Gå til innhold

Jeg passer ikke høye støvletter :-(

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å kjøpe meg noen lekre høye støvletter i skinn nå som det er salg. Sånne koster jo rundt 1000 og oppover ellers. Så jeg dro til skobutikken og fant et par kjempefine støvletter i sort skinn. De kostet egentlig 1800, men det var 30% rabatt, så jeg bestemte meg for å finne størrelsen min og kjøpe dem.

Så fikk jeg meg en overraskelse... Jeg hadde for tykk legg til å få opp glidelåsen! Jeg lurte på om det kun var det ene paret som det var noe rart med, men etter å ha prøvd ti ulike par kunne jeg konkludere med at leggene mine er for tykke for alle sånnne støvletter rett og slett... :-(

Ble så skuffa, en ting er å ikke finne tøy i riktig størrelse men at jeg skulle være for feit for noen nye sko hadde jeg aldri trodd... Jeg er ikke sånn mega-svær heller, veier rundt 80 kg. (str. 44), men man må tydeligvis være str. 40 eller mindre om man vil kjøpe seg knehøye støvletter...

Er jeg alene om dette problemet, eller er det flere her som har opplevd lignende? Jeg er i tyveårene, og vil ha noe moderne, men jeg vet ikke hvor jeg skal lete etter sånne støvletter som er romslige rundt leggene?

Skal jeg bare gi opp jakta først som sist?

I så fall; hvordan får man redusert omkretsen på leggene mest effekivt? Så kanskje jeg kan passe noen til neste år....

Fortsetter under...

Hei!

Dette er ett helt vanlig problem blandt oss "storvokste" :o) På spesialbutikker for tøy i større størrelser kan de av og til ha støvletter med ekstra vidde. Ellers finnes det flere nettbutikker i Danmark hvor man kan bestille slikt etter mål. Skal se om jeg finner en link eller to til deg.

Hei, hei..

Hvis det er noen trøst, så er jeg 57 kg og har også vansker med å finne meg støveletter som er nok vide i leggen til meg. Må alltid lete og prøve mange før jeg finner..

kjenner veldig mange med samme problem.

Annonse

jeg er overvektig. Veier 75 - 79 kilo.. en stund siden jeg har veid meg. Jeg har aldri fått på meg stovletter :( Har såå lyst :( Jeg er164 høy :(

Tragisk, skulle ønske jeg var slank. ALT hadde vevrt så mye lettere da

Hei, ikke gi opp..Vekten har ikke alltid saa mye aa si naar det kommer til sko..Har litt med moten aa gjoere og..Men naa som "moten" er at man skal ha buksa inni stoevlettene saa er det vel en del flere stoevletter som er videre rundt legg og ankler.. Jeg vet Eurosko og de der har hatt mange hvertfall.. Jeg har en venninne som har samme problemet og hun har funnet en del der.. Har samme problemet selv da jeg har smaa foetter i forhold til hoyden..Bruker 36 og da trenger man jo nesten barne legger for aa passe inn i de...Ikke gi opp..Det finnes et fint par til deg der og!!!

Samme problem her. Men pleier å få dem til å strekke dem ut om det er skinn. Når man er overvektig, så vil jeg tro at man får en del muskler i leggene, fordi man trenger styrke til å bære kroppen, så det blir det pluss fett. Så er ikke så rart da. Personlig tar jeg ikke det der så tungt, men det hadde vært artig å bare kunne velge og vrake. :)

Kan gå til skomaker å få de utvidet :) Det gjorde jeg, funker kjempe bra. Ellers får du ta deg en tur til England. Jeg va der nettopp og fant meg støvletter. Jeg fikk til og med buksen nedi. ALDRI fått det til :):):):):) og de kostet bare 60 kroner. Masse salg!!! Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...