Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 HEI PÅ DERE! NOEN SOM HAR ERFARING OM GRAVIDITET ETTER Å HA FJÆRNET LITT AV LIVMORTAPPEN?? JEG FIKK GJORT INNGREPET FOR 1 1/2 ÅR SIDEN ETTER AT JEG HADDE HATT CELLEDELING.. NÅ ER JEG 25 UKER PÅ VEI, ER I FULL JOBB PÅ BUTIKK.. EN DEL LØFT, BØY OG TØY BLIR DET, OG I DET SISTE HAR JEG HATT EN DEL KYNNERE..MAGEN BLIR SKIKKELIG HARD OG DET ER SKIKKELIG UBEHAGELIG..HAR NÅ BEGYNNT Å TENKT PÅ OM JEG MÅ TA SPESIELLT HENSYN TIL PRESS MOT LIVMORBUNNEN PGÅ DENNE KONISERINGEN, ELLER ER LIVMORMUNNINGEN LIKE "STERK" SOM HOS ANDRE?? TAKKNEMLIG FOR SVAR..
semilie:)Fødeklar Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 hei gravid med nr 3. Er konisert. I de to første svangerskapene var jeg på hyppig innvendig ul fra uke 16, hver måned. Dette for å sjekke om livmorhalsen åpnet seg for tidlig. Det gikk bra med meg, men jeg tok noe hensyn til det. Det er nok litt svakere-der nede. Er nå gravid med nummer tre og blir ikke fulgt opp så nøye, siden det har gått bra to ganger, lykke til
Mamma Mia ♂♂♀ Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Hei! Jeg ble konisert i mai -og gravid 3 uker senere. Har ikke fått noe ekstra oppfølging etter dette. Bare ny celleprøve i høst for å sjekke at alt var borte. Har nå 5 dager igjen til termin og det ser ikke ut som om han har tenkt å komme ut før (selv med modningsakupunktur). Gikk 2 uker over termin med 1.mann. Har fått bekjed om at man ikke trenger ta spesielle hensyn. Lykke til med gravditeten! Det går sikkert bra :-)
så gla' Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Hei. Jeg ble konisert for 10 år siden og venter mitt 3. barn nå. De to første var før koniseringen. Hos noen kan livmorhalsen bli svak, og det er den hos meg. Jeg fikk vonde kynnere i uke 15 og måtte inn på sykehuset. Da var livmorhalsen så kort at de ikke fikk gjort noe med det. Den hadde også begynt å åpne seg innvendig. Jeg ble fullt sykemeldt med beskjed om at det eneste jeg kunne gjøre var og ta det med ro. Dette var for litt over to uker siden, og i går var det inn på sykehuset igjen med veldig vonde kynnere. De fikk stoppet kynnerene, og jeg er hjemme igjen nå. Det er veldig lite sannsynlig at jeg vil gå 40 uker, og jeg må ta det pent. Må ikke gjøre noe som kan sette igang kynnerene igjen. Så, du bør nok ta hensyn til at du er konisert ja. Du skal også ha ekstra oppfølging. Lykke til!
Mamma Mia ♂♂♀ Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Så skummelt! Jammen rart - og skremmende at de sier så mye forskjellig. Alle jordmødre og leger jeg har spurt har sagt at det ikke har noe å si. Ekkelt når man hører om det som har skjedd med deg. Hadde vært greit med en liten ekstra sjekk, men ikke fått det. Nå har det heldigvis gått bra så langt. Har spurt om fødselen kanskje ville gå raskere enn sist pga koniseringen (veldig lang og tøff føste fødsel), og svarene har vært at arrvevet kanskje ville holde igjen litt lenger for så plutselig å åpne seg. Det er nok ulikt fra person til person. Håper kynnerne dine gir seg. Jeg hadde en periode med masse kynnere fra uke 20 og ut over, men så roet det seg litt igjen. Lykke til :-)
Linchen Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Hei hei Jeg har ikke blitt konisert, men jeg har blitt sykemeldt 50 % pga kynnere. 23 +5 i dag. Vil unngå for tidlig fødsel hvis det lar seg gjøre, faren for komplikasjoner av div slag kan jo som kjent være et problem da... Vil ikke skremme deg, men snakk med jordmor/legen om kynnerne dine hvis du ikke alt har gjort det. Det var jordmor som mente at jeg burde bli delvis sykemeldt, slik at magen roet seg. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå