Gjest Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Må hodet være festet for at fødselen kan starte?
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Nei, det er ikke en forutsetning.. Hos svært mange annengangs fødende fester ikke hodet seg før fødsel.. Jeg selv er annengangs og jeg er 37+4 i dag,, hodet er ikke festet.. og jeg forventer egentlig ikke at det gjør det heller... Så fødsel kan komme i gang uten at hodet er festet,, Både med rie start eller vannavgang som start... Jeg er spent på åssen det blir med min egen fødestart... Gleder meg :0)
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Er selv i uke 39 og førstegangs. Takk for svar. =)
*Mi tesorito* Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Jeg er 37+4 og hadde begynt å feste seg, men så var plutselig hodet bevegelig igjen på siste kontroll... hmf... Lite lyst til å gå over tida... Noen flergangsfødende som opplevde at hodet ikke festa seg før fødsel første gangen?? Hvordan og når starta fødselen?
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Hodet var ikke festet da fødselen satte igang med førstemann. Det hele startet med at vannet gikk. Barnet ble født dagen før UL-termin (9 dager etter mens-termin) Denne gangen er hodet heller ikke festet, jeg er 40+1 idag. For noen uker siden skrev jordmor at hodet var knapt bevegelig, men nå er det kommet seg løs igjen. Er veldig spent på hvordan ting vil starte denne gangen...
*Mi tesorito* Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Uff.. skulle ønske hodet ville feste seg snart... Er så redd for at det skal gå når jeg sitter på bussen eller no!! Hva sier jeg da lissom? "Ehh.. du bussjåfør, jeg tror vannet mitt nettopp gikk. Tror jeg må forlenge billetten min til sykehuset jeg.." Høres kjempe flott ut! Og hvem skal tørke opp igjen lissom?? Hvis det "splæsj" går på butikken eller no?? Hehe...
DK+2 Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 Hei! Æ e å redd førr at vannet ska gå mens æ e ute, f.eks på butikken eller andre plassa, å æ vil heller ikkje at vannet ska gå mens æ søv i den goe sænga mi, kæm som ska tørke opp å vaske då? Æ å sambo må jo kanskje skyndte oss t fødeavd (førstegangs), åsså bi d ligganes å "surne", nei fysj! Veit man ikkje kan bestæmme d sjøl då, men æ håpe bære æ står heime på stuegolve eller nåkka når det skjer, hehe.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 Bare husk at det går ikke alltid etter "boka". Under min første fødsel gikk ikke vannet før det hadde gått 12 t etter første ri startet.Men det er klart tankene rundt hvor flaut det er om det gjør det på offentlig sted er der, man vet jo aldri på forhånd hvordan det blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå