Gå til innhold

Vet ikke om jeg lenger klarer å ikke vite hvem som er far

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

til det yngste barnet mitt! Ok,jeg har vært dum,kjempe dum faktisk,og det finnes ingen unnskyldning for det heller.Jeg har vært utro,jeg har latt være å fortelle det til min samboer,og nå har jeg et barn jeg ikke er sikker på hvem som er far.Jeg er ganske så sikker på at det er sambo sin,dem har likhetstrekk,men samtidig er det trekk ved barnet som jeg ikke kjenner igjen,og jeg har en stygg følelse av at det er en annen sin!

Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre,vil vite,men vil ikke at noen andre skal vite om dette.Jeg sliter kjempe masse,noen ganger så tenker jeg at jeg ikke vil leve lenger,jeg orker ikke mer.

Han jeg var utro med vet jeg har fått et barn,vi har ikke hatt kontakt etter den fatale natta,men vi har felles kjente så jeg vet at han vet.Og han har ikk prøvd å ta kontakt med meg,så jeg har ikke nnoe å frykte fa han.

Men nå vil jeg på en måte ta kontakt med han for å spørre om vi kan ta en dna test fordi jeg vil vite hvem som er far,men er redd for a hvis det er han som er det,så vil han kanskje plutselig ha noe med barne å gjøre alikevel. Off,dette blir rotete,men det er så utrolig deilig å få det ut,har INGEN å snakke med omm dette!

Fy fader at det går ann å surre det så jævli til.Vær så snill å ikke sleng masse dritt nå,jeg vet hva jeg har gjort,og er fult klar over hvor dum jeg har vært,så ingen trenger å fortelle meg det! trengte bare å få alt dette ut,orker ikke bære det inni meg lenger!

Fortsetter under...

kan desverre ikke hjelpe deg, eneste er du kan prøve å regne deg tilbake, hvis du vet når du hadde sex med han andre.. Man skal liksom gå gravid i 266 dager. Regn ut fra termin.

Jeg var overasket over hvor nermt det stemte..den første ultralyden de tok da jeg var 6 uker og 2 dager på vei.Da stemte det på dagen(eller det skjedde natt til den dagen, så svømmerne brukte noen timer å smømme opp:) og den terminen jeg fikk i uke 18, bommet de på 1 dag.

for det kommer jo litt an på hvor mye fostere vokser..

men det er kanskje vært å prøve??

lykke til foresten, må være utrolig kjipt..

Du kan ikke snakke med han du var utro med, og evt ta en DNA test uten at din samboer vet det? Hvis resultatet av testen er han du var utro mot, så kan du ta problemet da. Ærlighet varer lengst. Sannheten kommer ofte for en dag uansett. Du vil sikkert få det bedre med deg selv desto fortere du får ryddet opp. Lykke til

Pyton følelse! Vet akkurat hvordan du har det! Var i en lignende situasjon for en stund siden. Ringte flere DNA-test firmaer, men fikk ikke svar, før jeg kontaktet Gena. Disse svarte, og utførte testen veldig raskt! Vet også at en kan utføre DNA tester på gjenstander....

Du kan jo prøve dem.....

Lykke til!

Hva ønsker du å oppnå med en DNA-test? Hvilken mann ønsker du skal være far til barnet? Hvilken situasjon vil gi barnA dine det beste miljøet å vokse opp i? Vil livet ditt, eller barnas bli lettere av at de hadde forskjellige juridiske fedre?

Jeg regner med at sambo er juridisk far i øyeblikket, og hadde dere vært gift så ville det vært automatisk på grunn av "pater est"-regelen. Den som er gift med mor er far. Og dette måtte i så fall bevises feil i retten eller ved avtale.

Vil du oppnå noe ved å frata sambo det juridiske farskapet? Vil barna oppnå noe?

Hvis det ikke er noen åpenbare fordeler ved å fortelle alle om dette, så lag deg en liten hvit løgn og lev den.Dette er din sambos andre barn, og sånn er det.

Annonse

Helt uenig med de over. Går jo ikke an å leve en løgn på den måten. Hvis det viser seg at ikke samboer er faren, har han ikke da rett på å få vite det. Dette er er virkelig på kanten. Hvis jeg hadde vært mann, og funnet ut at jeg ikke hadde vært far til barnet jeg i god tro trodde var mitt, så hadde jeg gått til sak. Eier dere ikke moral.

Fikk nok ikke forklart helt hva jeg mener.

Syns bare synd på mannen som i god tro tror han er faren hvis det viser seg at det IKKE er det... Han vet ikke engang at det har vært utroskap inne i bildet (hvis jeg husker rett)..

Personlig tror jeg at jeg som lykkelig far IKKE ville visst om noen annen mulighet hvis du skjønner...

Tror heller ikke jeg hadde gått til noen sak som anonym over ville gjort, jeg hadde jo vært gla i barnet som om det var mitt eget. Da tror jeg hele familieidyllen hadde gått i oppløsning, det hadde hvertfall ikke blitt en happy skilsmisse. Men dette er MINE tanker, for alt jeg vet er jeg kanskje den eneste som heller ville levd på en lykkelig løgn.

