Gå til innhold

Til rosenrød...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ble så nysjerrig på dette med øyefarge... Har en liten gutt på 1 mnd som nå har knallblå øyne, alle har vel det når de er så små...?? Når utvikler de sin egen farge??

Uansett har både mor og far grønne øyne, begge bestemødrene brune og bestefedrene blå... Hvilke farger kan sønnen min da få? Grønne eller brune? Regner med at det ikke går an å få blå...Stemmer det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke rosenrød.. men ikke alle blir født med blå øyne. Min datter ble født med brune. riktignok 19 dager over termin, men brune var de. Ikke antydning til blå..

Skrevet

Hei, dette så jeg først nå jeg... Jo, han kan godt få blå øyne sønnen din. Det er vanskelig å vite siden brun farge er dominant. Da kan blå øyne ligge latent i genene. Men tror den opprinnelige fargen på øynene kan ta opptil flere mnd å utvikle siden hornhinnene trenger å få lys på pigmentene først.

Broren min og jeg har begge brune øyne, vi ble ikke født med verken blå eller brune ifølge min mor. Hun sa vi hadde en slags ubestemmelig farge. Min søster har blå og hun ble derimot født med blå øyne også. Det var bare nyansen av blått som forandret seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...