Gå til innhold

Bekkenløsning.(dere med erfaring og kunnskap)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt mine mistanker den siste uken om begynnende bekkenløsning men det har vært mere ubehagelig enn vondt, men nå tviler jeg ikke lengre.

Akkurat nå har jeg så vondt at jeg ikke klarer og gå, skal til jordmor på mandag og er så i tvil om hva hun kan gjøre. Derfor spør jeg dere som kansje har vært i gjennom dette selv, er det noe jordmor(fysoterapaut) kan gjøre som vil forbedre det eller må jeg belage meg på slike type smerter fremover slik at jeg kasnje blir sengeliggende? vet ikke så mye om bekkenløsning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om det kanskje kan være snakk om at du har det så blir du henvist til lege, han eller ho fastslår det og du kommer til fysoterapaut. dær e en behandlig bl.a basseng... og øvelsa som skal gjøres i bassenget.

du kan og få et treningsopplegg vist du vil det. det fikk æ.

Skrevet

Jeg trener med fysioterapeut, funker ganske bra.

Må i tillegg passe på å unngå aktiviteter som forverrer smertene hos meg. Dette varierer fra kvinne til kvinne, slik at du må selv kjenne hva som er ok for deg, og hva som gjør vondt. Og innrette dagene dine deretter...

Kan også være aktuelt med sykemelding dersom jobben din belaster på en slik måte at du blir verre av den.

Skrevet

Jeg har hatt to svangerskap med bekkenløsning. Denne gangen skjønte jeg at jeg var gravid da bekkensmerktene kom tilbake etter 2 år uten noe smerte.

Med nr 1 gikk jeg på svømmetrening, der hadde de mye fokus på stabiliseringsmuskelen og vi trente mye. Dette likte jeg veldig godt, deilig med varme terapibasseng!

Nå med nr 2 har jeg prøvd fysioterapi, men kun behandling. Fysioen masserte rompa mi i ca 20 minutter så fikk jeg elektroder på korsryggen som trente musklene.

Ellers.. det som er det beste er å ta det med ro.

Ikke løft noe, ikke bære på noe og "ikke noe" med alt som føles vondt på bekkenet.

Hver gang du skal reise deg , legg deg på siden først.

Ligg med pute mellom beina hver gang du skal sove. Da er det viktig at du har lik avstand mellom knær og ankler. For meg fungerer den store puta de har på Kid eller Ikea.

Jeg synes det er viktig med trening spesielt på det som de kaller stabilliseringsmuskelen i bekkenbunnen!! Da trener man knipe muskelen.

Så finn en fysioterapaut som kjenner til en god balanse mellom trening og terapi.

Min fysio har mest fokus på terapi i form av å slappe av... Føler vel at svømmingen var mer nytte for meg...

Men denne gangen er desverre svømmingen alt for langt unna for meg..

Det kjipe er at jeg har sittet i ro i snart 3 mnd nå, greitt å passe vekten.

Lykke til, husk å ta det med ro!!!

Skrevet

Hei!! Ikke så mye kunnskap om dette jeg men det høres mistenktsomt ut som du har fått det ja,har det selv og det er sånnn jeg har det i perioder å.Får behandlig hos fysioterapeut. Hør med legen din han kan henvise deg til behandling so i allefall holder det i sjakk. Lykke til

Skrevet

Hei

Jeg fikk vondt da jeg var mellom 4 og 5 måneder på vei, og fikk da henvisning fra legen min på bassengtrening med fysioterapeut. For meg har det fungert utmerket, i desember var jeg omtrent smertefri, og nå kjenner jeg det litt igjen, men nå er det heldigvis ikke så lenge igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...