Gå til innhold

Hjelp meg!!!!

aylin82

Anbefalte innlegg

Jeg har termin i april, og har fire eksamener. Jeg har tenkt å ta en av eksamene som er i slutten av mai. Da er jeg tilbake på skolen som student, selv om jeg "bare" skal ta en eksamen. Fra april til mai har jeg da brukt mine 6 uker som er forbeholdt til mor. Etter 6 ukene ønsker vi at pappapermisjon starter og har derfor søkt om pappapermisjon 100%. Vi har levert søknad om permisjon for en uke siden. Har ikke fått svar..

Mitt spørsmål er da følgende:

Jeg har lest så mye om tidskonto\gradert uttak i bim

ER DET FOR SENT Å SØKE OM TIDSKONTO NÅ, FOR VI HAR JO levert søknad OM PAPPAPERMISJON PÅ 100%?Går det an å ombestemme seg og gjøre om pappaperm til tidskonto 50%, slik at jeg får fødselsstipend fra Lånekassen?

Pleeeasssssssse, hjelp meg!

Fortsetter under...

Tidskonto finnes desverre ikke lengre.. men gradert uttak av fødseslpenger. Men det er bare 29 av 44 uker ved 100% dekning som kan benyttes til dette. 3 uker før fødsel og 6 uker etter fødsel er forbeholdt mor og kan ikke benyttes av far, samt at far mister sine 6 uker fedrekvote når mor ikke har opparbeidet rett til foreldre penger, det vil si at mor må ta 15 uker av permisjonen og da er det bare 29 uker igjen uansett. Hvis far da er hjemme maksimalt 50% kan du få både fullt fødselsstipend og engangsstøndad (hvis du ikke har rett til foreldrepenger som vil utgjøre mer enn enngagnsstønaden ved utbetaling i 15 uker, ikke mange studenter som har det:) ) og han får være hjemme 50% i 58 uker:)

Dette fikk vi godkjent iallefall....

Hvis du ringer nav og ber de se bort fra søknaden fordi du ønsker å søke på nytt ordner det seg helt sikkert! det er ikke bare, bare og finne ut av regelverket til nav og det tror jeg de er klar over selv:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...