Og en av grunnreglene i min moral er å ikke dømme andres moral.

hmm han du var utro med husker du hvilke dato dere hadde sex? hadde dere det en gang? og hvor lenge etter hadde du sex med typen din før du var utro og etter? når hadde du sistre mens før du ble gravid ognår hadde du termin? uff mange spørsmål på en gang:) hvis du har regelmessig mens på 28 dager syklus så kan du kanskje finne ut av hvem det er, men kommer jo ann på hvor lenge etter du hadde sex med typen din. en ultralyd er -+ 14 dager, så hadde du sex med begge innen de 14 dager er det ganske vanskelig å finne ut av det. det du kan gjøre er jo å ta kontakt med han du hadde sex med, kan jo ikke være så vanskelig siden dere har felles bekjente. du kan gå inn på gena.no eller dnatest.no å bestille prøver deifra. der blir det sendt et sett der barnet og han spytter på en "pinne" dere kan være anonyme, trenger ikke å skrive dere virkelige navn. det er kjapt og trygt. tar ikke mer enn 2-3 uker så er svaret kommet=)

forresten jeg vet virkelig hvordan du har det. har vært i søyaktig samme stuasjon der jeg var gift og var utro, tok en dnaprøve der det viste seg at mannen min ikke var faren. mannen min var en drittsekk. være en satan. like greit at han fikk den smellen i trynet! men jeg råder deg til å fortellle han det. du vil føle deg mye lettere. vet hvordan det føles å bære på den løgnen.

Nubse

Vet du egentlig hva moral er????

Det er visse regler og normer i samfunnet som man burde følge.

Tror ikke løgn, og det å føre noen bak lyset er en god ting.

Skjønner at det kan være vanskelig for en som deg å forstå, men det er virkelig galt å råde noen til å leve en løgn. Klarer virkelig ikke å få det til å bli riktig uansett.

Det bør være lov til å komme med meningen sin, så lenge man er saklig. Dette er jo et åpent forum. Alle kan jo ikke være enige. Hvis du ikke ønsker andres meninger, så kan du jo lage et lukket forum. Hvor alle med samme mening kan være.

Har vel ikke sagt at noen ikke får komme med meningen sin?

Og vanskelig for EN SOM MEG og forstå? Et slikt utsagn virker lite gjennomtenkt. Du kjenner meg ikke:)

Moral? Tja...Spørs hvem du spør. For meg er det galt å stjele i butikken. For en veldig sulten liten gutt i Kenya er det NØDVENDIG. For min del blir det feil å fortelle folk hva slags moral som er riktig, UANSETT!

Står for alt jeg har sagt: Dette er en vanskelig situasjon, og jeg hadde, hvis jeg var mannen som i god tro var far, VIRKELIG blitt trist dersom det ikke viste seg å være sånn. Så for EGEN del ville jeg at det skulle forblitt en hemmelighet og vært lykkelig pappa, men som sagt i tidligere innlegg klarer jo ikke HI dette lenger= en vanskelig sak.

Åpent forum? Ja, selvfølgelig:) Har jeg sagt noe annet?

Og i Nubses lukkede forum skulle hovedregel nr 1 vært: Fjern anonymknappen!

Annonse

Det du kan gjøre i en slik situasjon er å finne ut hvem faren er uten å si noe til noen i første omgang. Du kan ta noen hårstrå fra kammen, sende inn tuten på en slik imsdal vann flake om han har drukket av det, kansje tilogme sende inn en negel han har klipt av, elr en q-tips du kansje har fåt stukket i munnen hans når han sover....

Mulighetene er mange der å da får du tnkt igh\jen situasjone godt sjøl før du tar det opp med noen av de...

stemmer ikke dna fra mannen din overens er det bare et svar på det hele...

Om dere er en familie å han stor koser seg i rollen som far å kansje alrdi vil se forskjell så kansje det er like så greit elr er det best å være åpen...

det er en avgjørelse du kun kan ta selv å ta det valget du sjøl føler er riktig for dine barn, mannen din å deg selv.

Men hadde jeg vert deg ville jeg ikke blandet inn den andre mannen før du hadde fått sendt in dna fra mannen din så du kan ta avgjørelsen din utifra situasjonen da...

ønsker deg alt vel å håper du vil finne svaret

Jeg er helt mot utroskap, men det er jo mennesklig å feile å ingen er perfekte å alle kan havne i en "farlig" situasjon

klem

• 1 måned senere...

Hei,en liten oppdatering fra meg :)

Fikk han jeg var utro med til å være med å ta en dna test (han betalte den til og med)........Og vet dere hva??? Han var ikke pappan,så da er samboeren min pappa til det minste barnet vårt oxo :) Er bare så utrolig deilig,har ikke hatt det så bra på lenge :)

Takk for alle svar,kjempe glad for at det finnes et forum som dette :)

• 1 måned senere...

Er jo ganske urettferdig og holde noe skjult for sambo din da.. du kommer nok til og merke d på sammvitigheta di og leve med d hele livet... ærlighet varer lengst ............ når man har gjort noe som urettferdig mot sin mann i livet,fortjenern ikke da å få vite d??

Kjempe viktig at barna (vel, foreldre først) får vite hvem som er biologisk far til barnet. TEnk om barnet blir alvorlig sykt og trenger blodoverføring, eller man må grave i genene for å finne årsak eller andre ting som kan helbrede. Da hjelper det lite hvem som er juridisk far til barnet.

En helt annen ting. Barnet har vel krav på å vite sitt biologiske opphav????? Eller skal det holdes hemmelig for å bevare husfreden mellom mor og mann i huset??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...