det?

Jaja... Dere får ha en god dag da!!:)

Hei! Hadde et lignende innlegg her inne for litt siden som gikk på akkurat det samme som dette, og er glad flere tar det opp! :)

Selv "hører jeg ikke til" her inne til vanlig, da mine kilo utenfor graviditet aldri har oversteget 90 kilo.. MEN jeg er 162 cm og har veid rundt 85 kilo så lenge jeg kan huske.. Og det medfører en BMI på rundt 32 (mener jeg og huske..) Og jeg kan vel med hånden på hjertet si at jeg har vel ikke akkurat følt meg slank og flott, og har møtt maaange av de samme fordommene og kommentarene som folk her inne har..

Så jeg må si jeg ble litt lei meg når jeg så dette var et 90+ forum, for jeg føler selv at jeg har noe her og gjøre, både med og uten baby i magen...

Så som dere sikkert skjønner så stemmer jeg for at forumet bør skifte navn til BMI 30+ eller noe i den duren.. Takk for flott initiativ!!

Jeg kan jo forstå det på en måte, men synes det blir en egoistisk tankegang. Selvom en selv har en BMI på 40, som jeg selv hadde før også, så burde man forstå at en med BMI på 30 kan slite med akkurat de samme tankene osv rundt vekt! Jeg skjønner at det kan være vanskelig, men det handler mye om å ha forståelse for andres følelser, og at man kanskje ikke er så selvsentrert til tider. Men vi er jo alle forskjellige...

Jeg aner ikke hva gjennomsnittet på BMI er her inne, men kan selv si at jeg føler meg veldig hjemme her med begynnende BMI på 31, som nå har steget en del under graviditeten i tillegg! Kan jo lage en tråd, og se hva slags "kriterie" man skulle hatt for et nytt forum? Hva hver enkelt synes liksom... Jeg synes BMI30+...

Annonse

Jeg har en bmi på rett under 40, men tror ikke at de største jentene her inne blir forbanna på de jentene som ligger på BMI30, men kanskje de som er høye, veier 85kg, og ønsker å gå ned 2kg før bikini-sesongen.

Halleluja :-)

Jeg er så veldig enig. Er ca 150 høy eller lav da... Og veier "bare" 87 kg... Så jeg hører liksom ikke hjemme her egentlig da... Men iflg BMI er jeg ca 30 kg overvektig... Så jeg synes godt jeg har god grunn til å delta i debatter her inne...

Er også med på at forumet burde hett noe sånn som BMI 30+

Jeg synes heller ikke at forumet burde hete 90+. Riktignok synes jeg ikke at de som bare vil gaa ned et par kilo burde vaere her, men jeg er ogsaa en som egentlig ikke skulle vaere her i foelge definisjonen. Jeg er 165 cm hoey og veide 81 kilo foer jeg ble gravid--er naa i uke 19 og veier 86. Foer jeg ble gravid hadde jeg en BMI paa 29. Men man kan vel ikke regne gravid-vekta med i BMI? Hvis man gjorde det har jeg naa en BMI paa 30, men det er jo fordi jeg er gravid... Det blir vel litt feil...eller?

• 1 måned senere...

Eg håpar (og trur!) at i som held til her inne på dette forumet klarar å vere så greie og støttande at vi tar i mot alle som føler at dei høyrer til her.

Går ut ifrå at dersom det kjem ei snelle på 185cm som veg 70kg og føler seg sååå overvektig, vil ho nok få kommentarar på det, men eg håpar at dei som kanskje er under 90kg, men likevel overvektige tør å kome inn her.

Dei einaste eg personleg meiner ikkje har noko her å gjere er dei som kanskje har 3-4kg for mykje, og ønsker seg slanketips for å komme inn i yndlingsbuksa i str. 34/36 igjen.

Men viss du veit at du er overvektig, og treng støtte og råd får andre i same situasjon, så vil i alle fall eg ønske deg velkommen, uansett om du er 150cm og 80kg eller om du er 180cm og 140kg, eller om du er ein kva som helst annan kombinasjon av høgd og vekt.

Håpar vi kan sleppe å lage stordebatt ut av kven som kan og kven som ikkje kan vere her inne... Det var ein slik debatt på 90+ på Din Baby (vekt/bmi-grense + om det skulle vere lov å snakke om slanking eller ikkje), og det første til ein forferdeleg steming som igjen gjorde at dei fleste av dei som var der inne, fann andre plassar å vere.

Er du overvektig og treng å lufte tankar og søke råd hos andre som kjenner følelsen, så kom inn hit!

:o)

Enig med Ranveig R...

Jeg spurte om det i en tråd om det hadde vært en ide å bytte navn på foumet nettopp for at de som er lave men overvektig også føler seg hjemme her...

Jeg mente ikke at det var noe galt med forumet, men kanskje navnet på det.... Personlig så er jeg både høy og overvektig, og jeg synes at de som er lave men overvektig har like mye rett til å være her...

Jeg har heller ikke sagt at noen ikke har rett til å være her i det hele tatt... Derfor er jeg enig med Ranveig R at: (kopiert)

Dei einaste eg personleg meiner ikkje har noko her å gjere er dei som kanskje har 3-4kg for mykje, og ønsker seg slanketips for å komme inn i yndlingsbuksa i str. 34/36 igjen.

Men viss du veit at du er overvektig, og treng støtte og råd får andre i same situasjon, så vil i alle fall eg ønske deg velkommen, uansett om du er 150cm og 80kg eller om du er 180cm og 140kg, eller om du er ein kva som helst annan kombinasjon av høgd og vekt.

Jeg gjentar, mitt spørsmål dreide seg ikke om å høre hjemme eller ikke men navnet på forumet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...